IE7 start explorer.exe(wat ik niet wil).

Pagina: 1
Acties:

• Bollux
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-02 18:36
Hallo,

We draaien hier terminal servers waar honderden klanten op werken. Wat nu het geval is, dat wij een zelfgebouwd menu met een eigen shell. Die gebruikt dus niet explorer.exe.

wat het geval is met IE7 is dat als je in de adresbak bijvoorbeeld C:\ intypt, start hij explorer.exe op waardoor het normale bureaublad opgestart word wat dus niet de bedoeling is! In IE6 was dit geen probleem.

Heeft iemand mischien een idee hoe we dit kunnen voorkomen? Bedankt!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Joshualoman schreef op donderdag 11 september 2008 @ 13:43:
Hallo,

We draaien hier terminal servers waar honderden klanten op werken. Wat nu het geval is, dat wij een zelfgebouwd menu met een eigen shell. Die gebruikt dus niet explorer.exe.

wat het geval is met IE7 is dat als je in de adresbak bijvoorbeeld C:\ intypt, start hij explorer.exe op waardoor het normale bureaublad opgestart word wat dus niet de bedoeling is! In IE6 was dit geen probleem.

Heeft iemand mischien een idee hoe we dit kunnen voorkomen? Bedankt!
Policy restrictie op het starten van explorer.exe misschien ?

https://discord.com/invite/tweakers

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat komt door de fijne integratie die IE heeft met Windows.

Als ik in IE6 in de adresbalk C:\ tik, krijg ik ook gewoon de schijfinhoud te zien, maar blijft het wel in IE, maar start er dus niet speciaal de verkenner/explorer.

Of het wenselijk is dat Exploxer nooit mag opstarten door een TS-user, is onduidelijk in je post. Volgens mij moet die over een TS-sessie prima te starten zijn met Win-E. Dus of men nu C:\ in IE7 tikt (of zoals in IE6 het wel in de browser blijft) je ziet altijd nog de schijfinhoud.

Edit: Heb ik een complete alinea uit m'n post gesloopt die wel nodig is. Maargoed, met Policies is de toegang tot explorer te ontzeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door RaZ op 11-09-2008 13:55 ]

Ey!! Macarena \o/

• Bollux
Ja policie zat ik ook aan te denken, maar ben ook bang dat het mischien complicaties met zich mee brengt. Dus ik heb liever dat zoiezo de inhoud in de browser word weergegeven en niet in een aparte explorer..

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 19:19

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Dat gaat je niet lukken. In IE7 hebben ze juist een extra beveiligingslaag toegepast om locale inhoud te scheiden.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Bollux
Hmm.. niet te omzeilen? Andere suggesties? Want we moeten toch een keer over naar IE7..

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het lijkt me niet onlogisch om gewoon policies te gebruiken waar ze voor zijn bedoeld :) Ik verplaats dit topic nog even naar het juiste subforum

CSA > WSS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Bollux
Nee precies, maar het is wel noodzakelijk dat we in de browser naar G:\ bijv. kunnen gaan(persoonlijke schijf klant). Dat zal dan niet gaan?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als MueR gelijk heeft, kan je met de browser (IE7) helemaal geen schijfstations meer benaderen.

Als je dus met een browser dus wel wil kunnen, moet je een browser nemen die het dus wel kan, en IE7 is dus niet de juiste browser meer.

Misschien even achter de oren krabben of de opzet van jullie systeem nog wel met de tijd mee kan.

Ey!! Macarena \o/

• Bollux
Hmmm..lastig..

• Bollux
situatie is gewijzigd, door mappen browsen gaan we met een andere filemanager doen. dus we hoeven niet meer in IE7 naar G:\ te kunnen gaan.. ideeen om de explorer.exe dan helemaal te disablen?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat is je al verteld.. Dat doe je dmv policies.

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1