Die heb ik dus al

. Gisteren dus maar een boze mail gestuurd naar PI.
Beste mensen bij Planet Internet,
Een tijd geleden kreeg ik van u het aanbod om met mijn ISDN-lijn voor
fl.3,= per maand extra in te bellen op het zogenaamde Planet Premium
Netwerk. Dit netwerk zou sneller zijn (bepaald een welkome afwisseling,
gezien de lage snelheden die ik destijds behaalde op het standaard netwerk)
en zou meer inbelcapaciteit hebben (ook geen overbodige luxe, omdat de
inbelpunten van PI vaak slecht bereikbaar waren).
Ik ben dus op dit aanbod ingegaan, en in het begin was er ook daadwerkelijk
verschil. In snelheid is dat er nu nog steeds, maar met de inbelcapaciteit
is het heel slecht gesteld. Vaak kom ik er, ook buiten de daluren, niet in
en is de lijn bezet. Ik ben nu ingebeld bij een andere provider, omdat ik
er bij u gewoon niet inkom.
Mijn vragen:
1) Hoe komt dit?
2) Wat wordt er aan gedaan, binnen welke tijdspanne is het netwerk weer op
normaal niveau?
Deze standaard-allesontkenningsmail kreeg ik terug:
De door u gemelde klacht is bij ons bekend.
Veel inbelpunten zijn op het moment 's avonds en in het weekend moeilijk bereikbaar. Op sommige inbelpunten moeten klanten meerdere pogingen doen om in te bellen. Dit is onaanvaardbaar voor Planet Internet, maar helaas kan Planet Internet dit probleem niet zelf oplossen. Het wordt veroorzaakt door een ingrijpende achterstand in de levering van lijnen door KPN Telecom.
Normaal gesproken levert Planet Internet een jaar van te voren prognoses in bij KPN Telecom over de benodigde hoeveelheid lijnen. Elk kwartaal worden die prognoses vervolgens bekeken en vergeleken met de daadwerkelijk gebruikte capaciteit. Het huidige tekort aan lijnen wordt veroorzaakt door een enorm capaciteitsgebrek bij KPN Telecom. In feite wacht Planet Internet op de levering van lijnen die begin vorig jaar al aangevraagd zijn. Dit hangt voor een groot deel samen met de grote toestroom van nieuwe aanbieders op de telecommarkt. De OPTA, het toezichthoudend orgaan op de telecom-industrie, heeft bepaald dat de nieuwkomers op de markt voorgingen bij de levering van lijnen.
Op dit moment lijkt de ergste nood van de nieuwkomers gelenigd te zijn, en kan KPN haar oude klanten langzamerhand weer de gevraagde capaciteit leveren. In een gezamenlijke inspanning van KPN en Planet Internet worden de ergste knelpunten naar verwachting binnenkort opgelost.
Als tussentijdse oplossing kunt u een ander inbelpunt kiezen. Dit laatste is een verre van ideale oplossing, aangezien u dan interlokale telefoonkosten betaalt.
Mocht u naar aanleiding van dit bericht nog vragen hebben, klikt u dan op 'reply' of 'antwoorden'.
En dan nog denken dat ik debiel ben ook!