[Macbook Pro] Opstartproblemen door std ipv apple DVI-DSUB?

Pagina: 1
Acties:

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Sinds vanmorgen start mijn Macbook Pro SR 2,2 niet meer op. Zonder er bij na te denken koppelde ik op de TUD een extern met een standaard DVI-DSUB adapter aan op mijn laptop.
  • Bij het opstarten vanuit sleep wilde het interne en externe scherm niet aangaan.
  • Geforceerd afgesloten dmv powerbutton. Net voor het afsluiten knippert het LEDje aan de voorzijde snel enkele keren. Alle randapparatuur ontkoppeld.
  • MPB opnieuw aangezet. Weer zwart scherm. Geforceerd afgesloten (lang Powerbutton indrukken)
  • SMC en PRAM reset, probleem blijft.
  • Op lichtnet en op accu geen verschil.
  • Overige items van Apple support geprobeerd.
Symptonen:
  • Harde schrijf spint op en lijkt te lezen
  • CD die erin zat kreeg ik er pas na vele keren proberen na de resets eruit.
  • LED aan de voorzijde blijft branden als MBP aan is.
  • Druk ik dan kort op de Powerbutton, gaat LED aan voorzijde direct uit, maar HDD blijft draaien.
  • Met functieknoppen krijg ik de LEDverlichting van het toetsenbord niet aan
  • Backlight gaat niet aan, ook is er niets op het scherm te zien onder invallend licht.
Opties TODO
  • Als ik thuis ben met Apple DVI-DSUB extern scherm aansluiten.
  • Mijn KTA 4GB RAM vervangen met het originele RAM (lijkt me sterk, al maanden geen probleem)
Vragen
  • Kan een standaard ipv apple dvi-dsub adapter mijn logic board vern*ken?
  • Hebben jullie nog andere opties en/of tips die ik kan nagaan?
TIA!

Anders moet ik maar met Apple gaan bellen als mijn thuisopties ook niet blijken te werken. Ik ben blij dat ik nog Applecare heb gekocht, want dit is net de 14e maand.

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Op de MacBook Pro zit een DVI-I aansluiting. Het maakt niet uit of je Apple's DVI naar VGA adapter gebruikt of van een ander merk, ze werken allemaal hetzelfde. Misschien heb je de domme pech dat door de standaard adapter een deel van je logic board hebt verneukt, maar dat lijkt me sterk.

Met display problemen helpt vaak het resetten van het PRAM (eigenlijk NVRAM tegenwoordig). Je vertelt dat je dat al gedaan hebt, maar hoe vaak heb je dat gedaan (hoe vaak heb je het opstartgeluid gehoord). Wat je eventueel nog kunt doen om te kijken of de MacBook Pro nog enigzins normaal opstart, is opstarten in de FireWire Target Disk Mode. Dit doe je door bij het opstarten T ingedrukt te houden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• JShal
NVRAM reset: Ik heb de instructies uit de link van mijn vorige post gebruikt, ook langer (meerdere reboots voor loslaten, korten, etc) maar dat heeft niet geholpen.
Ik heb helaas geen 2e mac voorhanden om te kijken of firewire target disk mode werkt.
Ik dacht al dat ik wat miste qua opstartgeluid, mijn beide fans draaien niet. Ik ga mijn originele ram en hdd maar terugzetten en Apple bellen.

Is het mogelijk dat Apple een tussentijdse MPB uitleent? Ik weet niet hoelang het gaat duren, maar ik kan hem eigenlijk geen dag missen voor mijn Bouwkunde afstuderen!

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Verwijderd

Heb je hem bij een APR vandaan of de Apple Store? Als je bij een APR zelf gekocht heb willen deze soms nog wel leen-laptops geven (meen ik). Als je bij de Apple Store gekocht hebt kunnen/willen ze hem alleen ter reparatie opsturen.

• JShal
Ik had hem via de Apple Store aangekocht. Dus er was geen verangend examplaar voorhanden. Alleen bij rent a mac en mac for rent o.i.d. kan je wel een MBP huren, maar dat is in de ordegrootte van EUR 150,- per week. Nu maar behelpen op de TU computers en ergeren aan de snelheid... Ik kom er wel weer achter dat de MBP toch nog steeds erg snel is (SR 2,2Ghz 4GB 160GB7200rpm). Maar gelukkig is hij bijna gerepareerd, waarschijnlijk kan ik hem a.s. maandag weer ophalen...