Toon posts:

Aparte netwerk problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk momenteel bij R&R maar we hebben een apart probleem waar met onze haren in het hoofd zitten (dit is een ict bedrijf :X ).

Zodra het netwerk een opdonder krijgt of een keer uitvalt gooit hij een van de twee schijven overhoop met andere bestanden (de U: schijf) meestal na een uur of 2 en een keer uitlogge en inloggen is het weer goed maar het is en blijft een lastig probleem.

Hebben jullie misschien een idee hoe dit kan ? en misschien in alle hoop zelfs een oplossing _/-\o_
Alvast bedankt voor de moeite :)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:45

ralpje

Deugpopje

Hoe bedoel je 'een opdonder krijgt'? Hoe bedoel je 'overhoop met andere bestanden' Wat is de 'U: schijf'? Een netwerkschijf? Is dat op een server, op een nas?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
U schijf is waarschijnlijk een User schijf :+ , Dus gewoon een Home Folder.

Maar wat hij bedoelt met een opdonder krijgen en het netwerk eruit gaat?
Heb je het toevallig over Stroom netwerk (geen data maar 230V)

Heb je het al voorgelegd aan je Sys/network beheerder?

[ Voor 19% gewijzigd door LuckY op 11-09-2008 08:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke oke ik zal het wat fijner uitleggen :)

met opdonder bedoel ik dat het netwerk compleet plat gaat en weer herstart we zijn een bedrijf dat netwerken beheren en servers bij andere bedrijven maar niemand weet waar dit aanligt. Op een server btw

Zodra het zeg maar herstart staat de user schijf ineens vol met bestanden en mappen die er niet op horen dus gewoon overhoop gegooit. Dit is naar 2 uur wel weer goed maar het is best irritant in verband met lotus notes die dan weer over de zeik gaat omdat de data niet gevonden kan worden op de schijf.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Eventlogs en dergelijken ????
Heb je niks van monitoring aanstaan ?
Rare services die draaien ?
Is het je domain controller die eruit gaat of gaat hem om andere servers?
Heb je geen Secundaire domaincontroller ?

mijn glazen bol geeft niks weer :+ , dus jij zou moeten antwoorden.

offtopic:
Ik krijg rare gedachtes hierbij :X:X

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:45

ralpje

Deugpopje

En als 'het netwerk' compleet plat gaat, is dat dan een server die reboot? Of is het een switch? Hoe gaat het plat, stroomuitval? Is er wat anders aan de hand? Wat voor netwerk draaien jullie, AD? Novell? Wat voor werkplekken?

Waar komen die 'mappen die er niet op horen' vandaan? Uit ander mappen? Andere user-mappen, of andere mappen op de server? Hoe mount je de U:-schijf? Staan er bepaalde rechten op de netwerkschijf?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, zoals je ziet missen we nogal wat informatie..

Verder heb ik niet het idee dat dit met het netwerk te maken heeft, maar meer met de installatie/configuratie van het client/server deel.

Maar goed, misschien kan je in Windows Servers en Server-software een wat duidelijkere topicstart maken waar duidelijke informatie in staat. En gebruik aub normaal jargon/vaktaal. Een netwerk wat een 'opdonder' krijgt is namelijk niet echt veelzeggend. Daarna heb je het over het netwerk wat plat gaat/herstart, maar of dat nu de switch / server is is mij nog niet duidelijk.

ALs het nu een switch is die over de zeik gaat of een server die spontaan herstart: De mappen die zomaar verschijnen wijzen IMO toch meer richting een windows gerelateerd iets. Ergo: Windows Servers en Server-software

Suc6 :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.