• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Gister avond zat ik rustig wat muziek te luisteren en een beetje in photoshop te kloten. (Geen zware PSD's o.d.) Gewoon een idle PC dus. De PC draait al enkele maanden super stabiel. Nooit tempratuur problemen of BSOD's.

Opeens: "Poef :o ", Juist. Een BSOD :( . Dat heb ik nog nooit gehad. Ik reboot de PC maar geen POST, geen piepjes.

Bios Reset > geen POST of piep
Al het ram eruit > piepjes (geen ram gevonden)
1 reepje erin (alle 4 getest!) > geen POST of piep
alle HDD/DVD eruit en 1 videokaart eruit > geen POST of piep

Ik heb dus maar alvast een RMA aangevraagt, maar ik heb dit probleem een keer eerder gehad en opeens werkte hij weer. :? Dus ik heb hier al lang aan laten staan (cold boot ofzo?) allerlei RAM's geprobeert maar niks werkt.

Specificaties:
Asus P5E met Rampage Formula bios
Intel Xeon X3360 Quad-Core CPU @3.4Ghz
4x 1GB Xtreem DDR2-800 Ram
2x Sapphire HD3870

Dit alles draait al maanden stabiel, daarvoor heb ik het probleem al eens gehad maar daar is niet echt een oplossing uitgekomen. Alleen dat hij het spontaan deed. :X :? (Dat was met de P5E bios)

Iemand dit probleem eerder gehad en weet hoe je je PC wel kan laten booten? Want ik vind dit heel erg gek. En anders gaat ie gewoon naar de RMA en wil ik een ander Moederbord want hij heeft wel vaker rare kuren tijdens het booten (OC kwijt ofzo)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:30
ATX reset al eens geprobeerd?

(Je haalt dan de voedingskabel eruit aan de achterkant, laat de voeding op aan staan, en drukt dan een paar keer (10x ofzo) op de aanknop. Dit zorgt ervoor dat alle restspanning verdwijnt.)

• FiXeR.nl
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:34:
ATX reset al eens geprobeerd?

(Je haalt dan de voedingskabel eruit aan de achterkant, laat de voeding op aan staan, en drukt dan een paar keer (10x ofzo) op de aanknop. Dit zorgt ervoor dat alle restspanning verdwijnt.)
Helaas, dat werkt ook niet. (Overigens wist ik niet dat dat ook bestond :P )

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ik denk ik hem gewoon RMA stuur. Echter heb ik wel vaak gelezen dat dat erg lang duurt met Asus?