Toon posts:

Data Vista systeem kopieren dmv KNOPPIX 5.1.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Daar ik mijn bestanden niet meer kan benaderen omdat ik met geen mogelijk in Vista kom, ben ik aangewezen op KNOPPIX 5.1

Graag zou ik nu, door te booten m.b.v. KNOPPIX, al mijn belanrijke bestanden (NTFS) verplaatsen naar een andere partitie/usb stick. En daarna pas Wwindows herinstalleren door een recovery.

Echter is mijn PC 3 weken oud (quadcore, 4gb geheugen et cetera). Kan knoppix dit aan?

Ik heb inmiddels geboot en krijg de volgende foutmedling:

Can't find KNOPPIX filesystem, sorry. Dropping you to a (very limited) shell. Press reset button to quit.

Heb ik iets fout gedaan? Is mijn PC gewoon te snel? Zijn er andere mogelijkheden om mijn bestanden te verplaatsen?

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-01 12:56

McGryphon

Veul vrouwkes!

Nieuwere versie van knoppix geprobeerd?

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 20:38
Knoppix 5.1 stamt af uit begin 2007, het kan dus zijn dat hij een driver mist (voor bijvoorbeeld je nieuwste CD-drive). Neem anders de nieuwste ubuntu CD bij de hand, die hebben tegenwoordig ook een Live-cd modus ingebakken.

Als je toch Knoppix wil blijven gebruiken, overloop dan eens de speciale boot-modi die hij in het begin aanbiedt (je komt daarin via een van de F toetsen). Optie zoals "noapic" kunnen soms soelaas bieden.
En geef eens wat meer informatie over die error, wanneer vind die plaats, wat zijn de bovenstaande berichten?

Nogmaals, ik denk dat je beter af bent met de functioneel evenwaardige Ubuntu live-cd modus :)

Verwijderd

Anders druk je je schijf even in een andere pc en kopieer je de boel

Verwijderd

Topicstarter
MALEADt schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:22:
Knoppix 5.1 stamt af uit begin 2007, het kan dus zijn dat hij een driver mist (voor bijvoorbeeld je nieuwste CD-drive). Neem anders de nieuwste ubuntu CD bij de hand, die hebben tegenwoordig ook een Live-cd modus ingebakken.

Als je toch Knoppix wil blijven gebruiken, overloop dan eens de speciale boot-modi die hij in het begin aanbiedt (je komt daarin via een van de F toetsen). Optie zoals "noapic" kunnen soms soelaas bieden.
En geef eens wat meer informatie over die error, wanneer vind die plaats, wat zijn de bovenstaande berichten?

Nogmaals, ik denk dat je beter af bent met de functioneel evenwaardige Ubuntu live-cd modus :)
Ik krijg de error nadat hij mijn hardware gaat "scannen" in de Linux 2.6.19 kernel. Het enige dat er op mijn scherm staat is:

Running Linux Kernell 2.6.19
Total memory available: 3106796kB, Memory free 3092524kB
Scanning for USB devices... Done.
Allowing slow USB devices some more time to register... Ok.

Can't find KNOPPIX filesystem, sorry. Dropping you to a (very limited) shell. Press reset button to quit.

knoppix#
Nieuwere versie van knoppix geprobeerd?
Nee, nog niet, aangezien deze erg groot is en op DVD gebrand moet worden en ik die niet bij de hand heb..
Anders druk je je schijf even in een andere pc en kopieer je de boel
Zoals ik al zei is de PC 3 weken oud, met van die mooie garantiezegels aan de achterzijde. Deze wil/durf ik nog niet te verbreken. Anders was het zeer simpel geweest ja!

• maleadt
CD drive wordt niet herkend, me dunkt (naar ik zo lees). Probably een recent SATA model dat ten tijde van 2.6.19 nog niet ondersteund werd.
Op naar een recentere distro dus! Als ubuntu je ook te groot is kan je altijd DSL eens proberen (50 mb).

Verwijderd

Topicstarter
MALEADt schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:42:
CD drive wordt niet herkend, me dunkt (naar ik zo lees). Probably een recent SATA model dat ten tijde van 2.6.19 nog niet ondersteund werd.
Op naar een recentere distro dus! Als ubuntu je ook te groot is kan je altijd DSL eens proberen (50 mb).
CD drive wordt niet herkend.. Maar hij start KNOPPIX toch (tot op zekere) hoogte op? Want ik kom toch in een shell (knoppix#)??

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 20:37

zomertje

Barisax knorretje

Titel even verduidelijkt :)

Maar ik zou toch gaan voor een nieuwere distro

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• maleadt
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:45:
[...]

CD drive wordt niet herkend.. Maar hij start KNOPPIX toch (tot op zekere) hoogte op? Want ik kom toch in een shell (knoppix#)??
Ja, isolinux wordt geladen door de bios en laadt op zijn beurt te kernel. Maar dan moeten de init scripts van de kernel via hun eigen driver de CD drive vinden, en zo het live-filesystem laden. Die laatste stap faalt, en daarom dropt de kernel je in een gelimiteerde shell.

[ Voor 0% gewijzigd door maleadt op 10-09-2008 21:57 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
zomertje schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:50:
Titel even verduidelijkt :)

Maar ik zou toch gaan voor een nieuwere distro
Bedankt.. Ik ga nu voor Ubunutu en ben al een stap verder.. Misschien weer de topictitel wijzigen.. ;)

Maar mijn volgende vraag, die ik via het almachtige google niet beantwoord krijg. Ik heb Ubuntu inmiddels geboot. En ben beland op een prachtig desktop met een aantal icoontjes.. Echter doen mijn USB muis en USB keyboard het NIET..

Ik heb verder alle USB connecties al verbroken, ik heb aantal keer gereboot.. Heel vreemd, want tijdens het opstartproces van Ubuntu kan ik nog wel navigeren met mijn keyboard..

Shoot me..

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

kan je niet een rescue shell grijpen in vista?

code:
1
2
net use Z: \\server\share /user:user@domein pass
cp zut naar Z:\

>.< >.< >.< >.<

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb je in je bios de optie 'legacy usb' ingeschakeld? Dit moest ik doen om gebruik te kunnen maken van een usb toetsenbord + muis.
Pagina: 1