[Timemachine] Backup van ex. schijf op andere ex. schijf

Pagina: 1
Acties:

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 15:45
Ik zit met het volgende "probleem". Ik heb een iMac met daaraan 2 externe HD's. Een WD MyBook Home 1TB (1 partitie, FireWire) en een andere schijf van 320GB (1 partitie, USB).

Nu wil ik de schijf van 320GB gaan gebruiken als TimeMachine.
Ik wil daarbij enkele belangrijke mappen van de interne HD van iMac backuppen, alsmede enkele belangrijke mappen van mijn andere externe HD (die MyBook).

Timemachine werkt nu zodanig dat hij alleen een backup maakt van de interne HD. Als ik naar opties ga, zie ik namelijk dat de MyBook in de lijst staat die hij NIET moet backuppen. Ik kan deze schijf hier niet weghalen.

Mijn vraag is dus: is het mogelijk enkele mappen van die 1TB schijf (MyBook) mee te nemen in de periodieke backups? Ligt het eraan dat de schijf 1TB is met 1 partitie dat hij hem niet pakt?

PSN: Sluuz

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 15:45
Heb even nog wat meer onderzoek gedaan en het blijkt dus dat het aan de grootte van de te backuppen HD ligt. De MyBook is 1TB en de andere schijf 320GB. Hierdoor is de MyBook automatisch afgeschreven.

Jammer dat je niet kan zeggen dat je maar 1 map van die drive wil backuppen....

PSN: Sluuz

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Afhankelijk van je ervaring zou je het ook kunnen proberen met rsync/RsyncX. Daarmee kun je een 1 op 1 kopie maken van een willekeurig volume/map met behoud van originele datums.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard