Partities die zomaar verdwijnen?

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:14
Ik heb hier een 2e pc, een AMD 1800+, waarop ik XP had staan. De pc bevat 1 schijf verdeeld in 2 partities.

Vandaag besloot de computer om wat voor vage reden dan ook om er mee op te houden. Ik wou Outlook Express starten, de pc liep vast en wou ook niet meer opstarten. Ik kreeg constant de melding dat IDE0 geen bootrecord meer had.

Ik heb Maxtools gebruikt, die gaf enkel aan dat de partitiegegevens ontbraken. Voor de rest geen problemen.
De repair optie van de Windows XP cd-rom gaf geen soelaas, de enige melding die deze optie gaf was dat 'het pad niet correct was', en dat was het. De computer bevat overigens een Maxtor IDE HD 250 gb.

Omdat ik de pc, met z'n 1500mhz en 256mb ram een beetje aan de lichte kant vond besluit ik nu Windows 2000 te installeren. Wat schetst mijn verbazing: Zijn de oorspronkelijke partities compleet weg en zie ik enkel 'unpartioned space'....

Wat kan zoiets nu veroorzaakt hebben?

edit: toevoeging: nu blijft de setup staan op 64%......tijdens het kopieren van bestanden.
Ik krijg heel erg het vermoeden dat de Harde schijf wel eens overleden kon zijn.....

[ Voor 11% gewijzigd door Snowwie op 10-09-2008 19:52 ]

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

edit: toevoeging: nu blijft de setup staan op 64%......tijdens het kopieren van bestanden.
Ik krijg heel erg het vermoeden dat de Harde schijf wel eens overleden kon zijn.....
Dat zou heel goed kunnen. ;)
Als je het zeker wilt weten kun je eens dit eens testen met een tooltje van de fabrikant.
SeaTools voor jouw Maxtor schijf. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 19:59 ]

• Snowwie
Hmm dit is erg vreemd. Ik heb een andere Harde schijf gepakt uit een wat oudere computer, maar ook met Windows XP er op, maar ik krijg, net als bij die andere HD's, de melding:

"Searching for boot record from IDE-0" : OK

En dan blijft ie gewoon staan...

Mijn YouTube Channel

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak :o

Zoals in het beleid van dit subforum duidelijk genoeg te lezen is horen vragen over Opslagmedia & I/O Controllers daar thuis. Harde schijven zijn tot nader orde opslagmedia...

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

• Snowwie
dion_b schreef op donderdag 11 september 2008 @ 18:55:
Overige Hardware is geen dumpbak :o

Zoals in het beleid van dit subforum duidelijk genoeg te lezen is horen vragen over Opslagmedia & I/O Controllers daar thuis. Harde schijven zijn tot nader orde opslagmedia...

Move OH -> OM
Ik wist niet exact wat er gaande was, achteraf is nu gebleken dat aan de harde schijf niets mankeert, aangezien ik een andere schijf geprobeerd heb, en daarmee wou de pc ook niet opstarten, terwijl ik de 'oude schijf' in een p3 bak gestopt heb, en daar hij prima werkte. Lijkt me eerder een moederbord of geheugen kwestie, al weet ik dit nog niet zeker. Bij onduidelijkheden over de aard van computer problemen en waarbij een gebruiker niet exact weet waar het aan het aan ligt, lijkt "Overige Hardware" toch de meest voor de hand liggende subforum.

Mijn YouTube Channel