• Lantash
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb gisteren m'n laptop naar de lokale pc winkel gebracht om stof eruit te halen.
Nu is het vervelende dat de laptop geen beeld meer geeft. Ik kan horen dat de hardeschijf opstart en de 'aanknop' brand wel normaal, maar er komt geen beeld en de wifi-kaart gaat niet aan, dus start hij verder niet op. Op een extern beeldscherm krijg ik ook geen beeld.

De winkel weet zelf ook niet wat het is en heeft alle beeldscherm connectoren langs gelopen (zeggen ze?) maar ze kunnen het niet vinden, dus wordt het verzekeringswerk, maar die betalen natuurlijk nooit zoveel uit om eenzelfde laptop voor terug te halen.

Is dit probleem bekend? Tot zover heb ik gevonden dat misschien de CPU niet goed vast zit en de BIOS eens gereset moet worden .. Zijn er verder meer reële ideeën die ik kan doorgeven? Ik ben namelijk vrij gewend aan m'n eigen laptopje O+

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-01 01:48

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kan je doornemen en kijken wat je daarmee tegenkomt aan wat het mogelijke probleem is.

Denk in dit geval aan stof wat verkeerd zit en sluiting maakt, geheugen wat er niet (goed) inzit etc.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Lantash
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-11-2025
Als het geheugen er niet goed in zit, zou hij toch minimaal in de POST moeten komen? Hetzelfde geldt voor 99% van de dingen die in die troubleshooter staan.
Het is gebeurd, om specifiek te zijn, na het rechtzetten van het toetsenbord (daarvan zat een klein hoekje er niet goed in). De 1e keer nam ik de laptop mee naar huis, zette 'm aan, wou m'n wachtwoord intoetsen en kwam er toen achter dat het toetsenbord er niet goed in zat. Goed, kan gebeuren, dus weer terug gebracht. Laptop ging mee naar achteren en met een minuutje waren ze terug en zat hij erin. Thuis weer laptop aan gezet, maar nu bootte hij helemaal niet, zelfs geen POST oid, het beeld bleef zwart.
Aangezien bij het openen van de laptop ook het beeldscherm eraf moest, leek daar de fout te zitten. Maar nu ik met dat idee de laptop aan een extern beeldscherm hang, doet hij het nogsteeds niet. Ook zit er remote desktop geinstalleerd op de laptop en daar kom ik ook niet bij.

Daarom vind ik het zo vreemd, want er komen geen piepjes en foutmeldingen enzo. Hij start gewoon niet :'(

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-01 01:48

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hang em eens aan de batterij, schroef em zelf open en check voor stof en check je geheugen.

Bij mij is het zo, geen geheugen/niet goed geheugen = geen boot.

Volg me op Twitter/X & Bluesky