Toon posts:

ATI Radeon 3650, systeem freezed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinskort een ATI Radeon 3650 in mijn computer zitten. Alles ging goed totdat ik een spel ging spelen. De eerste 15 a 20 min loopt hij helemaal goed, maar daarna krijg ik een freeze gevolgd door een blackscreen die ong. 20 sec duurt. Daarna krijg ik mijn beeld weer terug en loopt hij voor gemiddeld 3 min weer goed. Naar de 5de crash moet ik mijn pc herstarten omdat deze de videokaart niet meer ziet.

Eerst dacht ik dat het de drivers waren maar deze blijken goed te zijn. Ook heb ik er een 400W voeding in gezet terwijl de kaart maar 300 vraagt. Ook heb ik een memtest gedraaid om te kijken of mijn geheugen misschien kapot was, maar dit was niet het geval.
Vervolgens de beeldkwaliteit op enorm laag gezet en ook dit hielp niks.
Ook gekeken of hij misschien te warm werd maar dat wordt hij absoluut niet.

Uiteindelijk de kaart in een computer van mij vriend gezet om te kijken wat hij daar deed. Dezelfde drivers gebruikt en het werkte uitstekend!

Toen hebben we zijn videokaart in de mijne gezet, ATI Radeon 9800. Deze had dezelfde kuren als mijn 3650. Apart!!
Toen een G-Force 2MX model erin gezet en hiermee getest. Deze deed het wel..

Mijn oude kaart was een G-force 6800 LE maar deze was doorgebrand.

Ik heb toen ik de nieuwe kaart had gelijk xp helemaal nieuw geinstalleerd dus het kan er niet aan liggen dat de Gforce drivers het in de soep gooien.

AMD 64 3400+
ATI radeon 3650 DDR3 512MB (agp model)
Giga-Byte GA-K8VM800M (Rev 1.x) (moederbord)
400Watt voeding dus (ook 500watt erin gehad)

Iemand nog enig idee?

Verwijderd

Het eerste wat bij me opkwam: Welk merk voeding?

Verwijderd

Moederbord dat problemen veroorzaakt misschien?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kan ook wel handig zijn. ;)

Verwijderd

Topicstarter
400 watt voeding = FSP Group inc.
500 watt voeding = Enermax

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:24:
400 watt voeding = FSP Group inc.
500 watt voeding = Enermax
Owja misschien handig, De 6800 LE draaide op een 300W voeding ook van FSP group inc.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

TS niet goed gelezen.... sorry

Oh... graag als je zelf de laatste poster bent, je reactie editten. Nu lijkt het op een schop van je topic en dat mag niet binnen 24 uur. :)

[ Voor 66% gewijzigd door Guardian Angel op 10-09-2008 23:00 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Er zijn drivers voor de ati agp versies
Staan onder de naam hotfix bij ati
Even zoeken en dat vind je ze wel

http://www.driverheaven.n...gp-hotfix-driver-out.html

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 23:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik geen edit deed.

Ik heb de hotfix al geprobeerd, deze werkte helaas ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog enig idee ik loop echt vast!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 19:09:
Iemand nog enig idee ik loop echt vast!
je zegt dat je vorige kaart is doorgebrand, en die kaart van die vriend deed het ook niet in jouw pc..

misschien je agp poort op je mobo kapoet?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
is er misschien een tooltje waarmee je dat kan testen?
want de g-force 2MX draait wel gewoon zoals het moet, ook als dit natuurlijk een veel mindere kaart als de ATI 3650.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lijkt alsof je moederbord chipset misschien conflicten heeft met de ati chipset of drivers.

Anders een keer een full clean install proberen. Lijkt me niet dat het aan de voeding ligt eigenlijk.

Verwijderd

Kun je bij het CCC (Catalyst Control Centre) eens checken of de VPU-Recover optie aan staat. Daar is van bekend dat dat niet altijd lekker werkt en dat kan best eens dit soort issues opleveren. Heb het van nabij al eens meegemaakt, en toen ik VPU-Recover uitzette was het verholpen, dus mss voor jou ook een poging waard.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 08:52:
is er misschien een tooltje waarmee je dat kan testen?
want de g-force 2MX draait wel gewoon zoals het moet, ook als dit natuurlijk een veel mindere kaart als de ATI 3650.
Gforce 2 MX is van een andere AGP versie dan die nieuwere kaarten, dus het is best mogelijk dat je AGP poort dood is, alleen voor bepaalde kaarten.

Heb je al eens een kale install geprobeerd(desnoods op een aparte HDD)? Misschien bijten je nvidia en ati drivers elkaar een beetje(je zegt dat je ooit een 6800 hebt gehad hebt)?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een schone installatie gedaan.. zonder succes
Ik heb het geprobeerd met vpu uit.. maar dan slaat hij vast.

het raarste vind ik zelf dat hij gewoon helemaal soepel loopt.. totdat..

is er niets om de agp poort te testen of iets dergelijks?

De tests in DXdiag lopen helemaal goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 18:54 ]

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:46

4play

-Nintendo- fan

Ik heb een vergelijkbaar probleem.

Ik heb een schone install van Win XP SP3 gedaan, de hotfix drivers gebruikt.

Guild Wars (prophesies), Quake 3 Arena en Quake 4 lopen als een dolle, Lord of the rings online ook.

HalfLife 2 crashed na opladen map (kom wel in het menu)
HalfLife 2 Zombie mod weer niet die werkt gewoon goed
TeamFortress 2 start helemaal niet meer op (kan ook aan mijn install liggen)
Dark Messiah (might and magic) kom ik niet eens in het menu na het loading balkje blauw scherm.

Dungeon Runners reboote ook inloggen ging prima maar toen mijn character in beeld moest komen kreeg ik blauw scherm. Maar een andere render engine verhielp dat probleem. ( http://www.plaync.com/us/support/doc_5559.html?prod=305 )

Ik heb een 350 watt voeding en de 3650 moet volgens mijn verpakking een 300 watt hebben (daarom heb ik deze en geen x1950 pro die moet 450 watt hebben) ik heb ookal een andere HD gekcocht zodat die oude veel stroom opslurpende Raid opstelling eruit is.

Nu van 3 HD's naar 1 gegaan en van 3 cd/DVD spelers/branders naar 1, 2 grote 12 CM casefans uit. Tijdens draaien van spellen draait alleen maar 1 processor koeler (rest is zalman passief), 1 HD, 1 videokaart, soundcard, draadloos netwerk (IDE) en wat USB poorten.

Dus prik zat zou ik zo denken.

Ook heb ik nog gekeken of het een IRQ conflict kon zijn. Dat is het ook niet, als ik alles (sound, netwerk)eruitschroef en de rest diasble in het bios (Riad, Ata cdspeler, USB) heb ik hetzelfde probleem.

Heel irritant allemaal, ik wil eingenlijk geen nieuwe PSU proberen aangezien ik niet meer geld in deze oude "bak" wil steken.
edit op dewebsite van mijn videokaart maker stat dat een 550 watt PSU wordt aangeraden... tsssss

[ Voor 24% gewijzigd door 4play op 26-10-2008 22:08 ]

【ツ】Oude / Crappy tech is in mijn ogen beter en leuker dan dan High tech.【ツ】

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Ik heb er nu een betere PSU ingezet met 450 Watt IPV mijn oude 350 watt dit zou meer dan genoeg moeten zijn om een videokaart als deze van stroom te voorzien...

Ik heb net Dungeon Runners getest ik zie nu heel even mijn Charater maar daarna reboot.. heel irritant...

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Het HL 2 probleem heb ik tijdelijk ook opgelost ik denk dat het in het DX 9.0c gebeuren zit.

Aangezien het niet in vista schijnt te gebeuren.

Ben ik gaan kijken hoe ik een spel wat bij mij crashed (Half Life 2) toch kan draaien. Door eerst HL2 te dwingen in DX7 te starten kon ik mooi kijken offie daarna nog crashte nee dan doetie het.. en daarna heb ik HL2 in DX8.2 gezet (opstarten met de toevoeging -dxlevel 82) en dan werkt het ook.

Het is een fout in de driver van Ati die de PC laat crashen bij DX 9 denk ik

Maar niet alle DX 9 spellen ik kan Lord Of the Rings Online wel spelen en die is ook DX9.

vaag probleem ik hoop dat ATI het fixed maar ik denk het niet :(

zelfs de left for death demo doet het gewoon met de optie -dxlevel 82

das wel fijn want dat is toch net weer zon spel dat ik weer even mee wil pikken :)

[ Voor 10% gewijzigd door 4play op 13-11-2008 20:30 ]

Pagina: 1