Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Remote help via Internet

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views

• Cliff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 19:41
Beste mensen,

Steeds vaker krijg ik contact met helpdesks die op hun website een programma aanbieden waarmee ze in één keer je PC overnemen (na goedkeuring!)

Het betreft dus niet een realvnc of remote desktop, althans volgens mij niet. Geen installatie vooraf lijkt het. Gewoon executabel opstarten en gaan met die banaan. Ik heb ook remote-hulp gezien waarbij je eerst de medewerker kon selecteren waarvan je hulp wilde hebben.

Aangezien ik zelf in het onderwijs werk, en dit erg aantrekkelijk is voor onze gebruikers, maar er niet veel geld voor beschikbaar is, vraag ik me af of hier al open source oplossingen voor zijn die aangeboden worden? Ik heb op dit forum gezocht en op Google, maar krijg veel hits over Windows Remote desktop, en dat zoek ik dus niet.

De gebruiker moet ook ten alle tijde mee kunnen kijken omdat er vaak op het zelfde moment telefonische ondersteuning is.

Alvast bedankt voor de reacties.

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 09:17
google eens Teamviewer

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 12:34

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 18:06
pchelpware is gratis en op basis van VNC. Gebruik het zelf ook met volle tevredenheid.

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 21:09
UltraVNC Single Click, erg handig! Geen installatie voor nodig, gewoon exe downloaden, gebruiker aanklikken en gaan!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11 21:40
Hulp op afstand (zit in Windows XP)

[ Voor 65% gewijzigd door DPhoenix op 16-09-2008 14:13 ]

AULXJMHR

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ok, niet voor een klein budget... GoToAssist.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Oftewel, hier valt meer dan genoeg te vinden in de search of op Google. Ik stel je voor dat je daar eerst eens rond gaat kijken, tezamen met Het algemeen beleid eens door te lezen. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.