[iPod touch] Remote app werkt op geen enkele manier

Pagina: 1
Acties:

• Mevani
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-09 20:13
Hey tweakers,

Mijn iPod Touch weigert te connecten met mijn computer. Ipod ziet mijn computer meteen, iTunes ziet mijn iPod, ik kan de code invoeren voor de remote, iTunes zegt dat mijn ipod als afstandbediening kan worden gebruikt en vervolgens vindt de ipod mijn bibliotheek niet (meer). Het gekke is, is dat mijn iPod vervolgens ook mijn netwerk niet meer ziet in het tabje 'instellingen'. Zet ik wifi weer aan en uit, dan ziet mijn ipod mijn netwerk weer. Maar ik kan dus de status van mijn netwerk niet meer opvragen via de ipod mocht ik remote geprobeerd te hebben tenzij ik wifi herstart.
Ik kan mijn ipod wel pingen, ik zit op ons eigen netwerk. Maar ik krijg remote op geen enkele manier aan de praat.
Ik heb port forwarding via windows vista firewall geprobeerd, geen resultaat. Ik heb de firewall volledig uitgezet, geen resultaat. Ik draai slechts avast antivirus, maar ook als ik dat afzet is er geen resultaat. |:(
Er is nog iets vreemds ; de remote heeft het 2 keer gedaan zonder dat ik ook maar iets aan de instellingen heb veranderd. Start ik daarna de remote applicatie opnieuw op, is het meteen weer weg. Ik heb geen flauw idee waar dit aan ligt.

Mijn computer is via ethernet draad aangesloten aan een vierpoorts switch, die aan onze router zit. Onze router werkt draadloos. Het betreft hier een tele2 router. Ik draai slechts een firewall van windows vista en avast antivirus.

Kan iemand mij hiermee helpen? |:(

Ik heb een hele hoop fora afgezocht voor een eventuele oplossing voor mijn probleem, maar die kan ik maar niet vinden. Mocht ik verkeerd gezocht hebben en eventueel een nutteloos topic geopend hebben, excuus, maar dan hoop ik toch dat iemand mij naar de juiste site kan verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 19:21
Ik heb exact hetzelfde probleem.
Ook ik heb een tele2 router, die draadloos verbinding maakt met mijn iPod. Mijn PC zit via een kabel aan de router, die wel langs een switch loopt.

Ik heb het echter nog nooit werkend gekregen. Mijn iPod herkent wel iTunes en iTunes mijn iPod.

Ook ik heb mijn ports open gezet, alle firewalls en antivirussen uitgezet, alles toestemming gegeven en geen beveiliging (slechts MAC adres beveiliging) op mijn netwerk gezet.

Ik word er een beetje gek van 8)7.

Edit:
Wow, na het schrijven van deze post dacht ik: Toch nog maar eens even proberen (Had het al sinds 2.0 uitkwam niet meer geprobeerd). En nu doet 'ie het uitstekend.

Geen idee hoe dit zo ineens kan, ik heb niets veranderd.

Succes ermee!

Edit2:
Een uurtje later doet remote het niet meer.
:X

[ Voor 23% gewijzigd door Sebastiaannn op 16-09-2008 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En? Al een oplossing? Ik heb dezelfde problemen. Ook met een Tele2 router. Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 19:21
Nope.. Omdat Remote weer een update kreeg heb ik het nogmaals geprobeerd, en helaas werkt het nog steeds niet. Ik denk dat we ondertussen wel kunnen stellen dat het aan de Tele2 DV201AM router ligt.
Vooral raar dat 'ie het één keer heeft gedaan. En daarna nooit weer. Het lijkt me best chill als het werkt eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:36
Ik heb ook zoiets gehad met mijn Macbook. Deze had ik via de kabel aangesloten mijn router en verder op de macbook Airport uitgezet. Kreeg ook Remote niet werkend maar wel dat ik de code moest invullen. Toen ik een keer Airport aanzette werkte het vlekkeloos. Airport zelf hoeft niet eens connectie te hebben met draadloos.

Blijkbaar wil iTunes alleen connectie hebben met Remote wanneer wireless aanstaat ongeacht of deze connectie heeft.

Als jullie PC waar iTunes opstaat wireless connectie heeft maar deze uitstaat probeer die eens aan te doen!