Toon posts:

[Solcon] Internet snelheid ligt veel lager

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb net een speedtest gedaan aangezien ik een nieuw abonnement heb en eens kijken welke score ik werkelijk haalde. Ik heb bij solcon ADSL Connect 8000/1024 afgesloten en als ik na de speedtest kijk dan is die meer dan 50% lager. Dus ik ben zo verstandig geweest om te bellen met Solcon die legde mij uit dat ze me eigelijk niet konden helpen had een gesprek ook geen zin.

Is het normaal dat mijn internetsnelheid op speedtest.net gemeten word op 3129/195? Terwijl ik een veel hogere abonnement heb? Aan de doorvoersnelheid kan het niet liggen op de modem zit een 3com switch met CAT6 bekabeling en allemaal gigabit netwerkkaarten.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Dit ligt meer aan de afstand Huis -> Centrale.

Controleer op welke snelheden je modem intrained en probeer te achter halen hoe groot de afstand tussen de centrale is. Waarschijnlijk valt hier ook daadwerkelijk niks te doen.

Verwijderd

Topicstarter
BarthezZ schreef op woensdag 10 september 2008 @ 17:56:
Dit ligt meer aan de afstand Huis -> Centrale.

Controleer op welke snelheden je modem intrained en probeer te achter halen hoe groot de afstand tussen de centrale is. Waarschijnlijk valt hier ook daadwerkelijk niks te doen.
Het leuke de van is de centrale zit 12 meter verder in heb gebouw heeft nog 1 van solcon die heeft wel de snelheid die ligt 2 meter verder

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:04:
[...]

Het leuke de van is de centrale zit 12 meter verder in heb gebouw heeft nog 1 van solcon die heeft wel de snelheid die ligt 2 meter verder
is het misschien ook mogelijk om direct een pc of laptop aan je modem te hangen? dan sluit je in ieder geval de switch en bekabeling uit.

misschien dat er op de webpagina van je modem iets te zien is (niet bij alle modems zo, maar http://192.168.100.1 zou je kunnen proberen, eventueel even googlen wat het adres van jouw modem is)

-_-

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:04:
[...]

Woon jij in de KPN centrale??

Kortom: 12m kan natuurlijk nooit. Ten eerste hoef je uberhaupt niet op die centrale aangesloten te zitten (Controleer dat eerst eens). Ten 2e: zit je modem (Vrijwel) direct op je israpunt?

Tenslotte is speedtest.nl natuurlijk niet echt representatief als testconclusie. Downloade eens een file vanaf een server van solcon zelf, of een paar files tegelijk vanaf een goede snelle host.

Wat zijn overigens je linesync waardes? Dat zegt veel meer dan een resultaat van speedtest

en probeer je zinnen iets duidelijker te maken, beetje hak-op-de-tak, moest 3x lezen voordat ik t volgde

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 10-09-2008 18:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:10:
[...]

Woon jij in de KPN centrale??

Kortom: 12m kan natuurlijk nooit. Ten eerste hoef je uberhaupt niet op die centrale aangesloten te zitten (Controleer dat eerst eens). Ten 2e: zit je modem (Vrijwel) direct op je israpunt?

Tenslotte is speedtest.nl natuurlijk niet echt representatief als testconclusie. Downloade eens een file vanaf een server van solcon zelf, of een paar files tegelijk vanaf een goede snelle host.

Wat zijn overigens je linesync waardes? Dat zegt veel meer dan een resultaat van speedtest

en probeer je zinnen iets duidelijker te maken, beetje hak-op-de-tak, moest 3x lezen voordat ik t volgde
De aansluiting bevind zich in een bedrijfsverzamelgebouw hier heeft KPN ook de centrale ondergebracht. De monteur die hier net liep van kpn had het ook voor mij gemeten hij die zei: "De kabels en de verbindingen van hier na de aansluiting zijn perfect, alleen de snelheid is veel lager" Hij dacht zelf dat ze gewoon een hoger pakket verkopen terwijl je de snelheid van 1 pakket lager hebt.

• DJSmiley
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:25:
[...]

De aansluiting bevind zich in een bedrijfsverzamelgebouw hier heeft KPN ook de centrale ondergebracht. De monteur die hier net liep van kpn had het ook voor mij gemeten hij die zei: "De kabels en de verbindingen van hier na de aansluiting zijn perfect, alleen de snelheid is veel lager" Hij dacht zelf dat ze gewoon een hoger pakket verkopen terwijl je de snelheid van 1 pakket lager hebt.
De afstand die je snelheid bepaald is de afstand centrale van KPN -> modem. Dus niet de afstand van de centrale in het bedrijfspand. Zoiezo is het af te raden om de modem ver van de aansluiting af te zetten. Zoals al eerder gezegd, op wat voor snelheid maakt je modem zelf verbinding? (Zgn Line-sync waarde?)

In je modem kun je dit uitlezen. Als daar een lage waarde staat, en dit ook zo is als je modem direct op de hoofdaansluiting zit (dat zal Solcon als een vd eerste dingen vragen), dan blijft kabelafstanden over. Uiteraard kan er ook een configfoutje zitten bij Solcon, maar begin eerst dat uit te sluiten.

Over het algemeen zijn configfouten eenvoudig te zien, aangezien je dan meestal precies de snelheden hebt van een verkeerde abbonementsvorm, terwijl slechte/lange lijnen veel willekeurigere waarden geven (als in: de hoogst mogelijke stabiele waarde, bepaald door je modem)

Te stellen "die ander haalt wel hoge snelheden' gaat niet op, jouw aders kunnen beschadigd zijn, vocht in de kabel, overspraak/interferentie tussen aders, mogelijkheden te over.

[ Voor 29% gewijzigd door DJSmiley op 10-09-2008 18:32 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:09

BHQ

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:25:
Hij dacht zelf dat ze gewoon een hoger pakket verkopen terwijl je de snelheid van 1 pakket lager hebt.
Yeah right. Why should they :?

Again, wat is je linesync en probeer het eens met een betrouwbare test? dat is speedtest niet..

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:28:
[...]

De afstand die je snelheid bepaald is de afstand centrale van KPN -> modem. Dus niet de afstand van de centrale in het bedrijfspand. Zoiezo is het af te raden om de modem ver van de aansluiting af te zetten. Zoals al eerder gezegd, op wat voor snelheid maakt je modem zelf verbinding? (Zgn Line-sync waarde?)

In je modem kun je dit uitlezen.
Enkele gegevens:
Internet
Downstream-snelheid: 3809 kbps
Upstream-snelheid: 777 kbps

ADSL-Lijn
Lijmodus: G.DMT.BIS
Maximale lijnsnelheid: 4012 kbps (downstream)/777 kbps (upstream)
Ruismarge: 6,7 dB (downstream) / 5.8 dB (upstream)
Lijndemping: 50.1 dB (downstream) / 29.5 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.2 dBm (downstream) / 12.8 dBm (upstream)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 18:38 ]

• DJSmiley
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:33:
[...]

Het modem is met de standaard kabel aangesloten op de aansluiting ongeveer 20 cm.
De Line-sync waarde kan ik niet weervinden in de Gigaset SX762 WLAN dsl
In je eerdere posts noem je een afstand van 12m. Hoe kun je m dan met 20cm aansluiten? Wat is het nu? Hangt je modem dus wel in de meterkast bij het hoofdaansluitpunt?

Uitlezen kun je volgens mij na inloggen onder het tabblad status.

edit: aha, al gevonden.
Downstream-snelheid: 3809 kbps
Dat betekend dus dat je nog geen 4mbit hebt, en dan is die snelheid aardig kloppend.

Op wat voor afstand van de telefooncentrale zit je? (oa te vinden via http://pcdb.bbned.nl ). Dat is dan wel een indicatie, dus niet per definitie correct maar toch.

Kan t zijn dat die collega een >8mbit lijn heeft en, na kabelverliezen, op 8mbit uitkomt? Kan best kloppen als hij ADSL2 heeft, en jij ADSL1. ADSL2 haalt hogere snelheden / grotere afstanden.
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:41:
[...]

De genoemde 12 meter is van de aansluiting na de centrale in het gebouw.
En de 20 cm is de kabel tussen de modem en de muuraansluiting
Begin eens die 12m weg te halen, door je modem bij de aansluiting (Splitter) in het gebouw te plaatsen. Ik zou niet raar opkijken als je dan al een stuk hoger uitkomt.

[ Voor 50% gewijzigd door DJSmiley op 10-09-2008 18:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:38:
[...]

In je eerdere posts noem je een afstand van 12m. Hoe kun je m dan met 20cm aansluiten? Wat is het nu? Hangt je modem dus wel in de meterkast bij het hoofdaansluitpunt?

Uitlezen kun je volgens mij na inloggen onder het tabblad status.
De genoemde 12 meter is van de aansluiting na de centrale in het gebouw.
En de 20 cm is de kabel tussen de modem en de muuraansluiting

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:09

BHQ

Maarehm, heel fijn dat KPN *iets* van een kastje heeft hangen maar dat zal zeer waarschijnlijk geen ADSL centrale zijn. Waarschijnlijk is dat ding 12 meter voor je modem gewoon een verdeeldoos voor telefoonlijnen die al in het pand binnenkomen vanaf een KPN gebouw (veel) verderop.

Of er moeten heel veel telefoonlijnen van de regio binnenkomen -en- er staan DSLAMs, maar dat lijkt me -erg- sterk.

[ Voor 20% gewijzigd door BHQ op 12-09-2008 22:27 ]

Pagina: 1