Toon posts:

Gedeelde netwerkfolders on "Het Internet"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een simpele vraag:

Heb net voor het eerste een homenetwerk opgezet (desktop PC via UTP + netbook via wifi + Livebox modem van Online + Windows XP home NL OS). Lijkt gelukt te zijn. Ik kan folders delen en printers delen.

Echter, wat mij nu zorgen baart is dat als ik bij "Mijn netwerklocaties" de pictogrammen van de gedeelde folders via menu "Beeld" rangschik op "netwerklocatie" en ik ze "in groepen weergeven" instel, ze deels komen te staan onder "Het internet" en deels onder "Lokaal netwerk". Waarbij de gedeelde folders van de andere netwerkcomputer altijd onder het kopje "Het Internet" te zien zijn.

Ik verwachte dat alles onder "Lokaal netwerk" zou staan. Dat is wat ik op diverse help-sites ook zie bij de engelstalige versie van XP.

Is er iets misgegaan of is dit volledig normaal? Ik bedoel zijn mijn gedeelde files nu op het internet?

Wie kan mij geruststellen? :/

Verwijderd

Topicstarter
"Is anybody out there? ...."

Is er echt niemand die hierop kan antwoorden? :'( Is het te simpel of te onduidelijk? :?

Ik probeer het nogmaals: Als ik mijn gedeelde netwerkschijven onder het kopje "Het Internet" zie, binnen XP "Mijn netwerklocaties", is dit dan goed of goedfout? :|

THX _/-\o_

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:23
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:20:
"Is anybody out there? ...."

Is er echt niemand die hierop kan antwoorden? :'( Is het te simpel of te onduidelijk? :?

Ik probeer het nogmaals: Als ik mijn gedeelde netwerkschijven onder het kopje "Het Internet" zie, binnen XP "Mijn netwerklocaties", is dit dan goed of goedfout? :|

THX _/-\o_
Geen 30 minuten, zit een hele week tussen

Maar ik heb dit even vergeleken met mijn eigen situatie:

Bij mij staan ook gedeelde mappen op andere PC's onder het kopje "Het Internet", terwijl ik zeker weet dat ze niet op internet te vinden zullen zijn :)

Zolang je beveiling vanuit het internet maar naar binnen toe, goed beveiligd is, is er niets aan de hand.

[ Voor 6% gewijzigd door Equator op 18-09-2008 08:14 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Effe geprobeerd.

het hangt volgnes mij samen met het vinkje "allow other network users to modify my files" in de de share settings

Afbeeldingslocatie: http://ecross.mvps.org/images/simplesharing.jpg

Als je computer als een router (NAT) hangt dan ziet men zondermeer niet je files.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Het duurde even voordat ik weer op tweakersnet was B) . Het voelt goed dat er meerdere mensen zijn met dezelfde indeling. Ik geloof nu ook dat het geen kwaad kan. Volgens mij zijn mijn gedeelde folders alleen beschikbaar voor de computers en gebruikers op mijn eigen netwerkje en niet te vinden op "Het Internet" zoals wordt aangegeven. Ik heb het vinkje geprobeerd en zie ook dat het invloed heeft of gedeelde folders onder "Het Internet" te zien zijn of niet. Ik zag dat als ik ze echt op het internet had willen publiceren dan had ik een wizard "webpublicaties" moeten gebruiken waarbij de bestanden worden opgeslagen in een map op een website. Heb ik niet gedaan dus moet het al met al ok zijn.

Nextware en Leuk_he, bedankt voor jullie hulp! Ik ben gerustgesteld. :z

Cheers. d:)b