Toon posts:

Geluidskaart doen het "opeens" niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.
Ik, als Muziek-addict, zit met een probleem..
Sinds gisteren doen mijn boxen het niet meer, nou ja.. Ze doen het wel, maar niet meer op mijn computer.

Bij apparaatbeheer krijg ik dit te zien:
http://img152.imageshack.us/my.php?image=geluid1ha9.jpg

En als ik iTunes wil opstarten, krijg ik dit:
http://img152.imageshack.us/my.php?image=geluid2pm8.jpg

Ook, als er een foutmelding komt op de pc, hoor je normaal geluid uit je boxen te komen, een soort "todonk" geluidje..
Maar nu krijg ik het uit m'n PC te horen, zo'n piepgeluid..

Please help!

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Je moet je geluidskaart driver installeren. Dit geeft het eerste plaatje van je ook aan.. Zo moeilijk is dit probleem niet.

[ Voor 48% gewijzigd door MeijsteR op 10-09-2008 16:28 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Heb je de goede drivers geinstalleerd? Wat zijn de overige specificaties van je PC? Met name de geluidskaart (of is die onboard) is daarmee interresant.

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 21:38

koekjah

Luctor et emergo

makkelijk om te weten wat voor geluidskaart je in je pc hebt!!
Zo te zien drivers niet goed geinstalleerd, ga naar de website van de fabrikant en download de nieuwste drivers & installeer die!

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik gebruik deze boxen nu 'n maand of 5.. Nooit problemen mee gehad, en nu "opeens" wel.

Ook kan ik geen CD ervoor vinden of iets dergelijks + Ik heb er niet zoveel verstand van.
Waar kan ik de specificaties van mijn geluidskaart vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ik heb de specificaties ervan op de logitech website gevonden..

http://www.logitech.com/i...kers/devices/208&cl=nl,nl
Dit bedoelen jullie? Specificaties van mijn boxen?

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 21:38

koekjah

Luctor et emergo

Nee! De specificaties van je geluidskaart.. dus van dat ding wat je net hebt opgezocht in apparaat beheer.. (waar je de stekkertjes van je boxen in je pc stopt zegmaar :p)

Als je daar een merk/type van weet, moet je drivers downloaden en installeren...

Waar je ze kan vinden.. tja, op je factuur misschien? Is de pc al oud of is ie redelijk nieuw?

[ Voor 16% gewijzigd door koekjah op 10-09-2008 16:37 ]

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:56
Wat ze hier boven bedoelen zijn de specificaties van je geluidskaart (dat ding in je pc dat zorgt voor geluid) en niet de specificaties van je luidsprekers aka "boxen" .

Als je naar je 1ste screenshot kijkt, staat het er letterlijk dat je op de knop moet drukken onder de tekst. Als je dit zoekt en windows automatisch naar drivers laat zoeken zal die hoogstwaarschijnlijk de juiste drivers wel vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, de pc heb ik nu 'n maand of 7?
Maar die had ik een vriend in elkaar laten zetten, dus niet kant-en-klaar gekocht..
En ik heb dus geen idee waar de factuur ligt (als ik die überhaupt heb)

Ik heb dus ook geen CD voor de driver of iets dergelijks..

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 23:28
Trek de pc ff open dan en kijk wat voor kaart / moederbord indien onboard er in zit...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Topicstarter
Praat aub op een manier zodat ik het ook begrijp.. :$
+ Ik heb er niet zoveel verstand van.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 16:53 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:07

GaMeOvEr

Is een hork.

Je haalt hier 2 dingen door elkaar.

In je PC zit een geluidskaart. Die stuurt het geluid uit. (Je mp3'tjes zeg maar) Aan die geluidskaart, zitten je boxen. Er is dus niets mis met je boxen, er is iets mis met je geluidskaart, die wordt namelijk "opeens" niet meer herkend door windows, dus er is nu geen apparaat meer in je PC, om de MP3'tjes af te spelen. Je boxen doen het dus wel, maar krijgen stomweg geen signaal van je geluidskaart.

Wat je dus moet doen is de drivers/stuurprogramma's van je geluidskaart opnieuw installeren. Aangezien je zo te zien een "on-board" geluidskaart hebt (als in, geen losse insteek-kaart, maar vastgesoldeerd op je moederbord) moeten we dus weten wat voor een moederbord je hebt (merk en type) en kunnen we aan de hand daarvan bepalen, wat voor geluidskaart erop zit.

Kortom, trek je PC kast open, en kijk op het moederbord (die grote plank waar je geheugen, processor en al die kabeltjes opzitten) van welke fabrikant die is (Asus, MSI, Gigabyte, etc) en welk type het is. (bijvoorbeel A8N-SLI of zoiets) dan kunnen we aan de hand van die gegevens (jij zelf trouwens ook) op de website van de fabrikant, de drivers hiervoor downloaden, en installeren.

Zo ziet bijvoorbeeld een moederbord eruit:

Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/photo/11631838/Sis741_Motherboard_With_CPU_Sempron2600_Combo.jpg

Op zo goed als ieder moederbord staat altijd de naam van de fabrikant, en het typenummer. :)

* GaMeOvEr is in een newbie-vriendelijke stemming vandaag. :+

[ Voor 12% gewijzigd door GaMeOvEr op 10-09-2008 16:59 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt!
Ik zal eens kijken..

..

Oke:

Asus
PSN-E SLI

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ga hierheen:

http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

Kies bij "product" -> Motherboard
Kies bij "series" -> Socket 775 (voor recente intel processoren)
kies bij "models"-> P5N-E SLI

Klik op "search" bij de vraag van je besturingssysteem voor je OS, (Zal wel Windows XP zijn als ik het zo zie)

Nog een keer "search" en je krijg alle relevante downloads voor je moederbord. ;) Vervolgens moet je in de categorie "Audio" zijn. Daar staat de meest recente driver voor je geluidskaart. :)

Overigens zie ik dat op jouw moederbord een Realtek chip gesoldeerd zit, dus een alternatief zou ook zijn de meest recente drivers bij Realtek te downloaden:

www.realtek.com.tw en daar de onder de "Quick Links" de "HD audio drivers codec" aanklikken, die zijn waarschijnlijk nieuwer dan die van de Asus-site. :)

[ Voor 22% gewijzigd door GaMeOvEr op 10-09-2008 17:10 ]

Aannames zijn fataal.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Jeetje GO... wat ben jij lief en geduldig vandaag :Y

Wise enough to play the fool

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Braaf he. :P

Aannames zijn fataal.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die dingen hebben een onboard geluidskaart. Als je geen Asusdrivercdtje meer hebt kun je ook even op de asus site zoeken naar de driver ervan. Met het typenr heb je alles wat je nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Jezus.. Wat een troepdownloadserver van Asus..
Hij failed hele tijd rond 25%.. En hij's retetraag
Ik vertel het wel als het is gelukt, de download.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:46:
Jezus.. Wat een troepdownloadserver van Asus..
Hij failed hele tijd rond 25%.. En hij's retetraag
Ik vertel het wel als het is gelukt, de download.
Haal ze dan bij realtek, mirror 2 is meestal wel acceptabel.

Aannames zijn fataal.

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2025

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Zelf vind ik de site van asus ook erg traag, kan je niet andere servers als "asia" of "us" gebruiken inplaats van "netherlands"? soms is de "asia" server veele malen sneller.
Ik hoor iedereen hier zeggen dat jij onboard gebruikt, maar jij heb dat helemaal niet gezegt want mischien heeft die vriend van jouw er een leuk geluidskaartje in gezet.
heel simpel is dat: Kijk waar de kabeltjes van je boxenset naar toe gaat, zitten de kabeltjes een beetje (vanachter) bovenin/in het midden van je computer in andere woorden: aangesloten op je moederboord, dan gebruik je idd onboard.
Zitten de kabeltjes verder naar beneden aangesloten op een insteekaart die je op je moederboord prikt, dan gebruik je een geluidskaart.

[ Voor 12% gewijzigd door teacher op 10-09-2008 23:46 ]

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Kijk naar zijn screenie van apparaatbeheer. ;) (hint: interne audiobus)

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

En, doet het ding het nu weer?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest gisteren naar voetbaltraining.. Had hem aangelaten om te downloaden, in de hoop dat het zou lukken.. Niet dus, hij failde weer rond 80%

Maar goed, nu ga ik weer verder proberen met downloaden :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke.
..
Hij doet het weer! :D
Iedereen -en vooral GaMeOvEr- bedankt voor de hulp!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Graag gedaan. :)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1