WAAAAAH Help m'n pc doet niets meer

Pagina: 1
Acties:

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik had nooit gedacht dat IK dit nog zou vragen op het forum, maar ja. Here goes...

Zoals sommigen van jullie wellicht is opgevallen heb ik voor een pc van een klant een reepje PQI 256 Mb Geheugen dat 153 Mhz CAS2 wil doen. Vet cool, en aangezien de klant daar niets aan heeft (die gaat niet overklokken) heb ik dat dimmetje vervangen door 2 andere PC133 dimmetjes (1 CAS2, ander CAS3). Wellicht gemeen, maar de klant merkt het toch niet (bedrijfsleven heet dat >:))

Anyway, ik heb dat dimmetje in m'n eigen computer geplant. PC boot niet. Wat er gebeurt als ik m'n PC aanzet: LEDje van stroom gaat branden, de ventilatoren starten, je hoort de hardeschijven opspinnen maar voor de rest gebeurt er helemaal NIETS; geen beeld, noppes, nada, niente. Opvallend is wel het LEDje van de hardeschijf constant blijft branden; Je hoort GEEN beepjes uit de pc speaker komen.

Ik heb een TBird 800 op een Abit KT7.

Elk van deze dingen had geen effect:

(1) Alles wat booten zou kunnen belemmeren (ondanks dat hij het uitstekend deed) - denk aan FDD kabel, IDE kabels en PCI kaarten - is eruit gehaald. Nu brandt HDD LEDje uiteraard niet meer.

(2) PQI dimmetje in een andere PC resulteert gewoon in een post met verder geen problemen. Als ik het oude dimmetje weer terugzet in de KT7 doet de PC nog steeds niets. Bovendien zou ik piepjes moeten horen.
Verder heb ik elk van de DIMM banken (3) is geprobeerd met dus een werkende DIMM.

(3) BIOS reset via jumpertje. Wie weet staan de instellingen zo raar dat ie niet wil posten (net zoals je CAS2 instelt met merkloos CAS3 geheugen - PC post niet eens).

(4) Videokaart: Zit niet los of zo, als ik hem in een andere PC stop post die PC gewoon. Ik heb ook een andere videokaart erin gestopt, uiteraard zonder effect.

(5) Processor: Processor uit voet gehaald, in een MSI K7T Pro2A gestopt en raad eens: PC post wederom.

(6) Voeding gecontroleerd: ff die MSI K7T Pro2A met proc, geheugen en videokaart erop aangesloten en voila, een post.

Schiet mij maar de kerstboom in :( Is het moederbord kaduuk? Ik kan echt niets anders bedenken. Ik weet zeker dat ik niet statisch geladen was, verder heb ik niet met schroeverdraaier over moederbord lopen krassen..ik heb gewoon niets gedaan. En toch doet ie niets meer.

Enig advies, graag :(

Geef mij maar een Warsteiner.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

1) God slaapt niet
2) Gods wegen zijn ondoorgrondelijk

Maar wat de oorzaak is, weet ik niet... Ff voor de aardigheid... heb je al eens geprobeerd te ONDERKLOKKEN?

• Knakker
Wfvn, bedankt voor je bijdrage :) Maar euh echt grappig vind ik deze situatie niet echt ;(

• Knakker
Hoe wou ik onderklokken als PC niet eens post? Bovendien is BIOS gereset...

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Hmm heb je het PQI dimmetje getest in een ander mobo?? (zorg er voor dat je het op een mobo doet die stuk mag gaan )
want mischien is dat dimmmetje wel de reden dat je mobo kaduk is
het zou bijvoorbeeld veel Watt kunnen zuigen en zo je mobo bakken. Kijk als je alles aanzet of iets (een chip) extra heet wordt.
Ik denk dat je je mobo hebt opgeblazen met dat dimmetje omdat het mobo het dimmetje niet aankon 8-)

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 21 februari 2001 22:13 schreef Knakker het volgende:
Hoe wou ik onderklokken als PC niet eens post? Bovendien is BIOS gereset...
Sorry about dat niet posten, ff niet tot me doorgedrongen.... wordt moeilijk ja.... dat je bios is gereset wil trouwens nog niet zeggen dat de handel is 'ondergeklokt'

Nog iets... Zal vast niet werken... maar.... andere voeding erin pleuren?

Andere proc lijkt me niet zinnig, maar als laatste optie?

Ik ben dus bezig met een paar domme dingen op te noemen... maar soms kan je je zo blind staren op JUIST die lullige dingetjes...

Ik weet niet hoe kieskeurig dat MOBO van jou is, maar ik weet wel dat mijn A7V echt een behoorlijk beperkte smaak heeft qua geheugenreepjes. Ik ken dat merk van jouw reepje trouwens niet...
Maar ik had eerst een merkloos reepje cas3 op cas2 lopen... slikte hij zonder problemen. Plug ik er een infineon cas3 erbij, wilde de handel niet eens op cas3 pc133 draaien... ik moest de handel dus onderklokken... Alleen infineon werkt wel weer goed... cas2pc133.... boven de specificaties dus..

Nou zijn de meldingen die jij krijgt wel erg weird voor zo'n geheugenprobleempje... mgoed... ik gil maar wat

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:14
Heb je de voeding van de cpufan losgemaakt en aan de verkeerde connector weer vastgemaakt?

Verwijderd

waarschijnlijk heb jij zon INTEL-ONLY reepje te pakken.. ;(

wat voor systeem was de andere waarin je getest hebt? intel zeker..

zo niet.. dan heb je een echt incompatible probleempje te pakken... vraag me alleen af of het nou alleen voor jou mobo is... of voor alle mobo's van hetzelfde merk/type

AMD certificeerd niet voor niets geheugenbakkers...
niet alle rammen werken in alle systemen..!
(nou niet over EDO,FP en SDRAM gaan zeiken he)

• Knakker
Het rare is, dat het terugzetten van het oude dimmetje (dus dat PQI geval er niet bij) niet helpt. PC blijft niets doen...

Ik heb dit PQI geval getest op een MSI i815EP, op een Abit BX6-2 en ik zal hem zo eens in die MSI K7T Pro2A gooien, maar ik verwacht geen problemen... Verder kan ook nog proberen de Duron 800 die op de Pro2A zit op m'n KT7 te planten, maar dat zou niet uit mogen maken aangezien m'n TBird 800 het op de Pro2A wel doet.

Verwijderd

Erg vaag, dus alle je onderdelen doen het afzonderlijk alleen in combinatie werkt het niet?

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

hmm kijk es op de site van je mobo fabrikant of dat dimmetje niet toevallig incompatible is met je mobo en het kan opblazen ?? |:(

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

Verwijderd

>:)

Waar werk je? Daar ga ik dus zeker geen computer halen......

• Knakker
LOL 5371... Ik (nou ja officieel m'n pa) heeft een BV van waaruit ik PCs verkoop aan z'n niets-wetende zakenrelaties :) Bovendien is die PC er in performance niet op achteruit gegaan...gewoon 1x 256Mb CAS2 (dat op hoge snelheid CAS2 wou draaien, maar dat boeit niet >:)) vervangen door 2x 128Mb draaiend op CAS2 (en ook niet hoger wil dan 133 Mhz :)

Maar goed, m'n mobo is dood. M'n Abit KT7 vervangen door een MSI K7T Pro2A, met voor de rest dezelfde hardware, en het zootje werkt gewoon. R.I.P. ;( Nou ja ik heb nog wel garantie van m'n groothandel.

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

1 ding:

BOONTJE KOMT OM ZIJN LOONTJE!!!

>:)>:)>:)>:)>:)
Pagina: 1