Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[PERL] MD5 in perlscript werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met betrekking tot PERL
Wanneer ik mijn script open met de terminal krijg ik geen enkele foutmelding te zien, maar als ik bij MD5 kom in mijn script krijg ik de melding te zien “MD5 not found”
terwijl ik toch zeker “sleuthkit” heb geinstalleerd. Ook heb ik Autopsy geinstalleerd.

MD5 is geinstallleerd en het werkt als ik het buiten PERL gebruik, dus dat is het probleem niet.
Maar toch denk ik dat het niet iets is wat met mijn script te maken heeft, hij heeft namelijk wel de rechten hiervoor want de gebruiker is root.

Het stukje uit mijn script

Perl: md5.pl
1
2
3
4
5

print ("\nmd5 waarde orgineel: ");
print color green ;
system ("md5 $mount");
print color black ;

Ik heb al geprobeert met hoofdletters

Perl: MD5.pl
1
2
3
4
5

print ("\nMD5 waarde orgineel: ");
print color green ;
system ("MD5 $mount");
print color black ;

Als ik het doe met hoofdletters start ie niet eens, dan geeft hij gewoon een foutmelding in over de line

Ik heb bij iemand anders in ubuntu ongeveer hetzelfde script maar het stukje van MD5 is precies hetzelfde, en daar werkt het wel.

Ik weet daarom misschien ook bijna zeker dat het niet ligt aan het script maar wel aan ubuntu.
Ik wist niet waar dit hoorde alleen denk ik dat dit de beste plek is om het neer te zetten.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
code:
1
 md5 -s blah

Of netter in PERL:
code:
1
2
3
4
5
6
 # Functional style
 use Digest::MD5  qw(md5 md5_hex md5_base64);

$hash = md5 $data;
 $hash = md5_hex $data;
 $hash = md5_base64 $data;

Zie: http://search.cpan.org/~d....6/lib/Digest/Perl/MD5.pm

[ Voor 83% gewijzigd door supakeen op 10-09-2008 15:54 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het is ook wel netjes om het pad naar md5 mee te geven (`which md5`)
en Perl schrijf je met maar 1 hoofdleter.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Riight... ik heb notabene in een DM nog aangegeven welke zaken je extra zou moeten doen. Het is nu nog steeds een "dit werkt niet, help me" topic waarbij we echt niet kunnen zien wat je nu zelf al hebt geprobeerd en wat daar niet mee lukte, mooi aangegeven door je "ik wist niet waar dit hoorde". Je wil blijkbaar gewoon niet de moeite nemen om de beleidstopics even door te lezen. Er is een topic met de titel "Waar hoort mijn topic", lees die eens door. Als je er dan echt niet uitkomt waar je je topic zou kunnen plaatsen dan kan je dat vragen aan een moderator. Je topic openen en hopen dat wij het op de juiste plek zetten is niet de bedoeling, en ja, ook dat staat uitgelegd hier op GoT (Het algemeen beleid)

Ga nu eerst eens fatsoenlijk debuggen. Mocht je dan toch nog een topic willen openen dan zul je moeten aangeven hoe je aan het debuggen bent gegaan, wat je hebt geprobreerd etc. En nee, 3 minuten wat zaakjes aanpassen is niet hetzelfde als fatsoenlijk debuggen. Dus lees die quickstart nu eens goed door zodat je weet wat we hier van je verwachten. Wat je nu doet is niet de bedoeling.

[ Voor 50% gewijzigd door Creepy op 10-09-2008 16:40 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.