Ik probeer de laptop uit de titel voor een kennis te repareren.
Bij het opstarten krijg ik een zwart scherm met een patroon aan witte stippen.
Een onduidelijke foto is te zien op marktplaats. Daarna gebeurt er niets meer.
Starten met een boot-cd geeft zelfde resultaat. HD is apart getest en OK.
Een extern scherm geeft zelfde beeld.
Conclusie; defect videokaart. (geforce go 5700) Kan iemand dat bevestigen?
Op zoek naar een nieuwe/andere videokaart blijkt dat er woekerprijzen voor worden gevraagd.
Een betaalbare oplossing is een nieuwe losse videochip. Heeft iemand ervaring met deze verkoper? Is dit betrouwbaar? Zit deze chip in een voet of wordt dat solderen?
Mijn laatste en belangrijkste vraag; is vast te stellen of de videokaart defect is door een defecte chip of door defect geheugen. Als het dat laatste is dan heeft het geen zin de nieuwe chip te kopen. (duh)
[edit] Ter aanvulling:
Heeft iemand dit wel eens gedaan? Ik dacht eerst aan 1 april maar ik geloof dat het toch serieus bedoeld is. Mijn Frans is niet zo goed maar ik begrijp dat de go5700 de grill ingaat.
Bij het opstarten krijg ik een zwart scherm met een patroon aan witte stippen.
Een onduidelijke foto is te zien op marktplaats. Daarna gebeurt er niets meer.
Starten met een boot-cd geeft zelfde resultaat. HD is apart getest en OK.
Een extern scherm geeft zelfde beeld.
Conclusie; defect videokaart. (geforce go 5700) Kan iemand dat bevestigen?
Op zoek naar een nieuwe/andere videokaart blijkt dat er woekerprijzen voor worden gevraagd.
Een betaalbare oplossing is een nieuwe losse videochip. Heeft iemand ervaring met deze verkoper? Is dit betrouwbaar? Zit deze chip in een voet of wordt dat solderen?
Mijn laatste en belangrijkste vraag; is vast te stellen of de videokaart defect is door een defecte chip of door defect geheugen. Als het dat laatste is dan heeft het geen zin de nieuwe chip te kopen. (duh)
[edit] Ter aanvulling:
Heeft iemand dit wel eens gedaan? Ik dacht eerst aan 1 april maar ik geloof dat het toch serieus bedoeld is. Mijn Frans is niet zo goed maar ik begrijp dat de go5700 de grill ingaat.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 20:18 ]