Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[excel 2003] werkblad vast zetten.

Pagina: 1
Acties:
  • 744 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om het werkblad in excel vast te zetten zodat deze niet meer kan scrollen.
En ik zoek ook een manier op de kollombreedte en rijhoogte vast te zetten.

alvast bedankt.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Bedoel je Freeze panes? Staat onder menu View.

[ Voor 33% gewijzigd door DeeJee op 10-09-2008 15:00 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nederlandse versie en kan daar niks vinden over freeze panes

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Zoek dan ff met google op Freeze panes.

Titles blokkeren heet het geloof ik.

[ Voor 35% gewijzigd door DeeJee op 10-09-2008 15:15 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gevonden wat je bedoeld. Maar het is niet precies wat ik zocht. Ik wil gewoon dat er totaal niet gescrolled kan worden op het blad.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Letterlijk zoeken naar je vraag levert op: http://www.mrexcel.com/archive2/25700/29277.htm

Voortaan ietsiepietsie meer moeite voordat je een vraag hier stelt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Ik vermoed dat je dus data wilt verbergen voor de gebruiker?

Heb je al nagedacht dat bij hogere resoluties meer cellen te zien zijn en dat de zoekfunctie waarschijnlijk nog wel blijft werken, evenals het door de cellen browsen met de pijlen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En dat dergelijke beveiligingen altijd zijn uit te schakelen door mensen die het echt willen.

Wat is uiteindelijk je doel (en inderdaad, welke opties heb je al geprobeerd)?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:29:
Letterlijk zoeken naar je vraag levert op: http://www.mrexcel.com/archive2/25700/29277.htm

Voortaan ietsiepietsie meer moeite voordat je een vraag hier stelt?
Ik heb hiernaar al gezocht maar kreeg niet het juiste antwoord. Ik ben nu aan het zoeken wat ze precies bedoelen.

Verwijderd

Topicstarter
SandaX schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:34:
Ik vermoed dat je dus data wilt verbergen voor de gebruiker?

Heb je al nagedacht dat bij hogere resoluties meer cellen te zien zijn en dat de zoekfunctie waarschijnlijk nog wel blijft werken, evenals het door de cellen browsen met de pijlen?
Nee het gaat mij er niet om om data te verbergen. Maar ik heb helaas wat collega's die totaal geen verstand van excel hebben en helaas wel een wat foutjes maken in het excell bestand. dus er zijn wat dingen die ik gewoon wil voorkomen.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je als laatste hebt gereageerd en je wilt een nieuwe reactie plaatsen binnen 24 uur, gebruik dan de Edit knop bovenaan je post ;)
Maar ik heb helaas wat collega's die totaal geen verstand van excel hebben en helaas wel een wat foutjes maken in het excell bestand.
Waarom lock je dan niet de velden die ze niet mogen aanpassen? Maakt die vervolgens lichtgrijs oid, waardoor ze ook visueel zien wat ze WEL mogen invullen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:18:
Als je als laatste hebt gereageerd en je wilt een nieuwe reactie plaatsen binnen 24 uur, gebruik dan de Edit knop bovenaan je post ;)

[...]

Waarom lock je dan niet de velden die ze niet mogen aanpassen? Maakt die vervolgens lichtgrijs oid, waardoor ze ook visueel zien wat ze WEL mogen invullen :)
sorry zal het niet meer doen.

hoe bedoel je lock je de velden.
Het gaat mij er om dat ze het werkblad niet meer wegscrollen en opslaan zodat het net lijkt of het werkblad leeg is. Daarbij mogen ze wel gegevens invoeren maar niet de rijhoogte en colombreedte veranderen of een rij verwijderen.

voor de rest mogen ze alles op dat werkblad doen.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als het allemaal op 1 scherm past, dan voldoet de oplossing die ik heb gegeven toch. Wil je perse bepaalde velden (of beter gezegd) een range als veld gebruiken, dan moet je doorscrollen op de link die ik heb gegeven en kijken naar het VBa voorbeeld :)

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
dus als ik het goed begrijp wil je al je data net buiten het view veld zetten van je collega's en zorgen dat ze niet mogen scrollen zodat je data "veilig" blijft?

zo ja vind ik dit maar een rare oplossing :|

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik zie meer vragen dan antwoorden 8)7.

Dit topic wordt niks zo. Lees even Registratievoorwaarden / korte FAQ en maak een frisse start waarin je duidelijk uitlegt wat je precies wilt bereiken, welke mogelijkheden je al bekeken hebt en waarom die niet voldoen. Nu is het gokken wat je precies wilt etc.

Oh en raadpleeg even vooraf de helpfunctie van Excel :)

[ Voor 8% gewijzigd door Lustucru op 10-09-2008 16:53 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.