Toon posts:

Andere serverlocatie simuleren - eenvoudig te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee waar ik dit topic zou horen - maar ik zie vanzelf wel of er nuttige respons komt.

Voor verschillende websites die op dezelfde server gehost staan wil ik naar buiten toe de schijn wekken dat ze op een andere locatie gehost zijn, dus een volledig ander IP adres. Misschien zelfs in het buitenland. Op welke manier zou ik dit het makkelijkst kunnen doen? Ideaal zou ik een VPS pakketje met eigen IP in het buitenland nemen en deze zo min mogelijk belasten. Dus als de site 1000 bezoekers per dag heeft 1000 requests op de buitenlandse VPS, en mijn eigen server die al het rekenwerk uitvoert en de site weergeeft.

Moet ik gaan kijken naar DNS instellingen of zit de oplossing meer in de hoek van apache?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:03

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Apache's mod proxy zou dit kunnen.

[ Voor 48% gewijzigd door Kanarie op 10-09-2008 14:58 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je hiermee wilt bereiken, misschien als je dat wat uit kan leggen dat ik met een duidelijker antwoord kan komen.

Opties zijn bijvorbeeld:
- Apache's mod_proxy
- SSH tunnel
- VPN + "Port forward"
- Squid / overige proxy software
- etc.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Inderdaad; DNS instellingen zullen je nooit onzichtbaar kunnen helpen. Je zou evt zelfs squid kunnen installeren remote; die zou nog wat statische zaken kunnen cachen. Dit past beter in WSS btw

CSA > WSS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de suggesties so far.

Ik wil voor search engines verschillende sites die op dezelfde server gehost voordoen alsof ze op een ander IP staan. Op deze manier zullen de links tussen de sites zwaarder meetellen voor de zoekmachines. Ik zoek naar verschillende opties omdat het verkrijgen van een ander IP adres zo goedkoop mogelijk moet gebeuren. Een VPS in het buitenland kan goedkoop zijn maar daar werkt de mod_proxy oplossing bijvoorbeeld misschien niet. Met een andere dedicated server heb je veel meer mogelijkheden, maar dan kan je net zo goed de hele site daar hosten.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:34

BCC

Je kan toch gewoon een paar ip adressen kopen en die gewoon binden aan je machine?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Alleen zal de eerstvolgende node voor al die IP adressen hetzelfde zijn; en is het doel dus niet echt bereikt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• pistole
  • Laatst online: 08-02 11:35

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 16:23:
Thanks voor de suggesties so far.

Ik wil voor search engines verschillende sites die op dezelfde server gehost voordoen alsof ze op een ander IP staan. Op deze manier zullen de links tussen de sites zwaarder meetellen voor de zoekmachines.
Volgens mij mag dat niet?

Ik frut, dus ik epibreer

• BCC
  • Laatst online: 07:34

BCC

Van wie niet :)? De baas van het internet :)?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

BCC schreef op donderdag 11 september 2008 @ 16:56:
Van wie niet :)? De baas van het internet :)?
Laten we het zo zeggen het is niet netjes. Als ik meneer Rizz0 als hoster had en ik mijn site bij hem had ondergebracht met de veronderstelling dat er maar een aantal sites dedicated gehost werden onder "1" ip......

Ik zou me zwaar belazerd voelen als ik er achter kwam dat er in werkelijkheid honderden andere sites via een listige manier door meneer op het zelfde ip zitten. Dit is eigenlijk (in mijn ogen ) een vorm van bedrog.

Ik ging er vannuit dat tweakers dit niet goedkeurt?

Verkeerd gelezen volgens mij...

Maar dan nog Google pikt dit truukje niet en zal als ze dit merken de sites blacklisten (ik spreek hier uit eigen ervaring). Pas er dus voor op...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 17:16 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

van wie?

VOlgens mij is het goedkoper ergens goedkope serverruimte voor wat statische pagina's te kopen dan een server te krijgen met een niet standaard mod proxy of een continue vpn.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

dit kan niet, iig niet met 1 machine op 1 lokatie. Je kan natuurlijk wel meerdere ip's op 1 machine hebben, maar je kan nooit jezelf voordoen alsof dat ip op een andere lokatie zit. zo werkt IP nu eenmaal niet.

proxy-en is idd de enige oplossing. (misschien hostmasking in iis, maar dan veranderd het ip waarschijnlijk wel, alleen de hostheader niet)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 18:59 ]

Pagina: 1