[W2k3r2 + Vista] Internet houdt ActiveX tegen

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb hier een aantal nieuwe PC's in het netwerk hangen, met Vista Business NL.

Nu wil ik dus een beveiligde website starten die door die afdeling veel gebruikt wordt, maar hierin zit ook een activeX component.

Nu heb ik via GPMC alle policies ingesteld zodat hij de Activex zou moeten opstarten, deze worden ook wel opgepakt, maar ik blijf de volgende melding krijgen: "Door uw beveiligingsinstellingen mogen websites geen ActiveX-besturingselementen gebruiken die opdeze computers zijn geïnstalleerd. Deze pagina wordt mogelijk niet juist weergegeven. Klik hier voor opties....". En bij opties staat alleen "Meer informatie" waar vervolgens weinig nuttigs te vinden is.

Wie o wie kan mij het verlossende antwoord geven? Ik ben al 3 uur aan het klooien met Group Policies.

Bij voorbaat vriendelijk dank!

Verwijderd

Worden de group policies wel toegepast (gpesult)?

• Fairy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 14:27:
Worden de group policies wel toegepast (gpesult)?
gpresult geeft aan dat de policy wordt toegepast. Ik heb ook geen tegenstrijdige policies kunnen vinden.

Verwijderd

Heb je de juiste security zone aangepast? Heb je de site in diezelfde zone (trusted zone of zo) gezet? En welke settings heb je precies aangepast in de Policy aangepast om activeX te 'op te starten'?

• Fairy
  • Niet online
Probleem is wel dat de trusted sites niet worden opgepakt, Ik kreeg eerst een lijstje van sites die helemaal niet als policy gekoppeld stonden voor zover ik weet, maar de parameters werden wel goed meegenomen. Ik heb 'm nu wel zo gezet dat ie op internet high security Activex moet toestaan, want low en medium kan ik niet kiezen.

Verwijderd

Ook unsigned activeX (wat het waarschijnlijk zal zijn)? Maak anders een even een screenshot oid van de settings die je gedaan hebt.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 15:41 ]

Pagina: 1