Probleem met IIS en OO.o bootstrappen

Pagina: 1
Acties:

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Topicstarter
Ik heb een webapplicatie (C#, .net) waarin ik de mogelijkheid heb toegevoegd om op een bepaald moment OpenOffice wil openen, vervolgens een document van een bepaalde lokatie te openen en dat te bewerken, om het daarna op te slaan.

Ik heb in eerste instantie een consoleapplicatie gemaakt om te kijken of dat lukt, en dat ging prima. OpenOffice wordt netjes gestart, het document wordt geopend, en bewerkt.

Nu heb ik de webapplicatie van dezelfde code voorzien, maar dan gaat het mis bij het bootstrappen van OpenOffice.org. Bij het uitvoeren van deze regel code blijft ie hangen:
C#:
1
XComponentContext localContext = uno.util.Bootstrap.bootstrap();

Dat is de eerste regel waarop iets wordt gedaan met het hele .net-component. Ik weet dat het daar misgaat omdat ik op de regel direct erna een exception gooi, maar dat gebeurt dus nooit. Nogmaals: op diezelfde server werkt mijn consoleapplicatie prima, dezelfde code. OpenOffice 2.4 is er dus op geinstalleerd.

Bij de component services -> computers -> my computer -> DCOM config staat een objectje ("OpenOffice.org 1.1-tekstdocument") waarvan ik de instellingen heb geprobeerd te wijzigen. De naam vind ik gek (waarom 1.1?) maar hij wijst wel naar het goede pad: C:\Program Files\OpenOffice.org 2.4\program\soffice.exe -nodefault -nologo
Ik heb bij de eigenschappen, tabblad Security 2 wijzigingen gedaan:
1) Launch and Activation Permissions heb ik op Customize gezet, en dan IIS_WPG, INTERACTIVE, IUSR_SERVERNAAM, IWAM_SERVERNAAM en NETWORK SERVICE toegevoegd, en die allemaal alle rechten gegeven om dat ding uit te voeren. Datzelfde heb ik gedaan bij Access Permissions (die gebruikers toegevoegd). Ongetwijfeld hoeven deze er niet allemaal in te staan, maar hij doet het dus nog steeds niet.

Wat er gebeurt als de pagina wordt geopend is dat er 2 processen worden gestart, soffice.bin en ik dacht soffice.exe. Die blijven open en de pagina van IIS blijft oneindig laden (ik heb 'm een paar minuten laten heendoen). Ik moet de processen ook handmatig sluiten als ik de pagina zelf sluit.

Waar moet ik zoeken voor de oplossing? Ik verwacht dat het met de configuratie van de (web)server te maken heeft maar ik heb totaal geen inzicht in hoe IIS dat componentje wenst te openen. Ik krijg ook geen foutmeldingen waar ik wat mee zou kunnen.

De server draait op Windows 2003 met IIS6 overigens.

Saved by the buoyancy of citrus

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Topicstarter
Hier heeft niemand een idee over? :'(

Saved by the buoyancy of citrus