Toon posts:

PC crashed om de zoveel tijd (Games)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
G'day,

Toch maar besloten om advies te vragen, vanwege een probleem met mijn pc.
Het zit eigenlijk als volgt, ik heb deze pc nu een jaar of 2, en het probleem al ruim een jaar, het vreemde is, dat het probleem het ene moment vaker voor komt als het andere...

Tijdens games als; Assassins Creed, WoW, Warhammer Online en andere games, crashed de pc regelmatig. Lees; om de zoveel minuten, de crashes verschillen in hevigheid, het ene moment reboot de hele pc het andere moment wordt de game afgesloten en keer ik terug naar windows. In het ergste geval, hoor ik vreemd gekraak en gepiep gaat het beeld op zwart of blijft hangen en moet de stroom eraf...

Op dit moment speel ik de Beta van Warhammer Online, en is het bijna onmogelijk om langer als 10 minuten te spelen, waardoor ik nu toch maar besloten heb om eens te zien wat jullie er van denken en wat er eventueel mis kan zijn...

In WoW heb ik van alles geprobeerd, alle UI mods uitgezet, van 1600*1050 naar 1024*768, alles op low gezet om computer zo min mogelijk te belasten, verschillende reinstalls, andere oplossingen aangegeven op de WoW fora, maar probleem blijft zich voordoen...Zelfde verhaal eigenlijk voor Warhammer en AC.

Ik krijg onregelmatige errorlogs, soms 2 dagen geen enkele log en dan na een volgende crash opeens een stuk of 12 logs (afhankelijk van aantal crashes)...

Ik heb alle drivers geupdate, verschillende keren mijn pc geformatteerd en reinstalls van windows XP X64 gedaan. Ik heb niets overclocked en geen andere vreemde software, als in illegaal enzo. PC is overigens wel zelf samengesteld, met advies van GoT en Azerty.

Ik hoop dat jullie enig idee hebben, waar dit aan zou kunnen liggen, misschien lastig vanaf een afstand, maar alle suggesties zijn welkom!

Dank voor jullie tijd en moeite en mocht er meer info nodig zijn, laat het me even weten, dan verstrek ik die graag!

:Y)

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-05 14:30
in je specs : Voeding Onlangs kapot gegaan, nu goedkope 530w

zou weleens een oorzaak kunnen zijn...

kan je misschien een voeding lenen van iemand om dit te proberen ?

Verwijderd

Topicstarter
Merkwaardige is, dat het probleem zich ook al voordeed, voordat de Antec voeding stuk ging, ken hier in de buurt geen mensen die veel met pc's bezig zijn, laat staan een dergelijke voeding hebben. :|

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Welke voeding heb je precies merk enzo.
Ik heb het zelf meegemaakt met mijn thermaltake voeding. Deze kon het ampere niveau niet stabiel leveren voor mijn grafische kaart. Reslutaat bij elke 3d game reboote het systeem.
Geen woord verkeerd over thermaltake ik had gewoon een defecte voeding. Verders is het gewoon een A merk voeding. Zo te zien heb jij een of ander B merk voedingtje die het niet trekt of geen stabiel stroom kan leveren.
Kan je 3dmark05 wel helemaal uitdraaien?

[ Voor 63% gewijzigd door Pepperana op 10-09-2008 14:37 ]

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Verwijderd

Topicstarter
3dmark05 nooit gedraaid eigenlijk, kan dat wel eens proberen. Zelf heb ik ook al gedacht aan een stroom/ampere probleem, is het bijvoorbeeld ook mogelijk dat dit te maken heeft met de stroomtoevoer vanuit het stopcontact? De stroom in dit huis heeft ook nogal veel pieken en dalen (lees knipperende lichten etc.).

Verwijderd

Draait de ventilator van je grafische kaart nog?

Ik heb eens een kilometer van treinrails af gewoond. Bij ons knipperden ook altijd de lampen. Geen enkele pc is daardoor ooit uitgevallen, ook tijdens games niet.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 18:27 ]

Pagina: 1