[DTS-HD] Versterker benodigd?

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:04
Beste mede-tweakers,

Ik vroeg me het volgende af:
De playstation3 kan DTS-HD en Master Audio Decoderen, echter mijn verster kan maar DTS 5.1 aan.
De ps3 zit met glas aangesloten op deze versterker en de versterker geeft aan: DIGITAL en de PS3 geeft aan DTS-HD .
Is het geluid nu wel of niet DTS-HD wat ik hoor, ondanks dat mijn versterker dit zelf niet kan?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:34

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

DTS 5.1 :)

Meer kan jouw versterker niet van het signaal maken (gok ik, ivm bandbreedte DTS en DTS HD).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:04
Michael Knight schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:26:
DTS 5.1 :)

Meer kan jouw versterker niet van het signaal maken (gok ik, ivm bandbreedte DTS en DTS HD).
Ik zou als simpele leek zeggen, glas wordt 1 op 1 doorgegeven.
Oftewel de versterker ziet een digitaal signaal binnenkomen en de PS3 regelt wat naar welke speaker gaat?
Of ben ik nu te simpel :P

De versterker kan niet decoderen maar wel doorgeven, de Ps3 decodeert het en geeft het door, toch?
Anders zou ik niets moeten horen als ik een signaal uitstuur wat niet ondersteunt wordt?

Oftewel uit mijn verhaal kan je al op maken dat ik liever geen nieuwe versterker wil kopen maar toch wil genieten van DTS-HD hehe.

[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 10-09-2008 12:31 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 10:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Het geluid is geen DTS-HD. Over "glas" (is gewoon plastic hoor) gaat helemaal geen enkel HD surround formaat. Die worden alleen als 7.1 PCM via HDMI verstuurd naar een compatibele versterker.

Het is dus gewoon standaard DTS.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?