• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12-2024

Tuumke

Shingaling?

Topicstarter
Ik heb hier een pc die blijft rebooten na het opstarten,
Hij komt heel even in windows, en daarna reboot hij.

Veilige modus werkt wel, dus heb in msconfig alle services (excl. windows services uitgeschakeld) en ook alle opstart programma's uitgezet.

google kent het bestand niet.

ook heb ik het geheugen vervangen omdat ik een PAGE_ERROR_IN _NONPAGED_AREA kreeg
maar dat hielp ook niet.

what else to do?
ben @ the moment het bestand in veilige modus aan het opzoeken om te kijken waar het van is
hij staat in c:\windows\system32\drivers\

ga is proberen alle drivers te updaten!

[ Voor 7% gewijzigd door Tuumke op 10-09-2008 12:14 . Reden: bestand gevonden :) ]

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 11:01
Weet je zeker dat je geen typo hebt gemaakt bij het overschrijven van het betreffende bestand? :)

Als het geen typo is zou je kunnen proberen het betreffende bestand via safe-mode proberen te vinden en eventueel (tijdelijk) te hernoemen om zodanig terug in je windows te komen, backup te maken en reinstall te doen :)

[ Voor 53% gewijzigd door EnigmA-X op 10-09-2008 12:20 ]

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

Topicstarter
EnigmA-X schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:19:
Weet je zeker dat je geen typo hebt gemaakt bij het overschrijven van het betreffende bestand? :)

Als het geen typo is zou je kunnen proberen het betreffende bestand via safe-mode proberen te vinden en eventueel (tijdelijk) te hernoemen om zodanig terug in je windows te komen, backup te maken en reinstall te doen :)
heb het bestand zoals beschreven in mijn edit gevonden in c:\windows\system32\drivers
heb hem in veilige modus gerenamed, en ben nu all drivers opnieuw aan het downloaden / installeren van giga-byte (gaat tegenwoordig lekker snel vanaf de russische link :) )
dus laat het zo even weten!

-edit-
het lijkt opgelost na het renamen van het bestand.
Wat ik in mijn startpost ben vergeten te melden, is dat het probleem zich voordeed na het openen van een zo'n wannabe hallmark kaart.
Ik vermoed dus een virus of spyware bestand, maar denk niet dat het zin heeft om te scannen, aangezien het bestand op internet ook niet gevonden word.

[ Voor 19% gewijzigd door Tuumke op 10-09-2008 12:49 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Tuumke schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:39:
Wat ik in mijn startpost ben vergeten te melden, is dat het probleem zich voordeed na het openen van een zo'n wannabe hallmark kaart.
Ah.
User error - Slap user :+
Ik vermoed dus een virus of spyware bestand, maar denk niet dat het zin heeft om te scannen, aangezien het bestand op internet ook niet gevonden word.
En waarom zou dat geen zin hebben dan?

Als modern virus zijnde zou ik namelijk ook random bestandsnamen aanmaken zodat jij als slachtoffer denkt dat het toch niet terug te vinden gaat zijn :+

Enkele reis naar B&V overigens ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:05:
[...]

Ah.
User error - Slap user :+

[...]

En waarom zou dat geen zin hebben dan?

Als modern virus zijnde zou ik namelijk ook random bestandsnamen aanmaken zodat jij als slachtoffer denkt dat het toch niet terug te vinden gaat zijn :+

Enkele reis naar B&V overigens ;)
hij is wel bezig met een spyware scan (gebruiken we hier btw mallwarebytes anti-malware voor, die is sneller en vind net zo veel / meer als hitmanpro :O ).
Virusscanner gaf geen rare dingen aan

Verwijderd

Het bestand even scannen op www.virustotal.com
Dan zie je waarschijnlijk wel een aantal AV's die het bestand herkennen.
Elke AV zal 't wel weer een andere naam geven, maar je kunt dan wat meer informatie zoeken aan de hand van die namen.
Pagina: 1