• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:01
Ik zou graag tijdens fotoshoots mijn laptop gaan meebrengen en na iedere klik dan het resultaat vast kunnen tonen op een laptopscherm. Nu weet ik dat dit met een kabeltje en de software van canon in ieder geval kan, maar zijn er mogelijkheden om het met mijn canon 400d draadloos over te sturen? Ik kan hier helaas niks over vinden. Mijn laptop heeft wifi/usb/bluetooth.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 15:44
Afaik kan alleen een 40D / 50D / 1D dat met een WFT adapter...

Dure kleredingen trouwens, ik ben ook in de running voor zo'n apparaat, maar 650 euro is wel erg gortig :X :(

• savale
Bedankt voor de term "wft" ik heb een alternatief gevonden: "eye fi" helaas is dat sd, dus nu even zoeken naar een convertor zoeken... Prijs is erg netjes 79 dollar voor 2gb met wifi (stuurt foto's automatisch door als ik het goed heb begrepen)

edit: http://photojojo.com/store/awesomeness/eye-fi-wifi-memory/

[ Voor 12% gewijzigd door savale op 10-09-2008 09:19 ]

• Henk
savale schreef op woensdag 10 september 2008 @ 09:14:
Bedankt voor de term "wft" ik heb een alternatief gevonden: "eye fi" helaas is dat sd, dus nu even zoeken naar een convertor zoeken... Prijs is erg netjes 79 dollar voor 2gb met wifi (stuurt foto's automatisch door als ik het goed heb begrepen)

edit: http://photojojo.com/store/awesomeness/eye-fi-wifi-memory/
Hmmm, dat is misschien ook wel een erg mooie optie voor mij... ik ben op zoek naar een budget-oplossing, het enige dat het gekke ding hoeft te doen is de data van mijn cam op mijn laptop krijgen via wi-fi...

Gezien de 2-3 days shipping met die priority service (of ik moet dat héél verkeerd begrijpen)... ik denk dat ik er vanavond gewoon één bestel... 75 euro zijn de kosten niet :P

Ow, enne... op dezelfde site staan ook CF-converters, voor de liefhebbers :P

[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 10-09-2008 10:18 ]

• savale
Alleen het grootste nadeel van dit ding is dat ie niet ad hoc kan verbinden... dus je moet of je laptop in access point mode kunnen zetten of nog een router oid meeslepen.
Verder pakt ie geen raw volgens mij, maar dat wordt dan gewoon raw + jpeg schieten. Ik wil gewoon een "preview" van de foto kunnen zien dus dat zal wel lukken denk.

• Henk
savale schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:21:
Alleen het grootste nadeel van dit ding is dat ie niet ad hoc kan verbinden... dus je moet of je laptop in access point mode kunnen zetten of nog een router oid meeslepen.
Verder pakt ie geen raw volgens mij, maar dat wordt dan gewoon raw + jpeg schieten. Ik wil gewoon een "preview" van de foto kunnen zien dus dat zal wel lukken denk.
Mjah, idem hier... ik wil gewoon small jpg's kunnen transferen, als het even kan nog met een flinke picturestyle erover heen... De raw's schrijf ik wel naar CF weg :) Voor mij, voor het geld, een ideaal dingetje :)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Laat maar horen hoe het bevalt. Ik kan nu vooral veel dingen bedenken waarom het niet (goed) zou werken. Zoals traag SD geheugen waarop het gebuffered moet worden, slechte WiFi verbinding omdat de kaart opgesloten zit in je metalen (kooi van Faraday) camera en trage doorvoer van data via WiFi. In je 1D kun je en SD en CF stoppen, dus misschien RAW op CF en JPG op SD instellen (standaard doe je dat andersom, lijkt mij, ivm snelheid geheugen). Dan hoef je enkel de kleinere JPG door te blazen.

This footer is intentionally left blank

• savale
Ik ga het denk ook gewoon proberen voor mijn 400d icm een compact flash convertor. Ik schiet toch 9 vd 10x met flitsers dus dan kan ik zowiezo weinig frames achter elkaar schieten dus snelheid zal niet echt een issue zijn. Ik baal alleen dat ie niet ad hoc kan verbinden dus even kijken hoe ik dat oplos

• Henk
ajhaverkamp schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:26:
Laat maar horen hoe het bevalt. Ik kan nu vooral veel dingen bedenken waarom het niet (goed) zou werken. Zoals traag SD geheugen waarop het gebuffered moet worden, slechte WiFi verbinding omdat de kaart opgesloten zit in je metalen (kooi van Faraday) camera en trage doorvoer van data via WiFi. In je 1D kun je en SD en CF stoppen, dus misschien RAW op CF en JPG op SD instellen (standaard doe je dat andersom, lijkt mij, ivm snelheid geheugen). Dan hoef je enkel de kleinere JPG door te blazen.
Precies het plan... Raw's naar CF, en de zo klein mogelijke JPG's naar SD... Die kooi van farraday zit ik ook even bang voor te wezen, maar dat zien we dan vanzelf. Trage doorvoer is niet zo'n issue, zo'n jpg'je weegt hoogstens een MB of 1,5 denk ik. Dat moet echt wel lukken.

Als ik het gekke ding heb, ga ik eens kijken of ik de snelheid op de een of andere manier kan meten :)

Het enige wat ik me afvraag is hoe dat het ding er mee omgaat als je op de grens gaat zitten van binnen/buiten bereik. Hoe snel wordt opnieuw verbinding gemaakt, wist hij de foto pas als hij getransferred is, etc...

Maar goed, we zullen het allemaal wel zien ;)

Het lijkt mij dat die 2-3D shipping die ik zie voor 28 dollar oid gewoon betekent dat ik dat ding na het weekend in de bus mag vinden als ik vanavond bestel?
savale schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:29:
Ik ga het denk ook gewoon proberen voor mijn 400d icm een compact flash convertor. Ik schiet toch 9 vd 10x met flitsers dus dan kan ik zowiezo weinig frames achter elkaar schieten dus snelheid zal niet echt een issue zijn. Ik baal alleen dat ie niet ad hoc kan verbinden dus even kijken hoe ik dat oplos
Een AP kost niks meer joh :) als je toch al zeult met flitsers etc, is een simpel ap'tje ook wel op te nemen in je apparatuur... ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Henk op 10-09-2008 10:39 ]

• savale
Haha dat is waar... Heb ook nog een asus wl167g usb wifi dongle liggen die heeft software accesspoint mode, misschien werkt dat wel... *gaat bestellen*

Anoniem: 55933

Past 't allemaal nog wel in je CF-slot dan?
Lijkt me zwaar irritant als je een hele unit uit je camera hebt steken, ook niet echt praktisch :P

Verder wel interessant! *bookmarkt topic* :)

• Henk
Anoniem: 55933 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:00:
Past 't allemaal nog wel in je CF-slot dan?
Lijkt me zwaar irritant als je een hele unit uit je camera hebt steken, ook niet echt praktisch :P

Verder wel interessant! *bookmarkt topic* :)
Sterker nog, een unit die uit je cam steekt, gaat niet eens met je 5D, want die valt terstond uit als je je slot opent.

Maar van wat ik zag zijn het gewoon SD-kaartjes, dus ik zal er sowieso geen probs mee hebben :P

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 13:35
Henk schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:14:
[...]

Sterker nog, een unit die uit je cam steekt, gaat niet eens met je 5D, want die valt terstond uit als je je slot opent.

Maar van wat ik zag zijn het gewoon SD-kaartjes, dus ik zal er sowieso geen probs mee hebben :P
Gaat ook niet met een 400d. Die gaat ook uit als je het CF-klepje opent.

Anoniem: 228428

Ik herinnerde mij nog dit topic op Belgium Digital.
Het kan misschien wel nuttig zijn voor degene die een eye-fi overwegen.

Lees ook
Ondertussen heb ik ondervonden dat het niet werkt met een 1D-stijl body (1D MkIII in mijn geval) waarschijnlijk omdat de body een "kooi van Faraday" vormt: eenmaal het kaartje in een compactje zit en het toestel op staat, wordt de foto gemaakt met de 1D netjes opgestuurd.
Het bereik schijnt (bij niet metalen body's waarschijnlijk) ca. 5 tot 10 meter ver te gaan, dus voor studiowerk voldoende lijkt me.

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conradm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06-2024
Hallo,

Waar is in Nederland een Eye-Fi kaartje te koop (bij voorkeur de SHARE of evt de HOME editie)?
Mag natuurlijk ook in het buitenland zijn, maar dan niet m et die belaggelijk hoge verzendkosten ($30++)

Ben namelijk al enige tijd op zoek, maar kan nog geen geschikte winkel/verkoper vinden. Alvast beedankt voor jullie suggesties.

GRTS.
Pagina: 1