Toon posts:

Linksys wrt54G V7.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds elke weken problemen met mijn Linksys WRT54G v7.2.
Ik kan na de aanschaf van deze router, geen RDP connecties meer doen.

Ik heb echter RDP connectie wel nodig voor me werk.
Dacht eerst dat het aan Ziggo lag, maar heb een ander modem geprobeerd, geeft zelfde probleem, en bij me vriendin thuis werkt het wel, ook Ziggo, alleen andere router, dus ga er vanuit dat er iets in de router de toegang tot RDP blokkeerd, alleen echter was dit niet het geval, heb de router meegenomen na het werk en daar werkt het wel.

Dus nu ga ik er vanuit dat Ziggo loopt te klooien met adressen.

DNS? Probleem? Ze hebben DNS toch uitgeschakeld?

In mijn pc, heb ik zelf de ip opgegeven van de router.
ip: 192.168.1.105
sub: 255.255.255.0
Gate:192.168.1.1

Echter als ik DNS niet invul, kan ik niet op het internet, DNS ingevuld en internet werkt.

In de router, port forwarding, rdp ingevuld, alles wat binnenkomt op poort 3389 naar ip adres van de pc gedaan.

Zou het inderdaad aan de DNS kunnen liggen?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Heb je niet toevallig een ander extern adres gekregen van Ziggo?
Zou ik maar even checken op www.watismijnip.nl

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor je reactie.

Nee, ik heb wel het juiste adres.
Check dit regelmatig, als ik me adres vast zet in de router werkt het echter nog niet!

Verwijderd

DNS heeft hier niets mee te maken en dat het aan Ziggo ligt lijkt me vrijwel uitgesloten. Dingen die je kan controleren:

- luistert de pc op de opgegeven poort (telnet localhost 3389)
- controleer de instellingen van de (Windows)firewall
- probeer intern (op een andere PC) verbinding te maken op het interne IP adres (192.168.1.105)
- in de router vinkje uit bij "Block Anonymous Internet Requests" (security -> firewall)

En wellicht overbodig om te vermelden: met de meeste routers je kan niet intern niet op je externe adres verbinden (geen NAT loopback). Gebruik een site als http://www.canyouseeme.org/ om te testen of de poort open staat.

Verwijderd

Topicstarter
Me router werkt op het werk wel, via RDP.
Dus geen router probleem.

Error: I could not see your service on 82.75.89.10 on port (3389)
Reason: Connection timed out

Kan mij pc, 192.168.1.105 ook niet pingen, maar de router wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 12:59:

Vanaf "waar" connect je naar het IP? Vanaf je thuisnetwerk?
Vanaf "waar" kan je de pc niet pingen? Ik kan hem ook niet pingen, maarja ik zit in een ander netwerk. Zolang je niet EXACT vermeld wat je doet dan komen we hier niet veel verder.

Als je dit vanaf een andere locatie probeert is het niet meer dan logisch. Probeer je het vanaf je eigen netwerk (dus NA de router, in het 192.168.1.0/24 subnet) dan blockt je firewall het op de 192.168.1.105, kijk dan de firewall van de computer na.

Verwijderd

Topicstarter
Kan in het netwerk me ip adres niet pingen.

Firewall hele raings 192.168.1.1 tot 120 vrijgegeven.
De andere pc heeft geen firewall, ook die van windows zelf al uitgeschakelt.

Als ik testen doen op inet, krijg ik inderdaad een fail.

GRC Port Authority Report created on UTC: 2008-09-14 at 11:43:08

Results from probe of port: 3389

0 Ports Open
0 Ports Closed
1 Ports Stealth
---------------------
1 Ports Tested

THE PORT tested was found to be: STEALTH.

TruStealth: PASSED - ALL tested ports were STEALTH,
- NO unsolicited packets were received,
- NO Ping reply (ICMP Echo) was received.

Error: I could not see your service on 82.75.87.85 on port (3389)
Reason: Connection refused

Heb het namelijk getest, met een zonder router.

*zucht*...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-03 13:18
Kun je binnen het netwerkje wel rdpen naar 192.168.1.105 in jouw geval??
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 12:59:

Ik volg het niet helemaal, ik neem aan dat je dat via een andere pc binnen je netwerk probeerd (die pingtest?)

Dan denk ik toch dat er een firewall oid dwars ligt, anders had je m echt wel kunnen pingen.

Verwijderd

ik (ooit) had wat problemen met mijn WRT54GL met orriginele firmware. Alles was direct opgelost toen ik de DD-WRT firmware erop heb gezet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 18:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:04:
ik (ooit) had wat problemen met mijn WRT54GL met orriginele firmware. Alles was direct opgelost toen ik de DD-WRT firmware erop heb gezet.
Welke versie router dat je dan? Ook v 7.2. Welke firmware kan ik er volgens jou beter opzetten dan? Linkje misschien?

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op zondag 14 september 2008 @ 14:36:
Kun je binnen het netwerkje wel rdpen naar 192.168.1.105 in jouw geval??

[...]

Ik volg het niet helemaal, ik neem aan dat je dat via een andere pc binnen je netwerk probeerd (die pingtest?)

Dan denk ik toch dat er een firewall oid dwars ligt, anders had je m echt wel kunnen pingen.
Ik kan ik me netwerk ook niet RDPen, kan dus niet me eigen pc overneme.
Laptop, kan ik niet in me eigen netwerk pingen na de andere pc in me netwerk dus de 105.

Pc is kaal, geen virusscanner of geen firewall.
laptop wel, alleen gekke is, hele range is vrijgegeven en bij me vriendin werkt alles perfectos.
We hebben dr alleen een andere router tussen zitten.

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Heb je toevallig ook internetbellen? Dus dan hangt gelijk na de wandcontact/modem het voip-routertje, en daarna pas je WRTG54? Dat was namelijk bij mij het probleem....

Verwijderd

Topicstarter
wizl schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:54:
Heb je toevallig ook internetbellen? Dus dan hangt gelijk na de wandcontact/modem het voip-routertje, en daarna pas je WRTG54? Dat was namelijk bij mij het probleem....
Nee, ik heb geen internetbellen, alleen internet van Ziggo.

Dus jij hebt hetzelfde probleem met RDP met jou modem?

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Nee dus, bij mij was het probleem dat dat voip-routertje er tussen was gekomen. Die heb ik uiteindelijk in bridge-modus gezet, en toen kwam het verkeer weer rechtstreeks op mijn WRTG54 uit.... (anders dan bij jou dus waarschijnlijk)

Verwijderd

Laptop, kan ik niet in me eigen netwerk pingen na de andere pc in me netwerk dus de 105.
Dat is duidelijk. Als er geen firewall of andere security software op de machine draait moet je 'm echt wel kunnen pingen. Als dat niet het geval is moet je het probleem niet in de router zoeken maar op de PC zelf. Dat wordt bevestigd door het feit dat ik (tussen de regels door) lees dat je het ook geprobeerd hebt zonder router, dus de PC rechtstreeks aan het modem.

Als je aan de slag wilt met alternatieve firmware kan je kijken op http://www.dd-wrt.com/ Het lijkt erop dat de v7.2 wel wordt ondersteund in tegenstelling tot de v7.0. Maar nogmaals ik verwacht niet dat het je probleem oplost.

Verwijderd

Topicstarter
Nu wordt ut nog ingewikkelder.

Ik heb me router via de link geupdate, en geflasht.
heb nu versie 8.002

Heb in totaal 4 pc's in me netwerk.
Me laptop 102, me pc 105, en boven 2 pc's.
Met alle pc kan ik wel de router pingen, maar onderling na de pc's in me netwerk niet.
Erg raar toch?

Waarvan, 2 niet voorzien zijn van een firewall.

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-03 13:20

Maartenvs

For Sale

Je gebruikt neem ik aan geen DHCP? Anders zou ik je ip adressen toch even nogmaals nakijken aangezien die mogelijk veranderd zijn.
Verder heeft windows xp standaard een firewall aan staan, die heb je dus uitgezet op die 2 andere pc's?

Met het poortforwarden had ik ook problemen met mijn linksys. UPnP forwarding werkte vaak niet of maar half, maar als ik bij port range forwarding de juiste poorten invulde werkte het zonder problemen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:41

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:31:
Nu wordt ut nog ingewikkelder.

Ik heb me router via de link geupdate, en geflasht.
heb nu versie 8.002

Heb in totaal 4 pc's in me netwerk.
Me laptop 102, me pc 105, en boven 2 pc's.
Met alle pc kan ik wel de router pingen, maar onderling na de pc's in me netwerk niet.
Erg raar toch?

Waarvan, 2 niet voorzien zijn van een firewall.
Waaom is dat raar ?
Ping maakt gebruik van het ICMP protocol. Per device kan je aangeven of op deze pakketjes wel of niet gereageerd moet worden. Dit staat dus totaal los van (bijvoorbeeld RDP).
Houdt dus in dat er geen service draait of dat deze niet reageert.

Even nog (voor de volledigheid): je probeert vanuit huis een pc op je werk (mbh RDP) over te nemen ?
Heeft je werk een "dedicated" systeembeheerder (en wanneer gaan jullie een nieuwe aan nemen) ?
Kan je niet "gewoon" gebruik maken van VPN functionaliteit ?
Dus nu ga ik er vanuit dat Ziggo loopt te klooien met adressen.
Dus jij denkt dat je naar een ander adres gerouteerd wordt door Ziggo !? Of begrijp ik je verkeerd ?
Maartenvs schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:41:
Met het poortforwarden had ik ook problemen met mijn linksys. UPnP forwarding werkte vaak niet of maar half, maar als ik bij port range forwarding de juiste poorten invulde werkte het zonder problemen.
Porten forwarden is alleen nodig als je zelf (thuis) een service draait die je via Internet beschikbaar stelt. Daarnaast is uPnP zo fout, direct uitschakelen !

[ Voor 15% gewijzigd door lier op 16-09-2008 10:45 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:43:
[...]

Waaom is dat raar ?
Ping maakt gebruik van het ICMP protocol. Per device kan je aangeven of op deze pakketjes wel of niet gereageerd moet worden. Dit staat dus totaal los van (bijvoorbeeld RDP).

[...]

Lokaal werkt RDP dus ook niet! Lijkt dr sterk op dat de router ook ligt te klooien.

Houdt dus in dat er geen service draait of dat deze niet reageert.

Even nog (voor de volledigheid): je probeert vanuit huis een pc op je werk (mbh RDP) over te nemen ?
Heeft je werk een "dedicated" systeembeheerder (en wanneer gaan jullie een nieuwe aan nemen) ?
Kan je niet "gewoon" gebruik maken van VPN functionaliteit ?

Ik probeer vanuit, huis idd een RDP na het werk op te zetten en andersom ;). Wij ik en me collega doen de ICT in het bedrijf,....Normaal gesproken werkt het, voor ik een nieuw modem kreeg van @home plus een nieuwe router, omdat de andere overleden was. Bij me vriendin werkt alles perfect, ze heeft alleen een andere router er tussen.

[...]

Dus jij denkt dat je naar een ander adres gerouteerd wordt door Ziggo !? Of begrijp ik je verkeerd ?

Yups, alleen met router heb je een vast ip, rechtstreeks zonder router krijg je elke x een andere.

[...]

Porten forwarden is alleen nodig als je zelf (thuis) een service draait die je via Internet beschikbaar stelt. Daarnaast is uPnP zo fout, direct uitschakelen !
Heb porten forwarden wel aan, omdat ik graag vanuit me werk ook thuis in wil kunnen loggen.

Verwijderd

Topicstarter
Maartenvs schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:41:
Je gebruikt neem ik aan geen DHCP? Anders zou ik je ip adressen toch even nogmaals nakijken aangezien die mogelijk veranderd zijn.
Verder heeft windows xp standaard een firewall aan staan, die heb je dus uitgezet op die 2 andere pc's?

Firewall windows is ook uit!
Ipadres vast geklopt in de router ;)....
port range forwarding heb ik ook de poorten ingevult,....
Pagina: 1