Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• fukutoshin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-10 08:57
Ik vraag me af ik nou de enige ben maar ik merk als internet totaal plus (nu laptop executive) klant echt helemaal niks van de hogere upload waar t mobile sinds 1 september mee adverteerd.
Ik werk op verschillende locaties in Amsterdam waarbij ik die 1.4 Mbps goed kan gebruiken,
Bv om te voipen, en tegelijk grote bestanden, offertes weet ik niet allemaal te versturen.
Met verschillende test op het internet (mordax.nl speedtest.nl) kom ik nooit verder dan tussen de 17 Kb en 30 Kb.

Als het om wat grotere bestanden gaat via FTP dan zie ik de snelheid wel omhoog kruipen naar max 42 KB per seconde. Ik merk wel dat de snelheid met tijdstip van de dag te maken heeft
Tmobile zegt het in onderzoek te hebben (niks dan lof trouwens voor de helpdesk)
maar is dit nu incidenteel of zijn er nog meer klanten die geen Hsupa krijgen en daar in feitelijk nu wel voor betalen??
100 Kb per seconde moet toch zeker haalbaar zijn lijkt me.
Download gaat wel als een speer.

grtz

Geplaatst op maandag 08 september 2008 22:05
pven
Moderator TCM
sponsort

Deze vraag past prima in T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv ; graag daar verder.

Sorry, maar Laptop executive is een totaal ander produkt van T-mobile en voor een andere doelgroep dan de web 'n walk gebruikers. Op deze manier kan je alles op 1 hoop gooien. De vraag gaat duidelijk over HSUPA iets wat nog nieuw is en in de kinderschoenen staat, en heeft niks met mobiel tv kijken op je mobieltje, maar goed, dit is mijn mening. O-)

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 14:59
Ben je wel overgezet van Internet Totaal Plus naar Laptop Executive en heb je op dat moment een goeie 3G (HSDPA) verbinding?

[ Voor 29% gewijzigd door Chilly_Willy op 10-09-2008 09:47 ]

Coïtus ergo sum

• fukutoshin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-10 08:57
yep, ik heb 2 abo's waarvan 1 oud internet totaal plus (dat nu dus is omgezet) en een nieuw laptop executive. met beide gewoon geen hsupa. verder is mijn 3g bereik prima op de plekken waar ik zit, zowel met de tmobile web n walk stick en de n95 8 g die ik als modem gebruik

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:52

robertwebbe

Robert Webbe

Werkt het inmiddels?

• infernix
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-11 09:28
Ik kwam in november tot de conclusie dat ik nergens in de lokaties waar ik vaak kwam (heel A2 + A27, amsterdam, breda, utrecht, den bosch) de beloofde 1,4mbit (nu schijnbaar 2mbit) upload snelheid haalde. Heb toen prompt mijn abbo om gezet van Executive naar Laptop Business (2mbit down, 1GB limiet/maand en dan snelheidsverlaging).

Vandaag heeft TMO de downloadsnelheid van executive verhoogd naar 7.2mbit. Dus ik gelijk bellen en gevraagd of HSUPA nu dan wel werkte.

Mij werd wederom verteld dat HSUPA eigenlijk vrijwel nergens werkt in het huidige TMO netwerk. Maar ondertussen adverteert men wel met 2mbit upload snelhede voor het Executive abbonement.

Laat je dus niet voor de gek houden, de klantenservice roept zelf gewoon dat je die upload snelheid nergens in Nederland halen kunt, tenzij je (ja ik quote) "een boer bent met een mast in je weiland". Nou gok ik er op dat er niet veel boeren HSUPA nodig hebben op hun trekker dus ik snap niet waarom ze hiermee durven te adverteren. Beetje misleidend in mijn ogen.

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 11:30

carnager

AmsterdamVideo

Hm, da's wel heel magertjes van T-mobile...
Zit het executive abonnement, juist vanwege de zowel hoge upstream als downstream, te overwegen maar als ik dit zo lees heeft het voorlopig nog geen nut.
Zou aardig zijn als iemand met wat meer inside info kan toelichten op welke termijn die 2Mbit up dan -wel- haalbaar is, al is het voorlopig maar alleen in de grotere steden..

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Pagina: 1