Toon posts:

lage transfersnelheid HD laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een acer travelmate 6292 notebook.
De HD is verdeeld in 2 partities van 80GB. Als ik en bestand verplaats tussen de partities dan is de transfer rate ~4MB/s
Dit is volgens mij veel te traag, want 1x schoot de transferrate uit het niets naar 100MB/s
Is dit normaal?
Ik gebruik windows vista en in het apparaatbeheer is bij de IDE-controllers "DMA inschakelen" al aangevinkd.

specs:
http://www.topproduct.nl/...253919/specificaties.html

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-02 21:47

painkill

Pain(k)(ill)

Dit is normaal, helemaal als het een 5200 toeren schijfje is. En die 100, dat was een foutje, want dat kan niet :)

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

Je verplaatst een bestand fysiek van dezelfde schijf naar een ander deel. Dat vergt lezen op de oude lokatie, schrijven op de nieuwe lokatie, en dat is gewoon langzaam. Een partitie is overigens niet meer dan een toegewijzen stuk ruimte, maar het wordt er echt niet sneller op.

Verwijderd

Topicstarter
mmm ok dan weet ik dat. bedankt
oh en die 100MB/s is wel echt zo, want ik verplaatste een bestand van 500MB en stond versteld hoe snel hij klaar was. Duurde echt 5 a 6 seconden, wat normaal meer dan een minuut duurt. Hij piekte tenminste op 100 en dropte naar 80.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 02:42 ]

Verwijderd

Dat zal deels schrijven vanuit je cache zijn geweest. :)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Uhm? 5200 toeren? 500 MB schrijven vanuit je cache?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Dan heeft hij het op dezelfde partitie weer neergezet, en met verplaatsen haal je wel eens 100 mb/s , omdat er niks anders gebeurt dan het op een andere sector zetten, wat heel snel kan.

En hoe meer cache je schijf heeft, hoe sneller hij bestanden kan verplaatsen ;)

Mijn SNES verzameling!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 02:41:
oh en die 100MB/s is wel echt zo, want ik verplaatste een bestand van 500MB en stond versteld hoe snel hij klaar was. Duurde echt 5 a 6 seconden, wat normaal meer dan een minuut duurt. Hij piekte tenminste op 100 en dropte naar 80.
Dat is onmogelijk :)

Verwijderd

painkill schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:39:

En hoe meer cache je schijf heeft, hoe sneller hij bestanden kan verplaatsen ;)
Dat is niet zo. Des te minder er gelezen en geschreven moet worden achter elkaar. Immers kan de buffer gevuld worden en in 1 operatie/handeling leeggeschreven worden.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
De TS is echter niet geholpen met een offtopic discussie. Voor zover ik weet is 4 MB/s niet normaal voor het verplaatsen van bestanden tussen twee partities, ongeacht waar de partities zich bevinden binnen het systeem zich (uitgezonderd netwerkshares) bevinden.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Mr_Atheist schreef op woensdag 10 september 2008 @ 14:04:
De TS is echter niet geholpen met een offtopic discussie. Voor zover ik weet is 4 MB/s niet normaal voor het verplaatsen van bestanden tussen twee partities, ongeacht waar de partities zich bevinden binnen het systeem zich (uitgezonderd netwerkshares) bevinden.
Ik heb dezelfde snelheden, toen ik naar een 5200 schijfje kopieerde, nu ik op een 7200 schijf zit, en tussen 2 partities iets doen, dan gaat dit met 20 MB/s (terwijl hij 60 kan halen, maar door allerlei praktische grenzen zal hij dit never nooit halen)

De theoretische snelheden zijn veel hoger, maar deze worden toch nooit gehaald.

[ Voor 7% gewijzigd door painkill op 10-09-2008 16:51 ]

Mijn SNES verzameling!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 02:41:
Kijk, dan heb je het over verplaatsen. Verplaatsen binnen dezelfde partitie is inderdaad snel.
De data blijft dan gewoon waar het stond. Alleen de "inhoudsopgave" van HD wordt aangepast zodat windows weet waar de bestanden naartoe zijn "verplaatst".

En bij zulke korte tijden heb je vaak een lage betrouwbaarheid voor wat betreft snelheid.. Hoe langer een actie duurt, hoe kleiner de relatief gemeten tijdsafwijking is.
Pagina: 1