Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

Ik maak gebruik van de volgende specs:

Mobo: Gigabyte GA-P35-DS4
CPU: Intel Core2Duo e6750
RAM: (Voorheen Kingston 800 Mhz 2 gb. Dual channel)
HD: 2 x 320 GB
VGA: XFX 8800GT XXX 512 MB
Voeding: Antec Truepower 550W

Wat wil nu als volgt.
Ik heb vandaag mn nieuwe geheugen binnen gekregen, deze weer een tikkeltje sneller en groter om nog beter te kunnen overclocken en voor de toekomst klaar te zijn. Ik heb de OCZ Reaper HPC PC8500 4 GB gekocht. Nu heb ik deze vanavond netjes in me computer gezet. oude geheugen eruit gehaald en de 2 nieuwe reepjes erin. Wel te verstaan in de dual channels. Ik de pc weer opstarten en de pc komt niet verder als het eerste scherm. waar je op DEL kunt drukken voor bios en waar heel groot Gigabyte GA-.... enz. staat. ik nu een reepje eruit halen en nog een keer mn pc aangezet. Nu boot de computer wel door en kent die in de bios ook 2 GB 1066 Mhz geheugen. Ik de andere er weer bijgezet en weer start die niet door. Vervolgens heb ik de gene die ik als eerst eruit gehaald heb alleen erin gezet. Dus de goed werkende eruit, de pc startte niet op en bleef weer hangen bij het post scherm. Nu denk ik dat dit een brak reepje is, maar kan het ook ergens anders aan liggen? dat bijvoorbeeld mn moederbord dit niet ondersteund of iets?

bedankt alvast.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-05 19:14
denk dat je uit mag gaan van brak reepje ;) Je kunt hem eventueel nog proberen op ander moederbord ofzo om hem nog te testen, maar lijkt me al redelijk duidelijk zo ;)

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat dacht ik inderdaad ook. Heb net nog even de voltages verhoogt, ik had gelezen in een topic hier dat ocz standaard overgeclockt is en dus hogere voltages nodig had. Heb hem dus tot 0,5v extra verhoogt. niet geholpen.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-05 19:14
nah, ocz heeft meestal 2.1volt nodig, terwijl ddr2 standaart 1,8volt krijgt dacht ik. Hier zouden ze wel op moeten werken, alleen wat langzamer. Deden die van mij ook.

Denk dat je ze het best gewoon even rma kunt sturen. En als dat binnen 7dagen na aankoop gebeurt, heb je gewoon recht op nieuw exemplaar ;)

Specs!