Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[.NET] Reset TabIndex

Pagina: 1
Acties:

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-11 12:23
Is het mogelijk om de tab volgorde (tabindex property) te resetten? Of is er een tooltje voor? Heb het geprobeerd door alle regels met tabindex = x weg te gooien maar dan doet hij het op volgorde van programmacode.
Wat ik wil is gewoon zoals je leest. Liefst met een verschil van 10 zodat je er af en toe 1 tussen kan voegen mocht dat nodig zijn.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:13
Zoiets bestaat naar mijn weten niet. Wat je misschien wel handig vindt:
-open je form in de designer
-selecteer view > tab order
-nu kan je klikken op de controls om de tabindex op de juiste volgorde te zetten

Roomba E5 te koop

• Jogai
Dat dacht ik al, kon het niet vinden op het internet. Ieg bedankt voor de tip. Die komt vast nog wel eens van pas.
In dit geval heb ik het zo opgelost:
- Open form(x).designer.vb
- Zoeken naar TabIndex = xxx
- Voeg een nul toe aan het einde van de regel

Op deze manier heb je tussen ieder control 10 tabposities over. Nu kon ik zorgen dat sommige controls tussen andere controls kwamen wat tabindex betreft.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat gebeurd er als je een item dezelfde tabindex geeft? Toen ik nog met Delphi werkte schoof de IDE zelf alle tabindexen op zodat het item wat je aanpast er tussen kwam. Alle tabindexen die gelijk of groter waren werden er 1 opgehoogd. Op deze manier heeft geen enkele control dezelfde tabindex. Doet VS dat niet?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Jogai
Ik heb eers geprobeerd om alle tabindexen te verwijderen, maar volgens mij doet hij het dan op volgorde van verschijning in de code. Het resultaat was ieg dat het van onder naar boven van rechts naar links ging. Precies andersom dan de bedoeling dus.