Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista 64bit] Audio hapert altijd vanaf schone installatie?

Pagina: 1
Acties:

• dollarman
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-11 22:44

dollarman

Travel is my game

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een week bezig mijn pc opnieuw te installeren met vista 64bit om van mijn 4GB intern gebruik te kunnen maken.

Ik heb ook gelijk 2 750GB schijven in Raid 0 aangesloten op de interne JMB363 raid controller. Alles gaat prima alleen vanaf het opstartgeluidje tot mp3's, films, streaming audio, etc. zit er gekraak en gehaper in het geluid. Ik heb alle driverers al geupdate van de audio, video, raid, intel chipset, lan etc. Ook verschillende codecs geprobeerd, nieuwe/andere Vista geinstalleerd maar het probleem blijft.

Ik heb op mijn andere 500gb schijf nog de 32bit vista draaien zonder problemen.

Een vriend zegt dat het aan de raid controller moet liggen maar lijkt mij sterk in een kale installatie. Ik zit zelf ook nog te denken misschien het geheugen omdat hij voorheen maar 3,2GB zag.

Ik heb alle hapert posts all gelezen op de gathering en op google gezocht maar geen geluk. Ook nog een HD testje gedraaid en minimaal 50mbp/s doorvoersnelheid en gemiddeld 85 ofzo dus moet ook prima zijn.

Hier nog even de specs:
Asus P5K
Intel E6750 dual core 2,66Ghz
4GB Ram
2x 750GB Samsung F1 spinpoint in Raid 0 (Draait OS op)
1x 500GB Samsung
Asus 8600 GTS
Hauppage Wintv PVR PCI II

Tips ideas etc. zijn meer dan welkom ik word gek hier :).

Canada, Alaska, Schotland, Scandinavie, IJsland - Als het maar verlaten is!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Misschien handig om erbij te vermelden welke geluidskaart je gebruikt. Of anders welke geluidschip je op je moederbord gebruikt :)

In dat laatste geval zou ik je aanraden om een echte geluidskaart te proberen, als je die hebt. Kan zijn dat je huidige geluid-gebeuren gewoon niet goed met x64 om kan gaan.

日本!🎌

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

'JMicron controller' in combinatie met een van je schijven, zorgt daarvoor :)

Door handmatig de juiste drivers van je drivercd te halen voor audio en chipset, heb je al 50/50% kans op goede audio. Heb hetzelfde gehad op mijn P5K-E.

Alleen bij het gebruiken van mijn oude cd brander bleef het geluid nog haperen; dat heb ik opgelost door de brander op een losse usb-controller aan te sluiten...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• dollarman

dollarman

Travel is my game

Topicstarter
Er zit een standaard onboard chipset van Realtek ALC883 ofzo (uit mijn hoofd) op.

Ik zal nogmaals eens de drivers van de audio en chipset uitproberen en vanavond eens zoeken op de Jmicron in combinatie van mijn schijven zoeken.

• dollarman

dollarman

Travel is my game

Topicstarter
Vanavond even een schone install weer gedaan maar gewoon op de onboard SATA controller aangesloten en niet meer in Raid 0. Geen problemen meer dus toch een probleem tussen de Samsung schijven en de Jmicron chip.

Dan maar geen raid :(.

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 15:49
ik heb dus hetzelfde probleem op mijn asus p5b deluxe met xp 64 bits. Zo af en toe valt het geluid weg voor een seconde of 2.
nieuwste drivers etc

Maar ik heb geen schijf meer op mijn jmicron ( ide toch) hangen. Alles is sata met 2 schijven in raid 0.
Pagina: 1