[iTunes] Album indeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:27

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Hey daar.
Even een vraagje van mijn kant. Ik ben ardig aan het zoeken geweest, maar heb geen oplossing kunnen vinden voor mijn probleem.
Ik heb een tijd iTunes gewoon gebruikt zonder bij die albums stil te staan, de indeling van m'n muziek was een bende, maar met de search vind je elk nummer wat je zoekt, dus niet echt een probleem.

Nu ben ik de chaos een beetje zat, op een iPod is het lastig om je muziek te vinden, en de coverflow ziet er niet uit.
Dus ik ben m'n MP3 collectie een beetje gaan indelen.

File names zijn ALLEMAAL:
artiest - titel.mp3

Daarbij heb ik de id3 tags alles leeg gegooid, en alleen de 'artiest', 'titel', 'album' en 'album artiest' gaan invullen. En Albumart.

Ik heb een hekel aan meerdere albums van één artiest, overbodig naar mijn mening, ik heb liever gewoon de artiest, en daaronder alle nummers van die artiest die ik heb. Van sommige albums heb ik namelijk maar 1 of 2 nummers geript, omdat de rest me niet (meer) boeit.

Dus heb ik de ID3 indeling allemaal zo gedaan dat elke artiest maar 1 album heeft. Alle nummers van Bob marley hebben bijvoorbeeld als album 'Legend' en als artiest en album artiest 'Bob Marley & the Wailers'

Zo zou Bob marley dus maar 1 album moeten hebben maar daarin al zijn nummers.
Niet dus :/

Voor een hoop gaat dit goed, maar er zijn een aantal artiesten (waaronder dus Bob Marley) waar dit niet schijnt te werken:

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2qkjvwg.jpg
Screen van m'n windows machine, op m'n MacBook is het dus precies hetzelfde

Van betreffende artiesten heb ik meerdere malen de info opnieuw ingevoerd (bij alle nummers tegelijk) dus geen typos/verschillen.

Ik vind het erg lastig dat dit album dus 3 keer verschijnt in oa coverflow.

Weet iemand hoe dit komt, en liever nog: hoe ik het oplos?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:09
Heb je al aangevinkt dat het een verzameling is? Wat ook soms helpt is alles selecteren en dan een album artiest geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ik heb bij de betreffende artiesten idd alle nummers tegelijk geselecteerd en de info aangepast. Dat helpt niet.
Alle andere ID3 info heb ik leeg gemaakt (voor mij niet interresant) dus daar kan ook niks verkeerd zitten.
Aanvinken dat het een verzameling is heb ik nog niet geprobeerd, maar dat zou toch niks uit moeten maken als alle info hetzelfde is? Voor andere artiesten werkt het op deze manier namelijk we. :?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-09 22:05
Wat bij mij hielp, de nummers uit itunes halen en vanuit finder/explorer opnieuw toevoegen aan itunes, zo kwamen ze bij mij wel in 1 album terecht.
Zorg er dan wel voor dat de id3 tag voor album, arties, album artiest etc overeenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:14
Dit heb ik ook bij een aantal albums!

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/28951/itunes.png

Hoogst irritant :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ik heb net aangegeven dat het onderdeel is van een verzameling. en dan worden ze wel bij elkaar gegooid.
Maar het is wel vreemd dat ze anders niet bij elkaar zet.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Geef de tags een andere naam (bv Bob Marley2, Albumnaam2, vink compilatie aan, etc), OK, en verander ze daarna weer terug. Dit forceert het herschrijven van die velden, waardoor iTunes de draad weer terugvindt. Always does the trick.

(vergeet ook niet te checken of er geen readonly bestanden tussen zitten)

[ Voor 14% gewijzigd door Dreamvoid op 09-09-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Dreamvoid schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:03:
Geef de tags een andere naam (bv Bob Marley2, Albumnaam2, vink compilatie aan, etc), OK, en verander ze daarna weer terug. Dit forceert het herschrijven van die velden, waardoor iTunes de draad weer terugvindt. Always does the trick.

(vergeet ook niet te checken of er geen readonly bestanden tussen zitten)
That seems to do the trick :D
Morgen m'n hele library even nalopen en op deze manier bewerken. Maar voor de 2 artiesten die ik nu geprobeerd heb werkt het :)

_O_

Humankind… be both.

Pagina: 1