Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Programma opstarten in bepaald scherm? (dual screen)

Pagina: 1
Acties:

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Ik zou graag in een Dual Screen setup bepaalde programma's in een aangewezen scherm willen opstarten.
Bijvoorbeeld dat Firefox op scherm 1 start en Outlook op scher, 2, onafhankelijk van waar het de laatste keer dat het opgestart is.

Ik zou denken dat dit standaard wel moet kunnen, maar ik kan hier niks over vinden?
In dit geval gaat het overigens specifiek over een browser, maakt niet zo gek veel uit welke. Het gaat erom dat door het klikken van een icoontje dat er op het 2e scherm een browser fullscreen geopend word (dit laatste is geen probleem)/

Het dient gratis software te zijn helaas, het gaat draaien op een netbook (Eee PC oid).

[ Voor 8% gewijzigd door Bender op 09-09-2008 20:53 ]

• Lenzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02 12:51
Niemand een idee ? ik ben hier namelijk ook opzoek naar? heb al een beetje gepielt met ultramon alleen krijg het niet voor elkaar .

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:52
Ultramon kan dat prima. Maak een shortcut naar het gewenste programma, en stel op de tab ultramon (van de zojuist gemaakte shortcut dus) de gewenste custom instelling in. Voila.

Ultramon is echter niet gratis.

[ Voor 8% gewijzigd door Mistraller op 19-09-2008 23:49 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Lenzzz
Dank voor je reactie :) ben de halve zondag er mee bezig geweest alleen het werkt nog niet zoals het hoort.

8)7 8)7 8)7 8)7

Ik heb ultramon geinstalleerd en wat je zei met de tabbladen... klopt allemaal.

Alleen het gaat om het volgende....

Ik wil XBMC full screen op mijn HDTV laten opstarten en dat kan met Ultramon niet omdat deze eerst het programma op de primary monitor opstart me 19 inch scherm 1280 x 1024 en hem daarna op me TV wilt laten zien 1920 x 1080. Het programma loopt dus vast.

In XBMC zit de optie om 1080i te kijken. Deze zo ingesteld programma afgesloten op de secondary monitor en daarna met Ultramon opstarten. Krijg ik dus een fout melding en zelf denk ik dat dat door de resolutie komt die niet kan worden weergegeven op de primary monitor. 8)7 8)7

Het enige wat op dit moment werkt is dat ik bij de beeldscherm eigenschappen zeg... "use this device as primary monitor" alleen dan worden alle programma op mijn tv geplaatst. Ook niet echt de bedoeling.

Iemand nog een idee?

• Lenzzz
:) :) :) :)

JAAAAAAAAAAAAA

Het werkt eindelijk. Na nog wat gelezen te hebben en weer met de tabs klooien is het gelukt.

Vinkje aanzetten bij primary monitor en restore settings when application exits en het werkt!

Bedankt voor de reactie's!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Ultramon werkt inderdaad maar is helaas geen optie omdat het betaald is.
Overigens worden het MSI Wind's en geen EeePC :p

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-11 12:03
Triloxigen schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:44:
Ultramon werkt inderdaad maar is helaas geen optie omdat het betaald is.
Overigens worden het MSI Wind's en geen EeePC :p
Ben je te gierig om te betalen, of te dom om een "andere manier te bedenken" om aan Ultramon te komen... Ultramon is DE oplossing hiervoor en voor zover ik weet ook de enige (met zoveel functies).

[ Voor 5% gewijzigd door YoshiBignose op 21-09-2008 22:47 ]

Facts don't care about your feelings

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:52
YoshiBignose schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:46:
[...]

Ben je te gierig om te betalen, of te dom om een "andere manier te bedenken" om aan Ultramon te komen... Ultramon is DE oplossing hiervoor en voor zover ik weet ook de enige (met zoveel functies).
Beetje een flame dit IMHO, ik heb ook wel eens gratis software nodig voor een bepaald projectje, omdat ik geen idee heb hoevaak we een bepaalde tool gaan inzetten, en dus geen invloed heb op de uiteindelijke licentiekosten.
Ook al kan het betaald opgelost worden, soms moet je wel eens verder zoeken alleen vanwege licentieperikelen. Snap het volkomen.

Er is wel andere software, ik heb ooit eens een softwarepakket gezien wat bij een dual monitor videokaart zat, gratis bijgeleverd dus, maar ik weet niet meer welk pakket/merk dit was

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

Bij mij werkt dat niet hoor, Ik wil dat firefox op me primaire scherm opent maar dat wil die niet doen, ook niet via "shortcut"

Verwijderd

Lennart26 schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:29:
:) :) :) :)

JAAAAAAAAAAAAA

Het werkt eindelijk. Na nog wat gelezen te hebben en weer met de tabs klooien is het gelukt.

Vinkje aanzetten bij primary monitor en restore settings when application exits en het werkt!

Bedankt voor de reactie's!
Hoe heb je het nu precies gedaan?

Ik zit met hetzelfde probleem, dat ik xbmc fullscreen wil draaien op m'n secundaire scherm in dualview.
Nu heb ik ultramon, maar krijg het nog niet voor elkaar.
Pagina: 1