Hoi mensen, ik zoek een 12 volt gelijkrichter... iemand enig idee waar je deze kan halen? Ik heb me rot gezocht en ook op conrad, alleen daar zie ik allemaal gelijkrichters vanaf 35 volt.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Hmm, oke. Maar als ik in de datasheet kijk staat er Input range: 40-1000volt bijvoorbeeld.JER00N schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:53:
Je bedoelt gewoon zo´n diodebrug? Dus vier diode's in 1 huisje? In dat geval boeit de spanning niet zo veel, dat is de spanning die er maximaal over mag staan. Let eerder op de maximale stroom die erdoor mag.
Verwijderd
Nee, het is een lucht toeter dus met compressorCave_Boy schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:13:
Een accu voor je toeter?
Als je toeterd heb je een hele Addams Family deun ofzo?
Verwijderd
Zo een compressor trekt nogal wat, kan je dynamo dat wel aan? En ja, er moet wel wat regelelektronica tussen de dynamo en de accu.Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:15:
[...]
Nee, het is een lucht toeter dus met compressor
Vandaar dus de accuVerwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:23:
[...]
Zo een compressor trekt nogal wat, kan je dynamo dat wel aan? En ja, er moet wel wat regelelektronica tussen de dynamo en de accu.
Hoeveel geld maakt jou gelukkig?
Blijkbaar niet.. ik vroeg om een gelijkrichter, ging hij zeuren dat ik alle elektra moest omgooien blabla.Techlek schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:28:
Ik denk dat de lokale motor- brommersloop jou wel verder kan helpen.
Verwijderd
Ik ben bang dat dit weleens waar kan zijn. Als er standaard geen accu op zit zal je mischien de hele draadboom moeten strippen om er iets van te kunnen maken.Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:30:
[...]
Blijkbaar niet.. ik vroeg om een gelijkrichter, ging hij zeuren dat ik alle elektra moest omgooien blabla.
Hoeveel geld maakt jou gelukkig?
Sorry geen schema, maar ik kan het wel uitleggen.Techlek schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:46:
[...]
Ik ben bang dat dit weleens waar kan zijn. Als er standaard geen accu op zit zal je mischien de hele draadboom moeten strippen om er iets van te kunnen maken.
Bij mijn motor levert de dynamo 55V AC die door de spanningsregelaar (gelijkrichter) wordt omgezet in +/- 13,5V DC. De spanningen varieren een beetje met het toerental.
Wat is de situatie nu op je brommer? Heb je misschien een schema?
[ Voor 6% gewijzigd door Nyana op 09-09-2008 22:02 ]
Met alleen een diodebrug Vdc = 0.9Vac en Idc = 0.9Iac. Met diode brug en elco is het idd Vdc = 1.41Vac en Idc = 0.6IacVerwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:43:
12volt wissel word geen 12 volt gelijk met een diodebrug, dit word 12xwortel 2= 17 volt.
je verliest 2 keer de spanning over een diode ik geloof 3 volt, dus laad je je accu met 14 volt op.
[ Voor 43% gewijzigd door JdM op 09-09-2008 22:35 ]
Mijn tomos heeft wisselspanningNyana schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 22:02:
Waarom wisselspanning? Op een scooter/brommer is enkel gelijkspanning.
Net als zo'n beetje alle brommers/scooters/snorfietsen. De accu is er alleen om te starten (remlicht + startmotor), en de knipperlichten te laten branden.
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Smd is niet echt makkelijk aansluiten, dan moet je eerst een printje maken. En de maximale laadstroom van de lader ligt hoger dan de maximale stroom die de gelijkrichter kan hebben, niet echt handig dus.Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:05:
[...]
Als ik dan deze erbij doe ben ik klaar? Kan ik over die gelijkrichter probleemloos 12V doen?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq