Betrouwbare freight-forwarder VS, ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Omdat ik een product in de VS wil bestellen bij een bedrijf die niet internationaal verzendt, moet ik gebruik maken van een freight-forwarder, dus een bedrijf dat mijn pakketje ontvangt in de VS en doorstuurt naar Nederland.

Zijn er mensen die ervaring hebben met freight-forwarders en mij kunnen adviseren welke ik het beste in de VS kan gebruiken?

En wat zijn mijn rechten als consument? Blijft de verzender (x2?) verantwoordelijk tot ik het ontvangen heb? Dus welk risico loop ik?

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ik maak zelf regelmatig gebruik van http://www.huifkar.de/ voor aankopen via eBay in Duitsland.
Op de website is te zien dat ze ook een service hebben voor de USA, misschien moet je ze even een mailtje sturen over hoe en wat.
Ik ben er in ieder geval heel erg tevreden over. Ze kunnen ook een paar pakjes voor je opsparen en dan in 1 keer verzenden, dat scheelt gelijk een berg portkosten.
Email contact is snel en duidelijk, en eigenlijk kan ik geen negatieve dingen over ze verzinnen.... :P

Ik had trouwens laatst ook zoiets aan de hand bij een bedrijf in de USA. Op de website werd verteld dat ze wereldwijd verzenden, maar CC's uit het buitenland werden gewoon niet geaccepteerd... Dus uiteindelijk niets kunnen bestellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Paling1 op 10-09-2008 14:07 ]

Anoniem: 16963

Ik heb een tijdje met http://www.usamail1.com/ gewerkt.
Opzich werkt het vrij aardig, maar op een gegeven moment had ik nogal het gevoel dat ik opgelicht werd met hele kleine zaken. Dan zag ik bijvoorbeeld dat een doos 5 kilo woog vanaf de verzender naar usamail1 en als het dan naar mij verstuurd werd was het ineens 7 kilo of iets dergelijks.

Daarnaast moest ik eens pakket verstuurd hebben wat laten we zeggen 50 dollar koste volgens hun goedkoopste verzendmethode (usps). Toen had ik niet die speciefiek verzendmethode (usps) gekozen maar de optie 'verstuur het pakket via de goedkoopste verzendmethode'. Gevolg was dat ze precies de duurste verzendmethode kozen (fedex). Toen ik daarover klaagde kwamen ze met melding dat dat toch echt de goedkoopste was en usps ineens niet beschikbaar was.

Maar ik moet zeggen dat het ook vaak genoeg goed gegaan is, zolang je alles maar goed in de gaten houdt. Let wel op dat dit niet interessant is voor 1 keer een pakket te versturen vanwege de maandelijkse kosten (en je moet trouwens ook een USPS Form 158 naar ze opsturen, zodat je toestemming geeft dat zij post en pakketten voor jou mogen ontvangen)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 16963 op 10-09-2008 15:07 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

From us2eu schijnt vrij goed te zijn. ik vind ze zelf alleen wel duur.
Reactie op mail is trouwens snel en vrij netjes.

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05 15:46

Apache

amateur software devver

Boudewijn schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:04:
From us2eu schijnt vrij goed te zijn. ik vind ze zelf alleen wel duur.
Reactie op mail is trouwens snel en vrij netjes.
Klopt, heb er zelf ook goede ervaring mee, had een via c7 bordje laten overkomen toen ze hier in europa nog niet te krijgen waren, of zeker niet voor die prijs. Er word verder wel stevig doorgerekend met bankkosten, transactiekosten, taxes, etc ... de meeste leken mij logisch op één na en die was < 10€ denk ik dus heb er niet moeilijk over gedaan, uiteindelijk was ik nog steeds goedkoper uit omwille van lagere prijs + zwakke dollar.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Mijn pakketje is zo'n 11kg, dan kom ik dus op $118.01 aan verzendkosten bij USAmail1. Prijzen vallen me wel enigszins tegen. Maar ja, 11kg is ook niet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Even een kick van een zeer oud topic, maar ik worstel momenteel met hetzelfde probleem.

Voor diverse zaken zou ik van zo een forwarder gebruik willen maken.

Nu zit ik te kijken naar weship-it.com
Eenmalig $5,- en 33% korting op verzendkosten (zeggen ze), of werken met abo's (en meer korting op verzendkosten).

Klinkt goed allemaal.

Maar ik zit even te kijken naar de standaard verzendkosten van bijvoorbeeld een pakketje van 1,5kg dat de afmetingen heeft van +/- 40x30x15 cm. Dat zou volgens de site $148,- kosten en $100,- na korting.

Voor losse pakketjes heeft dit dan eigenlijk niet zoveel nut denk ik?
Mijn vriendin zou er bijvoorbeeld veel kleding mee gaan kopen voor haar en onze kleine baby. Dat levert dus nauwelijks wat op zo te zien?

Als ik via e-bay spullen laat overkomen, dan kan ik me niet herinneren ooit zulke bedragen betaald te hebben. Klopt dit dan wel, of kan het veel goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:14
www.borderlinx.com is ook wel een goeie. Je krijgt bij deze een adres in de VS en de UK. Het is een samenwerking van E-bay, DHL en TNT (misschien nog wel meer, maar dat kan ik zo snel niet vinden.). Je krijgt van te voren precies te zien wat je moet betalen en je krijgt daarna geen naheffingen meer. Ze zijn wel wat duurder helaas.

[ Voor 78% gewijzigd door Kalua op 04-11-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

En waarom zijn ze goed? Prijs? Kwaliteit?
En waarmee toets je dat? eigen ervaringen?

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16963

Ik heb een tijd terug deze site eens gebruikt http://www.shipito.com , na mijn eerdere slechtere ervaring met usamail1 die je hierboven ergens kunt lezen.
Was wel te spreken over Shipito, ondanks de een beetje rare naam. Verzenden ging goed, geen absurd hoge prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Maar wat kost dan een gemiddeld pakketje verzenden? Het heeft meer met formaat dan met gewicht te maken begrijp ik?
Pagina: 1