Toon posts:

Nog geen 100Mbit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles thuis 100Mbit, mijn kaarten, mijn Sitecom 10/100Mbit hub en nog brandt het lampje oranje! -> 10Mbit..

Hoe kan dit??

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Heb je ook goeie kabels? Dus CAT5 ?? Als dit niet zo is moet je dat nog effe vervangen...

Verwijderd

Topicstarter
Ow....

Moet dit ook niet ingeschakeld worden in windows? Iets over de duplex ofzo..

Volgens mij zijn het wel CAT5 kabels!

iig bedankt!

Verwijderd

Als je een hub hebt => half duplex,
als je een switch hebt => full duplex.
Vaak kun je de instellingen van je netwerkkaart ook op 'Auto' laten staan, hangt van kaart af.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het verschil tussen een hub en een switch???

Volgens mij heb ik een hub anyway! >:)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Een hub "herhaalt" alles wat er op het netwerk gebeurt naar alle pc's... dus jouw pc zendt een signaal dat je iets wil kopieren, dan stuurt de hub dat door naar alle pc's en die kijken dan of het voor hun bedoeld is..

een switch kijkt zelf voor welke pc het is dus die is veel sneller.... (pas moeten leren voor school :))

edit:
mwoehahaha ik ben sneller ;)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Een hub is kort gezegd een schakelkast. Als data op bv poort 1 binnenkomt dan stuurt hij het door naar alle andere poorten van de hub.
Een switch die switcht. Hij is intelligenter dan een hub en weet dus welke computer aan welke poort hangt. Als PC1 met PC2 wil babbelen, dan stuurt de switch automatisch het verkeer van PC1 naar PC2 door.
Dus: bij een switch heb je volledige bandbreedte van 100 tot je beschikking tussen 2 PC's terwijl bij een hub de bandwijdte gedeelt is.
Switch is sneller.

/edit/ Sjips, weer te langzaam getiept /einde edit/

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:15

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op woensdag 21 februari 2001 22:22 schreef Santana het volgende:
Wat is het verschil tussen een hub en een switch???

Volgens mij heb ik een hub anyway! >:)
Hub = "netwerkversterker" -> stuurt het signaal door naar alle pc's aan de hub.
Switch => stuurt het netwerkpakketje alleen door naar de pc waarvoor het bestemd is (en kan dus tegelijk bijv. van A naar B en van C naar D iets sturen). Switches zijn dus complexer en dus ook (iets) duurder dan hubs, maar bieden met name bij grotere netwerken een betere performance.

edit:

shit weer te laat ;)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 22:25 schreef Marv het volgende:
edit:
mwoehahaha ik ben sneller ;)
Je hebt ook het kortste stukje getypt ;)!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, bedankt!

Maar waar licht het nou aan dat ik nog geen 100Mbit heb?? Mijn kabels?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, omhoog en suggesties aub! :P

Verwijderd

Stel je netwerk kaarten in de beide pc's eens in op 100mbit half duplex. Dus niet auto-negotiate, dat gaat vaak mis. De ene netwerk kaart valt dan terug op 10mbit en heb je geen 100mbit verbinding ;]

Verwijderd

Topicstarter
Waar doe ik dit??

Verwijderd

configscherm=>netwerk=>eigenschappen van je NIC=> tabblad geavanceerd=> dan krijg je links een lijstje met dingen die je kunt veranderen, bij mij staat "koppelingssnelheid/duplexmodus" klik daar op en je krijgt rechts een keuze tussen de verschillende modussen

dit is voor win9x en Me, ik zou het niet weten voor Win2k

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
een switch kijkt zelf voor welke pc het is dus die is veel sneller.... (pas moeten leren voor school :))
In real life, en volgens jouw uitleg, is een switch trager dan een hub (=repeater). Een switch moet namelijk eerst de frames inlezen. Hangt natuurlijk af van wat je verstaat onder snelheid...

Wat de switch een 'beter' apparaat maakt is dat de bandbreedte effectiever gebruikt kan worden.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Pagina: 1