Driver probleem - zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:39
Sinds ik er gister achterkwam dat ik nog op aardig oude drivers draai, besloot ik deze vanmiddag up te daten.
Als eerste heb ik de drivers verwijderd, daarna opnieuw opgestart, toen met drivercleaner alles van ATI weggehaald zodat ik schoon de nieuwe drivers kon installeren.
Mijn oude versie waren de ATI catalyst 7.7 drivers.
Bij het installeren van versie 8.8 verliep alles zoals het hoorde, behalve toen ik rebootte.
Mijn scherm bleef zwart, en nou heb ik met de search al een aantal topics gevonden, maar hierin werd helaas geen passende oplossing geboden.

Ik heb toen geprobeerd om de catalyst 8.7 drivers te installeren > zelfde resultaat.
Toen heb ik de catalyst 8.3 drivers geinstalleerd, maar weer hetzelfde zwarte scherm na het laadscherm van windows.
Toen uiteindelijk maar besloten om mijn oude vertrouwde catalyst 7.7 drivers te installeren, maar OOK nu kreeg ik bij het opnieuw opstarten alleen maar een zwart scherm.
Ik heb ten einde raad zelfs windows opnieuw geinstalleerd, maar bij het installeren van de drivers heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
Windows start dus wel door, alleen krijg ik geen beeld, en gaat mijn scherm op de powersave mode.

Heeft iemand nog een oplossing? Alvast bedankt!

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:11
Ik had in t begin nog wel eens dat de refreshrate te hoog stond... Toen sloot ik gewoon een oude CRT aan. Refreshrate veranderen en klaar....

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

Tommzz schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:29:
Sinds ik er gister achterkwam dat ik nog op aardig oude drivers draai, besloot ik deze vanmiddag up te daten.
Als eerste heb ik de drivers verwijderd, daarna opnieuw opgestart, toen met drivercleaner alles van ATI weggehaald zodat ik schoon de nieuwe drivers kon installeren.
Mijn oude versie waren de ATI catalyst 7.7 drivers.
Bij het installeren van versie 8.8 verliep alles zoals het hoorde, behalve toen ik rebootte.
Mijn scherm bleef zwart, en nou heb ik met de search al een aantal topics gevonden, maar hierin werd helaas geen passende oplossing geboden.

Ik heb toen geprobeerd om de catalyst 8.7 drivers te installeren > zelfde resultaat.
Toen heb ik de catalyst 8.3 drivers geinstalleerd, maar weer hetzelfde zwarte scherm na het laadscherm van windows.
Toen uiteindelijk maar besloten om mijn oude vertrouwde catalyst 7.7 drivers te installeren, maar OOK nu kreeg ik bij het opnieuw opstarten alleen maar een zwart scherm.
Ik heb ten einde raad zelfs windows opnieuw geinstalleerd, maar bij het installeren van de drivers heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
Windows start dus wel door, alleen krijg ik geen beeld, en gaat mijn scherm op de powersave mode.

Heeft iemand nog een oplossing? Alvast bedankt!
Ik heb dit probleem ook gehad met een computer die ik voor iemand in elkaar gezet had. In de veilige modus kreeg ik beeld, maar als ik windows normaal bootte ging het mis, kreeg alleen een zwart scherm...

Dacht eerst dat de video kaart kapot was, dus ik probeer hem thuis in mijn eigen pc. Daar deed hij het wel. Toen heb ik mijn kaart in die pc geprobeerd en dat werkte ook. Vervolgens alle kaarten weer terug en op magische wijze werkte alles weer.

Dus dat kan je misschien proberen. Keertje booten met een andere kaart. Of laten booten op de kaart van je moederbord (als die erop zit).

Draai je Vista op die machine? (want in mijn geval heb ik vista eraf gehaald en XP eropgezet om te kijken of de kaart defect was, maar onder XP werkte het wel perfect)

Ik houd dit topic in de gaten... Misschien dat er een verklaring komt voor het probleem dat ik toen had

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Tommzz
Ik draai gewoon XP (pro) met SP3.
Als ik de drivers gedeinstalleerd heb, kan ik wel gewoon naar windows met beeld, dus het lijkt mij echt een driver issue.
Ander moederbord of videokaart heb ik niet liggen, en ik zou niemand in mijn omgeving weten die hier wat van over heeft dus dat testen wordt ook lastig.
Ik zal nog wel even oudere drivers proberen, wie weet werken die wel.

Btw, voor mijn specs, zie mijn sig..voor zover dat nog niet opgevallen was :P

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Probeer eens in vga modus op te starten, hier vraagt windows waarschijnlijk of je de optimale beeldscherm instellingen wilt toepassen, dit doe je en restart je pc, als het goed is kom je nu wel in Windows.

http://specs.tweak.to/15535

• Tommzz
Ik heb de keuze niet om in vga-modus op te starten.
Alleen veilige modus, veilige modus met netwerkmogelijkheden.
Hoe kom ik bij de vga-modus tijdens het opstarten?

edit: in vga modus komen in gelukt. Nu hopen dat het werkt! tussendoor ook de chipsetdrivers weer opnieuw geinstalleerd maar dat mocht niet baten.
edit2: Helaas, na het installeren van de catalyst drivers, WEER zwart beeld...

[ Voor 42% gewijzigd door Tommzz op 09-09-2008 22:12 ]

Verwijderd

He ik heb een zo goed als gelijk probleem met een Nvidia kaart op Vista 32b.
Ik had de videokaart niet hard nodig ben dus uiteindelijk maar verder gaan draaien op mijn onboard videokaart ook van nvidia die wel werkte.

Verwijderd

Zelfde probleem hier ook! Welliswaar met Nvidia kaart (8800gt) maar probeerde nieuwste Beta driver te installeren -> ging niet -> terug naar oude driver (alles in veilige modus, en heb ook drivercleaner gebruikt)-> ook na Vista opstarten (krijg nog net een paar seconden bureaublad te zien en poef, weg is ie! Ik ga het nu eens proberen met de cd die bij de videokaart zelf kwam, dus nog oudere drivers.

• Tommzz
Ben er vandaag weer even mee bezig geweest, en het probleem is inmiddels opgelost.
Achteraf gezien was het iets heel stoms, wat niets met de drivers te maken had.
Wat er nou aan de hand was...
Ik heb mijn TV aan mijn PC gekoppeld, en had altijd TV op de 1e ingang, en de PC op de 2e ingang.
Dit omwisselen heeft het probleem opgelost.
Ik zou dus waarschijnlijk wel beeld gehad hebben, maar dan op mijn TV.
Iedereen toch bedankt voor zijn hulp!

Verwijderd

LOL! Nou, de mijne doet het ook weer, zei het met drivers uit 2007 :( Nu maar weer proberen naar nieuwere te gaan! Voor jou iig fijn dat het is opgelost.

Verwijderd

Ik kan mij niet herinneren de oude drivers uit de doos geprobeerd te hebben, ga ik ook eens doen.

Bij mij gaat het trouwens ook om een 8800gt, dat kan geen toeval zijn!
Pagina: 1