Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Caiway snelheid in postcode 3162

Pagina: 1
Acties:

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Hallo,

Woont er hier iemand in postcode gebied 3162 en die een Caiway Ultra abonnement heeft ?
Hoe zijn de ervaringen qua snelheid ?
Ik lees hierover hele verschillende geluiden, soms wel zo dramatisch dat mensen blij zijn met 1-2Mb download ipv de 24Mbit.

Dat die 24Mbit theoretisch is, weet iedereen en dat je in je handjes mag knijpen met de helft, is ook bekend, maar dat er maar een paar Mbit overblijft ...

grtn
==

Verwijderd

Je kunt altijd eens bellen naar de helpdesk en vragen hoe ver je verwijderd zit van de centrale die jou van internet zou voorzien. Dan kun je zelf wat gaan rekenen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

mrwul schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:25:
Hallo,

Woont er hier iemand in postcode gebied 3162 en die een Caiway Ultra abonnement heeft ?
Hoe zijn de ervaringen qua snelheid ?
Ik lees hierover hele verschillende geluiden, soms wel zo dramatisch dat mensen blij zijn met 1-2Mb download ipv de 24Mbit.
Ik zou zeggen voer je postcode in op deze site: http://www.speedtest.nl/Database/
Zij hebben een database van vele snelheidstesten.
letwel: snelheidstesten via websites zijn verre van 100% betrouwbaar (ze geven altijd een te lage snelheid aan), en deze site is al jaren aan het verzamelen dus het zou ook oude resultaten (dus voor snelheidupgrades) kunnen opleveren.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 09-09-2008 19:37 . Reden: kromme zinnen ]

• tww62
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:30:
Je kunt altijd eens bellen naar de helpdesk en vragen hoe ver je verwijderd zit van de centrale die jou van internet zou voorzien. Dan kun je zelf wat gaan rekenen.
Ik weet niet, maar geldt dit ook voor de kabel ?
Kan... ik weet alleen dat dit voor ADSL het geval is.

grtn
==

• tww62
  • Niet online
[quote]job schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:31
Ik zou zeggen voer je postcode in op deze site: http://www.speedtest.nl/Database/
Zij hebben een database van vele snelheidstesten.
letwel: snelheidstesten via websites zijn verre van 100% betrouwbaar (ze geven altijd een te lage snelheid aan), en deze site is al jaren aan het verzamelen dus het zou ook oude resultaten (dus voor snelheidupgrades) kunnen opleveren.
Ja, daar had ik inderdaad al naar gekeken. 2 gebruikers. De snelheden zijn 'redelijk'. Maar ik weet niet of dit het resultaat is van een 24Mbit (Ultra) abo, dat voor Caiway relatief nieuw is.
Daarnaast las ik over eerdergenoemde 'rampverhalen'.

Als je Speedtest forum leest:
http://forum.speedtest.nl....asp?TID=1305&PN=0&TPN=13

Dan zijn ze daar blij met 2-3Mbit bij een Ultra abonnement.

Vandaar de vraag hier of er 'ervaringsdeskundigen' zijn ... ;)

grtn
==

p.s. KPN bakt er in 3162 al helemaal niets van. Nieuwe Vinex locatie, maar de centrale is 3,5-4km weg. Ik had (voor ADSL2+) 8mbit, toen kwam ADSL2+, werd 12Mbit, het werd een klapperende 9Mbit, dus terug naar 8Mbit, liep een klein jaartje goed, klapperen, toen naar 6Mbit, dat ging een jaartje goed en nu weer een klapperende lijn, ik zou misschien naar 4Mbit moeten...
Heb ik nog geluk (zeggen ze), want een paar honderd meter verder valt men onder Barendrecht met een afstand van zo'n 6-7km, ADSL kan je daar shaken, maar daar kan je heel snel UPC krijgen en dat schijnt perfect te werken. Postcode 3162 valt onder Caiway, tja ...