[XP] Geluid kraakt in Spore

Pagina: 1
Acties:

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-11 12:31

hayate666

zwaardfetisjist

Topicstarter
Onlangs heb ik Spore aangeschaft. Het spel draait op zich prima, maar er is een probleem met het geluid. Tijdens het spel kraakt het geluid ernstig op bepaalde momenten. Zo is het bijvoorbeeld dat tijdens het zingen van een level 5 "Herbivoren-snavel" het geluid met de zang meekraakt. Ook tijdens het rondvliegen in het ruimtestadium kraakt het geluid mee met bijvoorbeeld het ruimteschip.

Ik heb geprobeerd om de kwaliteit van het geluid in het optiemenu aan te passen, maar dit heeft niets uitgehaald. Ook het schuiven met geluidsbalken ingame heeft niets uitgehaald, hoewel het meeste gekraak wel verdween toen de schuif voor de SFX helemaal naar beneden stond.

Nu heb ik op Google gezocht en gevonden dat soundblaster kaarten geluidsproblemen gaven met de demo van de creature editor. De verschijnselen zijn precies hetzelfde als bij mij, maar een oplossing werd daar ook niet echt gegeven. Die kwam neer op het aanpassen van de achtergrond in de creature editor, maar voor mij is dit niet relevant, aangezien ik op meer plekken kom dan alleen de creature editor.

Ik vermoed zelf dat het een probleem is van Spore zelf, aangezien andere spellen het probleem niet hebben. Muziek en films kan ik gewoon draaien, alleen in Spore kraakt het geluid met sommige effecten mee.

Herkennen anderen dit probleem en hebben ze er eventueel een oplossing voor weten te vinden?

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Hoe staat de slider in Windows XP zelf (wave heeft deze geloof ik in windows) probeer alles is op 40% te zetten, en dan je boxen gewoon wat harder te zetten.

Vaak als Windows het geluid oversterkt doorgeeft aan je boxen krijg je kraakjes en rare geluiden.
(Ik weet niet of dit precies het probleem oplost maar omdat je ook al de schuifjes ingame hebt aangepast kun je beter ook alles aanpassen dan :) )

~ Mijn prog blog!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd maar het gekraak blijft. Het gekraak past zich wel aan aan de hand van het volume van de sliders. (Dus zachter is zachter gekraak, maar het blijft wel net zo sterk aanwezig) Ik heb verder nog wat aanvullende info. Het geluid loopt via een Realtek AC 97 audio van Logitech.

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Topicstarter
Ik heb het probleem op weten te lossen. De laatste drivers voor de Realtek AC97 (die van augustus 2008) hebben het meteen opgelost. Het geluid is compleet kraakvrij.

[ Voor 5% gewijzigd door hayate666 op 19-09-2008 12:44 ]