[X-FI] geen geluid en driver kan geen boxen selecteeren

Pagina: 1
Acties:

• cheeks
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09-2025
Gebruikte kaartje is een X-fi extreme music

Naar het omwisselen van stekkers gaven mijn boxen een enorme piep en naar een reset krijg ik geen geluid er meer uit.

in de driver zelf kan ik niet mijn box instelling kiezen (2.0, 5.1 etc)

Afbeeldingslocatie: http://img.imgcake.com/geluid.jpg

herinstalleren geeft een bende hijsa (errors met afsluiten en soms naar succesvolle installatie start hij niet goed meer op en dan krijg ik een error dan de driver niet werkt), en naar succesvol instaleren krijg ik hetzelfde probleem.

de gebruikte driver is van 30 juni

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Heb ik ook gehad. In mijn moederbord (Gigabyte) bleek de PCI-connector van deze kaart een millimeter te dun te zijn, waardoor hij na het insteken van 1 van de pluggen net uit zijn socket kwam. Kast open, aanduwen, kast dicht en booten was voor mij in ieder geval de oplossing.

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

• cheeks
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09-2025
heb hem eruit gehaald toen gebeurde er niks maar nog een herinstall dee wonderen en nu doet ie het weer.

Dank u vriendelijk.

Verwijderd

OFFTOPIC :

Is er wat met die PCI connectoren van creative ? Volgens mij had mijn X-fi Champion mijn Striker 2 formula 780i naar de kl0te geholpen. Of het was andersom. Toen ik het moederbord eruit haalde om als RMA op te sturen zag ik roet ( een zwart vlekje op me pci bus ).

Heb uiteindelijk wel een nieuwe gehad maar tog. ( bedankt alternate )

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 01:24 . Reden: spelfout ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 13:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

cheeks schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:35:
heb hem eruit gehaald toen gebeurde er niks maar nog een herinstall dee wonderen en nu doet ie het weer.

Dank u vriendelijk.
Ter info, heb je de stekkers omgewisseld terwijl system draaiend was? Na groot setje Creative kaarten had ik me dat aangeleerd nooit meer te doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
SinergyX schreef op woensdag 10 september 2008 @ 01:38:
[...]

Ter info, heb je de stekkers omgewisseld terwijl system draaiend was? Na groot setje Creative kaarten had ik me dat aangeleerd nooit meer te doen.
Ik in ieder geval wel. Het is toch niet meer dan normaal om bijvoorbeeld een line-input of mic stekkertje in je pc te stoppen als deze al aanstaat? Ik denk dat het echt te maken heeft met de net iets te dunne PCI aansluiting.

Cheeks, ik moest trouwens ook wel eerst even de drivers opnieuw installeren na hem een zetje te hebben gegeven. Blij dat het weer werkt.

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Pagina: 1