1 ip adres, wired en wifi mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Binnekort krijg ik wss tele2 compleet met een "multimediamodem"
de telefoon gaat erin, een wired netwerk, maar wifi is ook mogelijk.

Nu zou ik graag het laptopje wireless willen laten werken en de desktop wired (utp)
Maar er staat dat ik 1 ip adres heb. Wat zijn de mogelijkheden? want ik wil graag kunnen laptoppen als desktoppen.

Er zal vast al een topic zijn waar dit staat, maar ik heb geen idee waarop ik moet zoeken.

Zowel desktop als laptop draaien op XP (maar desktop wordt op termijn Vista, en laptop denk ik Linux
Specs of type modem weet ik niet

linkje van tele2 http://www.tele2.nl/shop/Internet-Bellen/Specificaties.htm
THX

www.casarodriguillo.com

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat gaat over het externe IP-adres, intern kun je zoveel gebruiken als je wilt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-03 02:42

TheBorg

Resistance is futile.

Op het interne netwerk hebben de twee PC's een verschillend IP, bijv. 192.168.0.xxx, echter je publieke IP adres is hetzelfde. Het multimedia modem zorgt ervoor dat het verkeer bij de juiste PC aankomt.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:38
Je krijgt 1 extern IP adres, je modem/router zal het zo voor je regelen dat je intern (dus in huis) meer apparaten aan kan sluiten.

Het externe IP adres is nodig om ook weer data jouw kant op te krijgen en te zien wie jij bent, meer niet.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
o.k. dat is dan een beetje onduidelijk van ze. thx voor de verduidelijking Bij sommige providers mag je 1 apparaat (pc) aansluiten, ik dacht dat ze dan keken naar mac-adres.

Zit er in zo'n app. nog een router iemand een idee, of heb je bij wifi en ethernet per defenitie een router die ip-adressen uitdeelt?

iemand een idee wat voor modem je krijgt bij tele2?

[ Voor 12% gewijzigd door Pinin op 09-09-2008 19:04 ]

www.casarodriguillo.com

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Als je modem meer dan 1 aansluiting heeft voor intern gebruik.
Dus meer dan 1 lan poort, of een wireless aansluiting dan kan je er gerust vanuit gaan dat er ook een router functie in het modem zit :).
Dus nu met alleen het modem ben je klaar.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op de door jouw genoemde pagina hebben ze het duidelijk over een Wireless Multi PC, in de gebruiksaanwijzing hebben ze het over meerdere ethernetpoorten.

Verder is het ding natuurlijk wireless en er bestaan weinig (waarschijnlijk geen) modem/wifi combinaties waarbij je maar 1 pc wireless kunt verbinden omdat het ding als een bridge werkt in plaats van als een router ;)

Hier staat trouwens ook nog de algemene manual van het (erg lelijke) modem, met daarbij foto's waarop je meerdere ethernetpoorten ziet waarop meerdere apparaten zijn aangesloten.

[ Voor 22% gewijzigd door Gizz op 09-09-2008 19:13 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Nou prima dan. Bedankt voor de hulp.

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1