Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[CSS] stylesheets samenvoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een bestaande website die gebruikt maakt van 4 stylesheets, netter maken en opschonen. Het is nu een beetje een bende. Verschillende styles worden in meerdere stylesheets gedefinieerd, er zit zeg maar nul logica in de stylesheets.

Bestaat er een programma of tool die die 4 stylesheets samenvoegt?
Ik kan met firebug precies zien welke style waar staat en of die overruled wordt, maar is er niet een programma die dat netjes uitzoekt en er één bestand van maakt?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

En wat leer je daarvan. Dan word je rotzooistylesheet onderelkaar geplakt als een zooitje en kan je er nog weinig mee.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
dan hoef ik dus maar 1 bestand aan te passen en op te schonen...

bijvoorbeeld de h3 tag wordt 3x verschillend gedefinieerd, het is afhankelijk van de volgorde waarin de stylesheet aangeroepen wordt, welke h3style hij toepast. Aangezien het redelijk grote bestanden zijn, is het een stuk eenvoudiger als ik dat niet handmatig hoef te doen in plaats van dat ik voor elke style moet uitzoeken hoe vaak en waar hij aangeroepen wordt en welke regels uit de style wel overruled worden en welke niet..

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
Firebug gebruiken met copy paste?

Verwijderd

Als je met firebug kan zien welke overruled wordt, kan je zelf toch een nieuwe, grote stylesheet schrijven met de overrulende styles en de styles die nergens over- of underruled worden?

• PinQ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 13:50

"I would love to change the world, but they won't give me the source code!"

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:53:
Als je met firebug kan zien welke overruled wordt, kan je zelf toch een nieuwe, grote stylesheet schrijven met de overrulende styles en de styles die nergens over- of underruled worden?
Ja klopt, maar de css bestanden zijn behoorlijk groot, het kost heel veel tijd om dat handmatig te doen. Ik had al wat via google gezocht, maar het nog niet echt wat gevonden..

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:47

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 17:18:
[...]
Ja klopt, maar de css bestanden zijn behoorlijk groot, het kost heel veel tijd om dat handmatig te doen.
Alleen dán weet je wat er in staat en dat het er niet dubbel in staat. Ik denk niet dat je dit door een tool kan automatiseren.

Je kunt wel, gewoon met Notepad (Notepad2 of EditPlus) eens alles onder elkaar gooien in 1 file. Daar heb je geen moeilijke editors voor nodig.

Vervolgens neem je een simpele HTML-file waarin je jouw nieuwe overvolle stylesheet aanroept en je laadt deze pagina in Firefox. Je klikt het Firebug scherm in beeld en tadaahh! al je elementen gerangschikt onder elkaar, dubbele haal je er nu zo tussenuit. Copy/paste in nieuwe css file, klaar.

Ze staan dan alleen hierarchisch niet goed, dus check even of je al je styles nog wel in de juiste volgorde worden uitgevoerd voordat je het zaakje fluitend online gooit.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:57
Dark Blue schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:03:
[...]
Alleen dán weet je wat er in staat en dat het er niet dubbel in staat. Ik denk niet dat je dit door een tool kan automatiseren.
Waarom niet? Het lijkt me vrij triviaal om hier een programma voor te schrijven. Het enige wat je moet weten is hoe prioriteiten in css zijn gedefinieerd, dan kun ze zo alle dubbele zooi verwijderen en alles mooi bij elkaar zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door robbert op 09-09-2008 19:19 ]

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-11 00:48
robbert schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:18:
[...]

Waarom niet? Het lijkt me vrij triviaal om hier een programma voor te schrijven. Het enige wat je moet weten is hoe prioriteiten in css zijn gedefinieerd, dan kun ze zo alle dubbele zooi verwijderen en alles mooi bij elkaar zetten.
Wat voor het ene element dubbel is, is voor het andere element waarvoor andere combinaties gelden niet dubbel. Ik denk dat dubbelen maar tot op zekere hoogte te detecteren zijn.
Pagina: 1