(modem), valt uit at random

Pagina: 1
Acties:

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-03 17:25

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Veel topics gelezen, maar wordt er niks wijzer van, ook google komt met niet relevante searches.

Hallo,

Wij hadden een tijdje geleden constant problemen met onze modem, viel om de haverklap uit, ik weet niet nog steeds niet wat dit was, maar op een dag werkte het weer normaal.

Naar nu begint het weer, paar keer per dag valt hij uit, netwerk tussen de computers is er nog, maar de modem is totaal onbereikbaar, ook op 192.168.100.1

Ik heb de foutcode kunnen opzoeken, deze:

080909013447 7-Information H501.2 HFC: Shutting Downstream Down
080909013447 2-Alert T507.0 Received Async Error Range Failed
080909013447 3-Critical R7.0 Unicast Ranging Received Abort Response - Re-initilizing MAC

Onder het booten:

5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 1 BkOff: 5s Tot DSC:1 OFF:1 REQ:1 ACK:1

Downstream:

Frequency 394000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 34 dB
Power Level -1 dBmV

Upstream:

Channel ID 2
Frequency 50200000 Hz Ranged
Power Level 48 dBmV

Wat ik ook heb gemerkt dat deze totaal niet gelijk blijven, soms is het op 55DB, soms op 30.
De Hz veranderd ook gigantisch, soms ergens in de 3, soms ergens in de 5.

Modem: motorola surfboard sb4200E
Provider: @home (ziggo dus)
Leeftijd: 6/7 jaar alweer.

Toen die eerste keer hebben wij gebeld over de problemen, maar het probleem is dat hij meestal goed werkt, en natuurlijk altijd als wij bellen, dus die konden vrij weinig doen.

ps. Ik heb er vrij weinig verstand van, maar die Upstream DB Lijkt mij aan de hoge kant.

[ Voor 6% gewijzigd door painkill op 09-09-2008 16:54 ]

Mijn SNES verzameling!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 15:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Hoe oud is dat modem eigenlijk ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Fastex schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:32:
Hoe oud is dat modem eigenlijk ?
Oud, sinds het begin dat we internet hebben, dus 2002

Mijn SNES verzameling!

• Mike2k

Mike2k

Dan kan het heel goed dat het modem langzaam aant overlijden is...mag ook wel na 6 jaar toch ?
Ik zou even contact opnemen met ziggo...

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Fastex schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:56:
Dan kan het heel goed dat het modem langzaam aant overlijden is...mag ook wel na 6 jaar toch ?
Ik zou even contact opnemen met ziggo...
Dat laat ik aan mijn ouders over, die zijn namelijk de eigenaars, maar zal het ook mogelijk zijn dat ik zelf een nieuwe koop, ook al is deze in bruikleen?

ps. Of krijgen we dan een nieuwe als deze kapot is?
Toch maar even bellen :D

[ Voor 9% gewijzigd door painkill op 10-09-2008 02:33 ]

Mijn SNES verzameling!

• Mike2k

Mike2k

Een nieuwe kopen kan niet zomaar omdat de verbinding wordt geregeld op mac address. Dus als jij een nieuw modem koopt zul je alsnog contact op moeten nemen met ziggo dat je een nieuw modem hebt.

Maar ik vind, dat als jij al zes jaar trouwe klant bent dat je wel een keer een nieuw modem moet kunnen krijgen. Dat het zo vast niet werkt is een tweede ;)

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Fastex schreef op woensdag 10 september 2008 @ 09:11:
Een nieuwe kopen kan niet zomaar omdat de verbinding wordt geregeld op mac address. Dus als jij een nieuw modem koopt zul je alsnog contact op moeten nemen met ziggo dat je een nieuw modem hebt.

Maar ik vind, dat als jij al zes jaar trouwe klant bent dat je wel een keer een nieuw modem moet kunnen krijgen. Dat het zo vast niet werkt is een tweede ;)
Dat trouwe klant komt meer omdat wij niks anders konden krijgen, dat dachten wij tenminste, dat zei @home zelfs, maar wat blijkt nu, sinds er die postcodescanner is, dat wij heel veel verschillende providers kunnen kiezen, daar zijn we nu dus ook mee bezig, maar ik kan wel wat hulpt gebruiken.

Dus mensen met verstand van providers etc.. Contacteer mij aub, wil je alvast wat onderzoek doen, postcode: Op aanvraag ;)

En als het door blijft gaan dan wordt er wel gebeld, maar ik verwacht er weinig van, want meestal doet hij het, en die mensen daar zijn meestal nog dommer dan mijn moeder als het om dit soort dingen aankomt, dus die kun je moeilijk uitleggen dat hij aan het doodgaan is.

Mijn SNES verzameling!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-03 13:56

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik weet niet, maar wat vinden je ouders ervan dat je hier je adres gegevens neerplempt? Voorderest zijn er redelijk wat provider topics hier op Got, dus info genoeg als je wilt overstappen!

Over je modem trouwens, wordt die niet te heet (6/7 jaar stof vangen). Ik had een oud routertje wat na een x goed schoonmaken (man wat een stof) ook weer een stuk stabieler werd.

[ Voor 32% gewijzigd door swtimmer op 10-09-2008 13:48 ]

Pagina: 1