2940U2W + U2W en UW schijven

Pagina: 1
Acties:

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:29
Ik heb een Adaptec 2940U2W kaart.
Daarnaast heb ik een aantal schijven U2W, en een aantal UW

Tevens hangt mijn brander en cdrom aan deze kaart (scsi2)

Momenteel draait alles nog op een 2940UW kaart, dus alle schijven draaien UW.
Nu wil ik de U2W kaart erin zetten, en de schijven die U2W zijn, daar ook gebruik van laten maken.

kan ik de U2W (LVD) aansluiting, de UW aansluiting en de scsi2 aansluiting tegelijk gebruiken?
Of gaat ie dan terugschakelen naar een bepaalde snelheid (UW of zo?)

En als ik extern een scanner aansluit (Agfa Studioscan IISi) hoe gaat dat dan allemaal mbt snelheid?

* DJSmiley zou eik een goeie how-to moeten lezen over de soorten scsi+kabels en shit

Ook wat info over ID's (op zich niet moeilijk, maar wa's een handige indeling?) en terminating op schijven (zowel uw als scsi2, externe apparatuur enz) zou wel ok zijn

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-04 21:50
Je moet je u2w schijven op de u2w aansluiten de uw op de uw aansluiting en voor u2w de geschikte u2w kabel gebruiken dan gaat het misschien werken

• DJSmiley
Op woensdag 21 februari 2001 21:53 schreef harryslinger het volgende:
Je moet je u2w schijven op de u2w aansluiten de uw op de uw aansluiting en voor u2w de geschikte u2w kabel gebruiken dan gaat het misschien werken
Ja, ok, dat weet ik... maar gaat ie dan niet terugschakelen naar uw?
enne, ja, ik heb een goeie U2W kabel (lvd) incl terminator

Verwijderd

Ik heb zo'n zelfde kaart (Adaptec 2940U2W).
Zelf heb ik er 2 Seagate Cheetah 18LP schijven (U2W) + 2 IBM UW schijven + voorheen een Plextor 8x20 writer op de 50 pins.

Werkte zonder problemen, al is het aan te bevelen om een recente BIOS in de kaart te flashen. Die van mij wilde eerste niet opstarten, omdat in de oude BIOS de snelheid van de Plextor (10MB/sec) niet goed stond ingesteld. Na het goed instellen in de BIOS (versie 2.0.0 ??) werkte alles perfect. Na de BIOS-upgrade naar 2.57 (?) werkte alles wat sneller, en bood de BIOS wat extra opties.

Verwijderd

Als je alle apparaten op de daarvoor bestemde poorten aansluit, werkt elk apparaat op zijn maximale snelheid.

U2W schijven op de U2W aansluiting (let op dat je een Ultra2Wide kabel gebruikt en geen UltraWide); U2W = 80MB/sec.
UltraWide schijven op de UW-aansluiting (40MB/sec), en Ultra (20MB) en Fast (10MB) apparaten op de 50 pins.

Verwijderd

LET OP met die scanner !!!
de externe aansluiting is Ultra2Wide. Die scanner is gegarandeerd niet Ultra2Wide !

Dus als je die scanner op die externe U2W aansluiting plugt, zorgt dit gagarandeerd voor problemen (in het gunstigste geval voor een trage U2W bus = trage U2W schijven).

• DJSmiley
Op woensdag 21 februari 2001 22:33 schreef Jeroen.Engelen het volgende:
LET OP met die scanner !!!
de externe aansluiting is Ultra2Wide. Die scanner is gegarandeerd niet Ultra2Wide !

Dus als je die scanner op die externe U2W aansluiting plugt, zorgt dit gagarandeerd voor problemen (in het gunstigste geval voor een trage U2W bus = trage U2W schijven).
Ja, daar zat ik ook al beetje mee...
ding loopt dus parallel aan je u2w bus?

* DJSmiley zat aan een adaptertje te denken van flatcable (scsi2) naar extern, (in een slot) om daar dan de scanner op te pleuren

Alleen als die scanner bv scsi1 is, en mn cdrom en brander scdi2, gaat die dan niet helemaal terug? dus ook brander op scsi1?
In dat geval moet ik een kaartje voor scanner scoren...

Verwijderd

nee je adapter regelt de aansturing van je apperaat
Pagina: 1