Dag, ik ben bezig wat fileshares opnieuw aan te maken en wat security groups erop in te stellen.
Nu dacht ik zo.. Als ik alle rechten op group niveau aanmaak. Hoef ik een gebruiker alleen maar lid te maken van de juiste groep om zo de juiste rechten te krijgen. Dit werkt blijkbaar niet, of ik doe iets fout.
Hieronder zal ik een voorbeeld bespreken.
Ik ben als user lid van de group "IT-Supervisors".
In de rootshare "departments" staan diverse folders voor elke afdeling. Waar dus op group niveau de permissions zijn aangegeven.
Op de folder "Logistics" heeft de groep "Logistics-Supervisors" alle rechten
Op de folder "IT" heeft de groep "IT-Supervisors" alle rechten etc etc.
Nu maak ik mijn user account ook lid van de group "Logistics".
Wanneer ik kijk bij de effective permissions van mijn user account op de folder "Logistics" krijg ik netjes alle rechten te zien die opgegeven zijn.
Bij het openen van de folder krijg ik een "access denied"
Ik snap er dus niets van... Wat vertellen die effective permissions mij dan precies?
Aan de share permissions kan het ook niet liggen, want die staan voor "Everyone" op Change/Read
Wat zie ik over het hoofd??
Nu dacht ik zo.. Als ik alle rechten op group niveau aanmaak. Hoef ik een gebruiker alleen maar lid te maken van de juiste groep om zo de juiste rechten te krijgen. Dit werkt blijkbaar niet, of ik doe iets fout.
Hieronder zal ik een voorbeeld bespreken.
Ik ben als user lid van de group "IT-Supervisors".
In de rootshare "departments" staan diverse folders voor elke afdeling. Waar dus op group niveau de permissions zijn aangegeven.
Op de folder "Logistics" heeft de groep "Logistics-Supervisors" alle rechten
Op de folder "IT" heeft de groep "IT-Supervisors" alle rechten etc etc.
Nu maak ik mijn user account ook lid van de group "Logistics".
Wanneer ik kijk bij de effective permissions van mijn user account op de folder "Logistics" krijg ik netjes alle rechten te zien die opgegeven zijn.
Bij het openen van de folder krijg ik een "access denied"
Aan de share permissions kan het ook niet liggen, want die staan voor "Everyone" op Change/Read
Wat zie ik over het hoofd??