Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spore Black (Out of Sync) screen

Pagina: 1
Acties:

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Na het eindelijk kunnen installeren van Spore op mijn PC, blijkt het spel niet te werken. Vriend google geeft wel problemen, maar geen oplossingen. Ik wil met dit topic kijken of er meer mensen zijn die dit probleem hebben en kijken of we samen een oplossing kunnen bedenken, behalve wachten op nieuwe drivers...

De situatie
Na het starten van het spel draait de intro prima, daarna zie ik nog het spore logo en dan geeft mijn monitor een "out of sync". Alt-Tab & CTRL-ALT-DEL doet niets. Systeem loopt wel verder, gezien de klok op mijn Logitech G15 toetsenbord.
Op een spare HD heb ik windows XP SP3 (32bit) opnieuw geinstalleerd (clean, geen unattended), alle updates gedraaid, alle nieuwe drivers geinstalleerd. Daarna enkel Spore geinstalleerd en hij doet hetzelfde... Out of Sync
Op een systeem van een vriend met hetzelfde moederbord, processor, geheugen en een wat kleinere RAID, maar met een NVIDIA 9600GT en onboard geluid mijn Spore geprobeerd, daar werkt het dus wel... 8)7
Mijn educated guess is dan of de ATI kaart, of de geluidskaart... nou ja, de drivers dan.

Systeem specs
Gigabyte GA965P-S3 moederbord
Intel Core 2 Duo 8400
OCZ 4GB (2 x 2GB) DDR2 800
ATI Radeon 4850
Creative X-Fi Extreme Music
2*1TB Sata in "RAID"
2 * 750GB Sata
2 * 500GB USB
1 * 250GB IDE
Dell 2407WFP monitor
Logitech G15 toetsenbord
Logitech G9 muis (de G7 met bijhorende drivers in eerste instantie)
Windows XP SP3 32bit
Catalyst driver versie 8.8

Geprobeerd
Google...
Herinstallatie PC op spare HD (clean XP + Drivers + Spore)
ATI CCC Driver instellingen: force refresh rate 60hz
ATI CCC Driver instellingen: auto balanced
ATI CCC Driver instellingen: auto performance mode
Install op soortgelijksysteem met NVIDIA 9600GT -> WERKT

Todo
ATI Catalyst 8.7 proberen, of een beta van de aankomende 8.9
X-FI uitschakelen en onboard audio gebruiken (UT3 pre-patched vastloper kwam ook door de X-Fi drivers)

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Eenmalige [BUMP], indien morgen nog geen reaktie mag ie wel op slot...

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:28

beany

Meeheheheheh

Die videokaart van je vriend er bij jou inzetten?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua