Toon posts:

Uitval pc tijdens gamen. Grafisch probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende:

Als ik een game speel valt mijn pc na een X tijd uit, waarbij x afhangt van de zwaarte van de game. bij lichtere games(guildwars bijvoorbeeld) is er niets aan de hand, terwijl bij Flatout/Earth Assault binnen 15 minuten hij uitvalt. Na uitvallen moet ik ongeveer een minuut wachten voor hij weer normaal kan opstarten. Doe ik het eerder valt hij gelijk weer uit. Ik heb reeds de stresstest van everest gedaan: geen problemen.

Systeem:
E8400
MSI P7N Sli Platinum
2gb corsair (DDRII 800)
Vista 64 (ultimate)
Creative audigy 2
Realpower 520 (coolermaster)
XFX 8800 GT Alpha dog edition

Voltages zijn in orde.
Temperaturen Idle/stressed:
Core 1 en 2: 38/51 graden
CPU:35/45
GPU:53/75
GPU geheugen: 45/66

Edit :Ik heb de thermal paste reeds vervangen door de premium van coolermaster. Zowel voor de CPU als de GPU chip. Tevens komt er een zwaardere fan aan voor de gpu.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2008 15:19 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En wat heb je al zoal geprobeerd, naast de stresstest van Everest?

Verwijderd

Topicstarter
Schoonmaken van het hele systeem, thermal paste vervangen om de temperatuur te drukken, Memtest, Company of heroes stress test(valt uit), 3dmark:(valt uit), nieuwste drivers geinstalleerd, 2e harde schijf er uit gehaald, DVD losgekoppelt, nieuwe (zwaardere) casefan

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2008 15:22 ]

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

klink theel erg als een temp probleem. Kijk eens of je pc langer aanblijft als je je kast open zet en er een tafelventilator op richt.

• Alpha-
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-03 13:35
Ik zou bijna zeggen dat het geen nut heeft om ergens anders te zoeken dan temperaturen gezien de symptonen, maar test voor de zekerheid je geheugen even en herinstalleer je videokaart driver.

Verwijderd

Welkom op GoT :)

Het hoeft niet specifiek de temps te zijn. Maak eens een back up van je huidige installatie en probeer het eens met een kale installatie, mogelijk dat bepaalde software of drivers een conflict geven. Hoe groot is je install schijf en hoeveel vrije ruimte heb je daar nog op ? Ik zie wel eens dat mensen werken op een krappe schijf waardoor de swapfile niks meer kan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog 60gb over op mijn windows partitie. Op de andere 2 partities 20. Welke drivers had je in gedachten behalve moederbord en grafische drivers (die heb ik al gedaan)?

Geheugen heb ik memtest voor gebruikt, die gaf geen problemen aan.

Als het een temperatuur probleem is, waar kan het dan aan liggen? Geheugen van GPU te warm?

Verwijderd

Topicstarter
Update: Met open zijkant gaat het na een krap uur nog wel goed, ofschoon de temperatuur maar maximaal 5* lager is (met name van het grafisch geheugen). heb 2* 120mm fans en een kleine 80mm. 120 voorkant en 80 zijkant blazen in, 120 achterkant blaast uit. Zou dat echt het probleem zijn? Wellicht de fans draaien?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:11:
Update: Met open zijkant gaat het na een krap uur nog wel goed, ofschoon de temperatuur maar maximaal 5* lager is (met name van het grafisch geheugen). heb 2* 120mm fans en een kleine 80mm. 120 voorkant en 80 zijkant blazen in, 120 achterkant blaast uit. Zou dat echt het probleem zijn? Wellicht de fans draaien?
Laat de zijkant eens uitblazen. En wat betreft de software, ik weet verder niet wat je allemaal voor software geinstalleerd hebt staan, hoe je de updates van je games en OS bijhoud etc etc, wat ik toch wel vaak een onderschoven kindje vind aangaande computers.

Verwijderd

Topicstarter
Alles up to date en de laatste officiële drivers en patches (gebruik geen beta's). In ieder geval bedankt voor alle hulp. Hopelijk komt het mijn mijn nieuwe GPU cooler allemaal in orde (Arctic-Cooling Accelero Twin Turbo). Zijkant staat nu op blazen om dat te testen.
Pagina: 1