Op zoek naar laptop met nette docking-oplossing

Pagina: 1
Acties:

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-01 08:21
Hoi Tweakers,

Ik ben voor mijn vader op zoek naar een laptop met een daarbijbehorende docking-oplossing en een degelijk standaard. Bedoeling is dus dat de laptop in het standaard gezet wordt en met behulp van 1 actie (kabel erin, vastklikken, whatever) de docking-oplossing word aangesloten, inclusief DC zodat de laptop ook van stroom voorzien wordt.

Ik heb de afgelopen dagen flink wat sites afgestruind maar kwam tot de conclusie dat hetgeen wat ik wou nergens duidelijk gedocumenteerd staat.HP heeft in het verleden de xb3000 gehad, de daarmee compatible laptops zijn zover ik kon vinden verouderd.

Ook heb ik van HP dit standaard gevonden, er staat hierbij dat deze voor gebruik is met een tweetal docking stations, ik snap echter niet precies hoe dit dan in zijn werk zal gaan want ik zie nergens op het plaatje enige aansluitmogelijkheid? Ik vind 't allemaal maar een beetje hopeloos gedocumenteerd.

Bij DELL kon ik ook geen docking station vinden met mogelijkheden om stroom door te voeren, lenovo maakt geen 17" laptops (wat wel een eis is helaas) en bij Acer kon ik ook niet echt bepaald veel specifieke informatie vinden. Ik zie door de bomen het bos niet echt meer, kunnen jullie me wellicht een zetje de goede kant op geven?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-01 21:48

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik werk as we speak op een Toshiba Tecra met bijbehorend docking station. Dit model laptop zal onderhand wel verouderd zijn, maar er zal ongetwijfeld een nieuwer model voor zijn.

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:16
Kijk is naar de business line van Lenovo (voormalig IBM). De gehele T-serie heeft de mogelijkheid tot het aansluiten van een dockingstation.

Verwijderd

De Dell Latitude en Precision series zijn te docken, uiteraard ook met stroomvoorziening. Bij Dell zelf zijn de docking stations (er is een port replicator en een grotere met pci slot) wel duur, op Ebay zijn ze voor een stuk minder te krijgen.
De Precision M6300 is iig een 17" model met docking connector.

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-01 08:21
Lenovo heeft helaas geen 17" modellen, anders had dat zeker de voorkeur gehad. Toshiba heeft wel wat 17" modellen, maar geen van deze hebben degelijke docking-ondersteuning voor zover ik kan vinden.

De M6300 is misschien iets overkill, worden verder alleen kantoor-applicaties en af en toe een DVD'tje op gedraaid, daar heb ik geen dikke quadro voor nodig, wellicht wel een optie.

Lijkt erop dat het ofwel een 15.4" word met een degelijke docking oplossing, ofwel een 17" met losse stroom + docking ofwel een overkill 17" laptop, verder iemand nog ideeen?

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Ik heb een HP Pavilion 9790ed met quick dock. Kabeltje erin prikken en klaar, ik vind deze ideaal. Zo ideaal dat me laptop bijna niet meer van zijn plaats komt :*)

Het grote HP Pavilion dv9000-series topic, deel 2

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09-2025
Ook heb ik van HP dit standaard gevonden, er staat hierbij dat deze voor gebruik is met een tweetal docking stations, ik snap echter niet precies hoe dit dan in zijn werk zal gaan want ik zie nergens op het plaatje enige aansluitmogelijkheid? Ik vind 't allemaal maar een beetje hopeloos gedocumenteerd.
ik heb zelf sinds kort een HP business laptop (via universiteit) en been daarvoor ook op zoek naar een docking mogelijkheid, voor zover ik het begrijp moet je bij die standaard nog een docking station er los bij kopen (PA286A/PA287A welke weer gelijk zijn schijnt aan EN488A/EN489A) en dan zet je het docking station op de standaard en daar zet je de laptop weer op..

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/117DDYH3AVL._SL500_AA200_.jpg
(kon geen groter plaatje vinden...)

ziet er opzich wel handig uit, alle aansluitingen incl stroom zitten aan het dockingstation en je zet de laptop er gewoon bovenop aangezien de docking aansluiting aan de onderkant zit, het enige nadeel is dat ik de combinatie behoorlijk aan de prijs vind
Pagina: 1