Geen beeld bij herstart.

Pagina: 1
Acties:

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 19:04
Wat betreft het?
Een MSI Ti4200-TD8X64 videokaart.

Overige specs:
AMD Athlon XP 2000+
MSI KM2M Combo-L
512 MB DDR-400
Coolermaster 380Watt

Situatie.
Bij het initieel inschakelen van de pc is er geen enkel probleem. Er is beeld en binnen het besturingssysteem werkt de videokaart naar behoren, ook langdurig stressen van de videokaart brengt hem niet van zijn stuk. Het is echter wel enkele malen voorgekomen dat het beeld er tijdens het werken ineens uitklapt, maar dit valt niet te reproduceren.

Het probleem begint wanneer de computer geherstart word, of dit software-matig of met de reset knop gebeurt maakt niet uit. Tijdens de herstart is er vanaf het eerste moment geen beeld (je ziet niet het videokaart of het mobo-bios zeg maar). Als je de computer dan volledig uitschakeld en weer inschakeld is er eveneens geen beeld, ook als dit herhaald wordt. Pas na enige tijd (deze tijdsperiode varieerd) kan er pas weer met beeld bestart worden. Weer functioneerd de kaart dan zonder problemen.

Voorheen heeft deze kaart ruim 2 jaar naar behoren gefunctioneerd, de problemen zijn zich ongeveer een week geleden gaan vertonen.

Wat heb ik gedaan?
Ik heb de videokaart in drie systemen ingebouwd gehad (twee maal AMD (VIA en nVidia chipset) en een maal Intel (Intel chipset)). Tevens waren twee van deze systemen voorzien van Windows XP ipv. Linux, dit leverde echter dezelfde problemen op.

Een nadere inspectie van de koeler bood eveneens soelaas, deze is altijd goed schoongehouden en werkt naar behoren. Tevens heb ik de AGP "schoentjes" schoongemaakt, wat ook geen oplossing mocht brengen.
Mijn vervangende videokaart (een GeForce 2MX }:O ) doet het in alle systemen trouwens prima. Alleen is dit een beetje jammer voor mijn Compiz prestaties... :+

[ Voor 11% gewijzigd door Soyuz op 09-09-2008 12:55 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dus, die videokaart geeft dezelfde problemen in andere systemen? Lijkt me duidelijk dan toch?

• Soyuz
@Exorcist
Exact, in andere systemen levert het dezelfde problemen op. Mogelijk heeft iemand anders dit zelfde probleem gehad of heb ik iets over het hoofd gezien. Ik vind het zonde als ik het straks zonder mijn Compiz effecten moet stellen :o :+

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik denk dat die kaart z'n beste tijd heeft gehad. Een legitieme reden om dan ergens een Ti4600 op de kop te tikken voor een tientje, kun je nog meer genieten van je Compiz effecten ;)

• Soyuz
@Exorcist
Haha, daar heb je gelijk in. Ik houd me in ieder geval aanbevolen mocht iemand wat hebben liggen :)